Ruige TL-480HD - Zaawansowane monitory podglądowe dla filmowców
Monitory podglądowe są jednymi z najbardziej użytecznych i najchętniej wykorzystywanych akcesoriów przeznaczonych do cyfrowej kinematografii. Stosowane są przez zawodowych filmowców, którzy posługując się jasnymi (w tym także manualnymi) obiektywami, potrzebują dodatkowego ekranu pozwalającego na precyzyjne kadrowanie i operowanie głębią ostrości.
Ekran LCD
Podstawę obu modeli stanowi matowy ekran LCD o przekątnej 4,8 cala i rozdzielczości 800×480 pikseli oferujący 16,7 miliona kolorów. Do jego podświetlenia wykorzystano diody LED, dzięki którym jasność obrazu wynosi 500 cd/m2 a kontrast 800:1, przy zachowaniu całkowitego poboru mocy 9 watów. Kąty widzenia matrycy wynoszą po 160 stopni w pionie i w poziomie. Dla zapewnienia odpowiedniej widoczności w ostrym świetle, ekran wyposażony jest w składaną i demontowalną osłonę przeciwsłoneczną, której wewnętrzna strona pokryta została antyrefleksyjną okładziną.
Złącza
Oba monitory wyposażone są w wejście HDMI pozwalające na podłączenie aparatu cyfrowego lub kamery. W nieco droższym i bardziej rozbudowanym modelu TL-480HDA zastosowano dodatkowe wejście Composite oraz komplet wyjść (HDMI i Composite), dzięki którym możliwy jest jednoczesny podgląd i transmisja sygnału z wejścia do urządzenia nagrywającego. Nie mniej ważną cechą charakteryzującą model TL-480HDA jest wbudowany procesor dźwięku, który za pomocą cyfrowego miernika PPM/VU, pozwala na bieżąco kontrolować poziom natężenia dźwięku na wyjściu kamery lub aparatu.
Proporcje i skala obrazu
Monitory podglądowe Ruige wyposażone są w przycisk oznaczony „4:3/16:9”, który pozwala na szybką zmianę proporcji wyświetlanego obrazu z 16:9 na 4:3 i odwrotnie. Można również skorzystać z automatycznego rozpoznawania proporcji obrazu albo funkcji LetterBox, która rozciąga obraz na szerokość ekranu wypełniając pozostałą część kadru na czarno.
Dodatkowe korzyści
Niekwestionowanym plusem wynikającym z korzystania z monitorów podglądowych Ruige, jest szereg funkcji programowych, które usprawniają proces filmowania za pomocą aparatu lub kamery. Przy użyciu pokrętła Zoom i funkcji Pixel-to-Pixel, możliwe jest powiększenie wybranej części kadru co znajduje zastosowanie przy ręcznym operowaniu ostrością. Inną przydatną funkcją są przestawne markery pozwalające na wirtualne ograniczenie szerokości kadru.
Współpraca z lustrzankami cyfrowymi
Monitory Ruige serii TL-480 posiadają specjalną funkcję „Camera” umożliwiającą dostosowanie proporcji wyświetlanego obrazu do rozdzielczości ekranu znajdującego się w aparacie cyfrowym. Wystarczy nacisnąć przycisk „Camera”, aby wbudowany konwerter HD zamienił format HD 16:9 na 480p 4:3. Funkcja ta zaprojektowana została z myślą o posiadaczach aparatów Canon EOS 5D Mark II i EOS 7D, ale może być także wykorzystywana z innymi aparatami wyposażonymi w ekran o proporcjach 4:3.
Dodatkowe akcesoria
Jedną z zalet monitorów serii TL-480HD jest ich łatwa rozbudowa o dodatkowe akcesoria. W obu modelach w górnej i dolnej części obudowy zastosowano standardowy gwint 1/4-cala, pozwalający zamocować monitor na wysięgniku lub na aparacie za pośrednictwem dedykowanego uchwytu mocowanego na gorącej stopce.
Zasilanie
Monitory Ruige TL-480HD i TL-480HDA mogą być zasilane za pomocą dołączonego do zestawu zasilacza sieciowego 12 V lub akumulatorów 7,2 V wykorzystywanych m.in. w kamerach: Canon, JVC, Panasonic oraz Sony. Akumulatory mocowane są z tyłu monitora za pośrednictwem dedykowanych adapterów dostępnych osobno.
W ZESTAWIE NIE MA ADAPTERÓW NA AKUMULATORY !