PROFESJONALNY
Alarm motocyklowy HIBERNATUS-T
FIRMY 4RIDE PROXIMA
w zesatwie z dwoma transponderami
Alarm motocyklowy HIBERNATUS_T:
Obsługiwany jest kluczem zbliżeniowym - Transponderem.
Nie zawiera baterii zasilającej, posiada zasięg kilka centymetrów.
DWIE WERSJE TRANSPORDERA DO WYBORY:
wersja 1: roger-pastylka w kształcie breloka
wersja 2: ( transporder wielkości bezpiecznika cylindrycznego w wersji do wczycia np w rekawiczke itp. ) dostarczany wszyty w postaci smyczymarkowanej logiem producenta
*mozliwe jest zastosowanie kombinacji jeden transponder roger drugi smycz
W naszej ofercie znajdzie Państwo klucze transponderowe występujące w wersjach. Klucze współpracują z immobiliserem PT-2 oraz alarmem motocyklowym Hibernatus_T. Urządzenia rozblokowuje się poprzez zbliżenie transpondera do pętli indukcyjnej.
Klucz transpoderowy Roger (brelok):
- bardzo wytrzymały,
- wyposażony w kółko do mocowania przy kluczach,
- średni zasięg - ok. 8 cm,
Klucz transponderowy Glas Tag:
- eksteremalnie mały: 3 mm średnicy,
- hermetyczny,
- można go schować np. w oryginalnym kluczyku - pilocie lub w smyczce Proxima,
- zasięg ok. 4 cm,
po dokonaniu zakupu proszę o podanie wersji
w celu odpowiedniego zaprogramowania transponderów
Trzy cele:
- maksymalna skuteczność ochrony,
- maksymalna ochrona akumulatora,
Skuteczność:
- nowoczesny czujnik wykrywa pochylenie wzdłużne i poprzeczne - oraz obrót poziomy motocykla,
- samouczące trójstanowe wejście może chronić schowek pod siedzeniem i bagażnik,
- automatyczne uzbrojenie - użytkownik nigdy nie zapomni o włączeniu alarmu,
- kod awaryjny - rozbraja gdy niedostępny jest transponder.
Maksymalna ochrona akumulatora:
- bardzo mały pobór prądu podczas normalnej pracy z włączonym odbiornikiem,
- stan hibernacji, pełna skuteczność, extremalnie mały pobór prądu z akumulatora,
- sygnalizacja rozładowanego akumulatora motocykla,
- ilość alarmów ograniczona do 10.
Światła awaryjne:
- alarm pełni funkcję modułu świateł awaryjnych sterowanych transponderem,
- światła awaryjne - działają podczas uzbrojenia i rozbrojenia,
- można wyłączyć światła awaryjne nawet po utracie transpondera.
Na rynku zabezpieczeń do jednośladów można znaleźć wiele urządzeń z różnymi funkcjami, od chińskich alarmów, immobilizerów czy blokad, aż do profesjonalnych urządzeń homologowanych zagranicznej lub polskiej produkcji. Wszystkie jednak możemy podzielić na dwie grupy, które poniżej opiszemy.
Blokadki i blokady Pierwszą grupą są blokadki i blokady będące najtańszym rozwiązaniem zabezpieczenia naszego motocykla. Kupić możemy je w niemal każdym sklepie motorowerowym czy rowerowym. Są to łańcuchy na koła, których działanie każdy zna. Wiadome jest również, że stosuje się je głównie do skuterów i rowerów. Na rynku znajdziemy również blokady na koła bardziej zaawansowe, które zakłada się na tarczę hamulcową naszego motocykla. Niektóre z tych blokad posiadają wmontowane w siebie syreny alarmowe. Ale czy to wystarczy, aby zabezpieczyć Twój jednoślad? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami.
Kolejną grupę tworzą urządzenia bardziej zaawansowane, czyli alarmy i immobilizery. I na tym uważam powinniście skupić swoją uwagę, jeżeli chcecie w lepszy sposób zabezpieczyć swój sprzęt.
Czym różni się alarm od immobilizera? Alarm to rozbudowany układ zabezpieczający motocykl przed różnymi sposobami kradzieży. Posiada w zestawie syrenę alarmową oraz dodatkowe czujniki np. położenia-przechyłu, czujnik zbliżeniowy lub udarowy, powiadomienie o zdarzeniu. Immobilizer jest urządzeniem, które odcina nam pewien obwód, co uniemożliwia złodziejowi odpalenie maszyny, z reguły nie posiada syreny ani dodatkowych czujników, choć są wyjątki.
Ponieważ udało nam się sumiennie przetestować jeden z alarmów dostępnych na rynku, postaram się przedstawić pokrótce jego działanie i funkcje.
Alarm HIBERNATUS, jest nowym urządzeniem na polskim rynku, bardzo nowoczesnym, specjalnie przystosowanym do jednośladów. I co ważne jest produkowany w całości w Polsce. Alarm ten jest prosty w montażu, posiada jedynie siedem przewodów jednakowego czarnego koloru dokładnie opisanych, gdzie je podłączyć. W zestawie znajdziecie syrenkę oraz czujnik przechyłu, a także dwa super estetyczne piloty lub klucze transponderowe, co jest nowością w alarmach. Co ważne i nas zaciekawiło, posiada w sobie wbudowany immobilizer. Rzadko kiedy te dwa urządzenia występują wspólnie.
Co to znaczy "klucz transponderowy"? Znaczy to, że nie posiadamy pilota tylko klucz zbliżeniowy, którym dotykamy w odpowiednim miejscu i alarm się aktywuje lub dezaktywuje. Ważną funkcją tego alarmu jest tzw. hibernacja, czyli potocznie mówiąc przejście systemu w stan oszczędności akumulatora naszego pojazdu. Nie musimy się martwić, że jak wrócimy z urlopu to nie odpalimy naszego motocykla. Alarm ten zadziwia nas pod każdym względem. Na przykład kazano nam podłączyć do motocykla rozładowany akumulator i co się okazało? Napięcie akumulatora spadło poniżej 13V i alarm automatycznie przeszedł w stan serwisowy, czyli się wyłączył, ale blokada nadal działała. Niesamowicie precyzyjny jest również czujnik przechyłu, działający, tak naprawdę po przechyleniu jednośladu już o jeden stopień w każdej płaszczyźnie, a nawet obrót wokół osi.
Nowy system alarmowy Hibernatus pozwoli nam w pełni zabezpieczyć motocykl przed niepowołanymi osobami. Sezon ruszył, niech więc nasz jednoślad poczuje się bezpieczny.
kliknij i sprawdź
ŚWIADECTWO HOMOLOGACJI
|