Autorzy: Juriy Bura, Paul Coates
Potencjał HTML5, CSS3 i JavaScriptu pozwala na tworzenie niesamowitych gier i aplikacji. Dzięki tym technologiom powstało oprogramowanie działające w mobilnej przeglądarce internetowej. Jeżeli dodamy do tego moc współczesnych telefonów i tabletów działających w oparciu o system Android, może się okazać, że to trio stanowi niezastąpiony zestaw narzędzi.
Dzięki tej książce rozwiniesz swoje umiejętności programistyczne! W trakcie lektury dowiesz się, jak najszybciej rozpocząć przygodę z grami dla platformy Android. W kolejnych rozdziałach nauczysz się korzystać z grafiki i animacji w przeglądarce, obsługiwać zdarzenia i operacje wykonywane przez użytkownika oraz stosować różne sposoby renderowania świata gry. Zbudujesz też swój własny silnik izometryczny oraz wykorzystasz WebGL do stworzenia zaawansowanej grafiki 3D. Dodatkowo zdobędziesz wiedzę na temat programowania sztucznej inteligencji oraz zapewniania komunikacji aplikacji z serwerem. W tej chwili tylko krok dzieli Cię od tworzenia gier w trybie multiplayer! Książka ta jest doskonałym i kompletnym źródłem informacji dla wszystkich osób chcących wykorzystać platformę Android i przeglądarkę internetową do pisania zaawansowanych i atrakcyjnych gier.
Stwórz grę:
O autorach (13)
Podziękowania (15) Wprowadzenie (17) CZĘŚĆ I. ŚWIATY DWUWYMIAROWE Rozdział 1. Zaczynamy (23)
Rozdział 2. Grafika w przeglądarce - płótno (53)
Rozdział 3. Tworzymy pierwszą grę! (91)
Rozdział 4. Animacje i sprite'y (117)
Rozdział 5. Obsługa zdarzeń i zachowań użytkownika (155)
Rozdział 6. Renderowanie wirtualnych światów (189)
Rozdział 7. Tworzymy silnik izometryczny (219)
CZĘŚĆ II. ŚWIATY TRÓJWYMIAROWE Rozdział 8. 3D w przeglądarce (281)
Rozdział 9. WebGL (301)
CZĘŚĆ III. ŁĄCZENIE ŚWIATÓW Rozdział 10. Pora na serwer (331)
Rozdział 11. Rozmawiamy z serwerem (369)
Rozdział 12. Tworzymy grę sieciową (389)
CZĘŚĆ IV. USPRAWNIANIE ŚWIATÓW Rozdział 13. Sztuczna inteligencja w grach (415)
Rozdział 14. Silniki gier w języku JavaScript (437)
Rozdział 15. Tworzenie natywnych aplikacji (457)
Rozdział 16. Obsługa dźwięków (483)
Dodatek A. Debugowanie aplikacji klienckich w JavaScripcie (495)
Skorowidz (505)