Jabłko to... jabłko, chyba że jest to jabłko rozpoznawalnej marki, znanej jakości,
kojarzonej z zestawem konkretnych cech i korzyści. Dzięki marce konsumenci mogą rozróżnić
jedno jabłko od drugiego. Marka produktu odgrywa rolę drogowskazu, informatora. Dostrzeżona
przez konsumenta przenosi go do "innego" świata, czaruje i urzeka. Marka to świat
percepcji, żyje w sercach i umysłach konsumentów.
Dobra marka ma ogromne znaczenie dla jej właściciela. Jest źródłem przewagi konkurencyjnej,
rozpoznawalności, ochroną przed konkurencją, podstawą budowania lojalności konsumentów
oraz zdolności do kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Marka to największa wartość,
jaką posiada firma.
Wiedza o decyzjach i postawach e-konsumentów wobec marek staje się jednym z ważniejszych
zasobów firm działających w sieci. Książka, którą Państwo trzymają w ręce, to wiedza
o tym:
- 1. JAK e-konsument POSTRZEGA MARKI dóbr i usług?
- 2. SKĄD e-konsument CZERPIE INFORMACJE O MARKACH kupowanych dóbr i usług?
- 3. JAKIE MARKI dóbr i usług KUPUJE e-konsument?
- 4. W JAKI SPOSÓB zorganizować i zrealizować badania MAREK KUPOWANYCH I POSIADANYCH
przez e-konsumentów?
W książce przedstawiono wyniki ogólnopolskich badań bezpośrednich zrealizowanych
w 2010 roku w ramach projektu pt. "Polski e-konsument - typologia, zachowania"
(2008 - 2011). Badania o charakterze ilościowym przeprowadzone wśród e-konsumentów
techniką ankiety online uzupełniono wynikami badań jakościowych (techniką netnografii
wirtualnej). Celem było rozpoznanie zachowań nabywczych polskiego e-konsumenta, a
w szczególności znaczenia marki w jego decyzjach zakupowych.
Autorzy publikacji są pracownikami naukowymi Katedry Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu
Ekonomicznego w Katowicach.
Partner wydania: