Produkt turystyczny - Jacek Kaczmarek - NOWA!
Liczba stron: 464Miejsce wydania: Warszawa 2010, wydanie II - poprawioneOprawa: miękka
Turystyka stała się współcześnie niezwykle istotną dziedziną gospodarki. Dochody osiągane z tej działalności są porównywalne z dochodami w przemysłach paliwowym i zaawansowanych technologii. Ze względu na skalę światowej gospodarki turystycznej, zaangażowanie kapitału, liczbę zatrudnionych osób oraz złożoność procesów technicznych w transporcie i hotelarstwie można mówić o przemyśle turystycznym. W przemyśle tym jest wytwarzany produkt turystyczny, który powinien się stać przedmiotem zainteresowania konsumenta. W książce autorzy w interesujący sposób prezentują kluczowe zagadnienia związane z kreowaniem i organizacją produktu turystycznego, a także zarządzaniem nim. Odpowiadają między innymi na następujące pytania: *co to jest produkt turystyczny i jak powstaje, *kto jest jego twórcą i dla kogo jest przeznaczony, *w jaki sposób kalkulować jego cenę, *gdzie promować i sprzedawać produkt turystyczny, *jakie badania marketingowe warto prowadzić, *które strategie produktu turystycznego należy stosować.
Spis treściWprowadzenieRozdział 1. Kilka słów na temat podróżowaniaHistoryczny rozwój produktu turystycznegoPielgrzymkiPodróże do uzdrowiskUzdrowiska współcześnieKamienie milowe w rozwoju turystykiBiografia turystycznaRozdział 2. Bilans otwarcia — od potencjału do produktu turystycznegoElementy potencjału turystycznegoWybrane sposoby badania potencjału turystycznegoJak powstaje produkt turystyczny?Rozdział 3. Elementy produktu turystycznegoPojmowanie produktu turystycznegoKategorie produktu turystycznegoRozdział 4. Proste produkty turystyczneProdukt turystyczny — rzeczProdukt turystyczny — usługaRozdział 5. Organizacja złożonych produktów turystycznychProdukt turystyczny — wydarzenieProdukt turystyczny — impreza (pakiet turystyczny)Rozdział 6. Produkt turystyczny w ujęciu przestrzennymProdukt turystyczny — obiektProdukt turystyczny — szlakProdukt turystyczny — obszarRozdział 7. Wymiary produktu turystycznegoPostrzeganie produktu turystycznegoMotywy zakupu produktów turystycznychSegmentacja rynkuPoziomy postrzegania (wymiary) produktu turystycznegoKategorie producentów i konsumentów produktu turystycznegoRozdział 8. Cykle rozwoju produktów turystycznychNowy produkt w ofercie turystycznejCykl życia produktu turystycznegoFazy cyklu życia produktu turystycznegoCykl życia obszaru turystycznegoRozdział 9. Za co płacą turyści?Wartość i cenaFunkcje cenyMechanizmy kształtowania cenFormuły kalkulacji cenElementy cenyKryteria różnicowania (dyskryminacji) cenCechy turystyki wpływające na cenyWpływ cyklu życia produktu na poziom cenPsychologiczne aspekty kalkulowania ceny produktu turystycznegoStrategiczna i taktyczna rola cenDodatkowe źródła przychodów touroperatoraPolityka samorządów lokalnych w aspekcie cenRozdział 10. Promocja produktu turystycznegoPromocja produktu turystycznegoPodstawowe elementy promocji produktu turystycznegoMarka jako element identyfikacji produktu turystycznegoDlaczego warto brać udział w targach turystycznych?Rozdział 11. Gdzie sprzedawać produkty turystyczne?Lokalizacja punktów sprzedaży produktów turystycznychDystrybucja produktu turystycznegoDystrybucja a przepływ informacjiRozdział 12. Kilka słów o personeluZespół pracowniczyStruktury zorganizowania personeluZachowania w sytuacjach konfliktowychUsługowy łańcuch korzyściRozdział 13. Badania marketingoweŹródła informacji rynkowychRodzaje badań marketingowychBadania rynkowe a cykl życia produktu turystycznegoProces badań marketingowychPolityka samorządów lokalnych a badania marketingoweJakość produktu turystycznegoRozdział 14. Strategia produktu turystycznegoPojęcie strategiiStrategie stosowane w poszczególnych fazach cyklu życiaproduktu turystycznegoPozycja produktu turystycznego w planie działalnościtouroperatoraRozdział 15. Klaster turystycznyKlastry jako nowe zjawisko gospodarczeCechy charakterystyczne klastraKlastry na Świecie i w PolsceKlastry turystyczneStruktura i zadania klastra turystycznegoPowstanie i ewolucja klastra turystycznegoPozytywne i negatywne oddziaływanie klastrówRozdział 16. Świetlana przyszłośćZakończenie