Liczba stron |
468 |
Rok wydania |
2010 |
Miejsce wydania |
Warszawa |
Wydanie |
III |
Oprawa |
miękka |
Turystyka stała się współcześnie niezwykle istotną dziedziną gospodarki. Dochody osiągane z tej działalności są porównywalne z dochodami w przemysłach paliwowym i zaawansowanych technologii. Ze względu na skalę światowej gospodarki turystycznej, zaangażowanie kapitału, liczbę zatrudnionych osób oraz złożoność procesów technicznych w transporcie i hotelarstwie można mówić o przemyśle turystycznym. W przemyśle tym jest wytwarzany produkt turystyczny, który powinien się stać przedmiotem zainteresowania konsumenta. W książce autorzy w interesujący sposób prezentują kluczowe zagadnienia związane z kreowaniem i organizacją produktu turystycznego, a także zarządzaniem nim. Odpowiadają między innymi na następujące pytania:
-
co to jest produkt turystyczny i jak powstaje,
-
kto jest jego twórcą i dla kogo jest przeznaczony,
-
w jaki sposób kalkulować jego cenę,
-
gdzie promować i sprzedawać produkt turystyczny,
-
jakie badania marketingowe warto prowadzić,
- które strategie produktu turystycznego należy stosować.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów, a także osób pracujących w branży turystycznej oraz pracowników administracji samorządowej.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1. Kilka słów na temat podróżowania Historyczny rozwój produktu turystycznego Pielgrzymki Podróże do uzdrowisk Uzdrowiska współcześnie Kamienie milowe w rozwoju turystyki Biografia turystyczna
Rozdział 2. Bilans otwarcia — od potencjału do produktu turystycznego Elementy potencjału turystycznego Wybrane sposoby badania potencjału turystycznego Jak powstaje produkt turystyczny?
Rozdział 3. Elementy produktu turystycznego Pojmowanie produktu turystycznego Kategorie produktu turystycznego
Rozdział 4. Proste produkty turystyczne Produkt turystyczny — rzecz Produkt turystyczny — usługa
Rozdział 5. Organizacja złożonych produktów turystycznych Produkt turystyczny — wydarzenie Produkt turystyczny — impreza (pakiet turystyczny)
Rozdział 6. Produkt turystyczny w ujęciu przestrzennym Produkt turystyczny — obiekt Produkt turystyczny — szlak Produkt turystyczny — obszar
Rozdział 7. Wymiary produktu turystycznego Postrzeganie produktu turystycznego Motywy zakupu produktów turystycznych Segmentacja rynku Poziomy postrzegania (wymiary) produktu turystycznego Kategorie producentów i konsumentów produktu turystycznego
Rozdział 8. Cykle rozwoju produktów turystycznych Nowy produkt w ofercie turystycznej Cykl życia produktu turystycznego Fazy cyklu życia produktu turystycznego Cykl życia obszaru turystycznego
Rozdział 9. Za co płacą turyści? Wartość i cena Funkcje ceny Mechanizmy kształtowania cen Formuły kalkulacji cen Elementy ceny Kryteria różnicowania (dyskryminacji) cen Cechy turystyki wpływające na ceny Wpływ cyklu życia produktu na poziom cen Psychologiczne aspekty kalkulowania ceny produktu turystycznego Strategiczna i taktyczna rola cen Dodatkowe źródła przychodów touroperatora Polityka samorządów lokalnych w aspekcie cen
Rozdział 10. Promocja produktu turystycznego Promocja produktu turystycznego Podstawowe elementy promocji produktu turystycznego Marka jako element identyfikacji produktu turystycznego Dlaczego warto brać udział w targach turystycznych?
Rozdział 11. Gdzie sprzedawać produkty turystyczne? Lokalizacja punktów sprzedaży produktów turystycznych Dystrybucja produktu turystycznego Dystrybucja a przepływ informacji
Rozdział 12. Kilka słów o personelu Zespół pracowniczy Struktury zorganizowania personelu Zachowania w sytuacjach konfliktowych Usługowy łańcuch korzyści
Rozdział 13. Badania marketingowe Źródła informacji rynkowych Rodzaje badań marketingowych Badania rynkowe a cykl życia produktu turystycznego Proces badań marketingowych Polityka samorządów lokalnych a badania marketingowe Jakość produktu turystycznego
Rozdział 14. Strategia produktu turystycznego Pojęcie strategii Strategie stosowane w poszczególnych fazach cyklu życia produktu turystycznego Pozycja produktu turystycznego w planie działalności touroperatora
Rozdział 15. Klaster turystyczny Klastry jako nowe zjawisko gospodarcze Cechy charakterystyczne klastra Klastry na Świecie i w Polsce Klastry turystyczne Struktura i zadania klastra turystycznego Powstanie i ewolucja klastra turystycznego Pozytywne i negatywne oddziaływanie klastrów
|