Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Problemy moralne w świecie informacji Szewczyk A.

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714056
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:00:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 200
Format: 14,5 x 20,5 cm
Rok wydania: 2008
Oprawa: miękka, klejona



Problemy moralne w świecie informacji

Agnieszka Szewczyk

Nowa sytuacja społeczna, nowa technika i możliwości mediów zmieniają kształt starych problemów moralnych. Współczesne media – a zwłaszcza telewizja, internet, gry komputerowe są same w sobie „moralnie obojętne”, jednak ich oferty stoją często w sprzeczności z prawami moralnymi, niosą wielorakie zagrożenia, jak np. negatywny wpływ gier komputerowych na psychikę graczy i system wartości, zagrożenia płynące z anonimowości w sieci czy możliwości dokonywania oszustw internetowych (włamania na konta, nieuprawnione przelewy).

W publikacji omówiono wybrane problemy moralne społeczeństwa informacyjnego z punktu widzenia nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów. Jednym z punktów odniesienia analiz jest Dekalog w aspekcie jego aktualności i uniwersalności. Społeczeństwo informacyjne ukazano z perspektywy człowieka, który sam za siebie odpowiada i sam decyduje o przyjęciu lub odrzuceniu norm moralnych. Książka zachęca do refleksji – jak budować i jak wykorzystywać przestrzeń informacyjną w zgodzie z prawami moralnymi i z własnym sumieniem.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Dylematy rozwoju technik informacyjnych
 

1.1. Istota społeczeństwa informacyjnego
1.2. Potrzeba prymatu osoby nad techniką
1.3. Wizerunek współczesnych mediów

Rozdział 2. Media źródłem zagrożeń w świetle zasad moralności

2.1. Negatywne aspekty mediów w społeczeństwie 
2.2. Człowiek jako centrum refleksji etycznej
2.3. Infoetyka twórców i odbiorców informacji

Rozdział 3. Dekalog homo informaticus 

3.1. Fundamentalna pozycja Dekalogu w zasadach etyki
3.2. Dekalog a Bóg w świecie współczesnych mediów
3.3. Dekalog a drugi człowiek w świecie współczesnych mediów

Literatura