Wstęp
Edukacja dzieci i młodzieży w kontekście teorii ludzkiego kapitału
Istota niepełnosprawności – implikacje dla edukacji
Grzechy główne edukacji w kształceniu osób z niepełnosprawnością
PROBLEM 1. Brak przygotowania nauczycieli do współpracy z uczniem niepełnosprawnym
PROBLEM 2. Niedostosowanie szkół/placówek w kwestii zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez ucznia z niepełnosprawnością
PROBLEM 3. Brak rzeczywistych i konstruktywnych postaw zrozumienia i akceptacji dla wspólnego kształcenia uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych
PROBLEM 4. Brak zaspokojenia potrzeb w zakresie wczesnego wspomagania osób z niepełnosprawnością
Wyniki realizacji projektu WWKSC
PROBLEM 5. Spóźniona diagnoza niepełnosprawności na przykładzie uczniów z upośledzeniem umysłowym. Diagnoza dla rozwoju czy podstawa selekcji?
Kształcenie na etapie szkoły podstawowej i gimnazjum a specjalne potrzeby edukacyjne
Poziom kompetencji szkolnych uczniów z zaburzeniami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością umysłową z terenu Łodzi i województwa łódzkiego na tle kraju. Szkoła podstawowa
Zróżnicowania i dysonanse – regionalna specyfika – ogólnopolska tendencja
Poziom kompetencji szkolnych uczniów z zaburzeniami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością umysłową z terenu Łodzi i województwa łódzkiego na tle kraju. Gimnazjum
Ranking – i co z niego wynika?
Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością na terenie Łodzi i województwa łódzkiego
Kształcenie zawodowe na poziomie średnim a specjalne potrzeby edukacyjne
Preferencje edukacyjne młodych osób niepełnosprawnych na poziomie szkół średnich
Kształcenie zawodowe na poziomie średnim
Sytuacja uczniów z Łodzi i województwa łódzkiego
Problem kwalifikacji pedagogów i pedagogów specjalnych a kształcenie osób niepełnosprawnych
Bez zakończenia
Bibliografia
Netografia