Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji

28-02-2012, 14:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029712796
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 09:41:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2010
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: Objętość 136 strony
Format: B5
Rok wydania: 2008
Oprawa: miękka
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]30897


Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. TOM 6 serii Między wsparciem doraźnym a wspieraniem racjonalnym, czyli o uwarunkowaniach socjalizacji społecznej osób niepełnosprawnych

Zenon Gajdzica

Współcześnie coraz więcej uwagi, przynajmniej w sensie medialnym, poświęca się problematyce niepełnosprawności. W kampaniach społecznych osoby z niepełnosprawnością przedstawiane są jako zdolne do pracy i samodzielnego życia, tak jest w istocie. Zastanowić się jednak należy dlaczego w ogóle potrzebne są kampanie społeczne promujące osoby niepełnosprawne. W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano „grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.


Spis treści

Wstęp

Edukacja dzieci i młodzieży w kontekście teorii ludzkiego kapitału

Istota niepełnosprawności – implikacje dla edukacji

Grzechy główne edukacji w kształceniu osób z niepełnosprawnością

PROBLEM 1. Brak przygotowania nauczycieli do współpracy z uczniem niepełnosprawnym

PROBLEM 2. Niedostosowanie szkół/placówek w kwestii zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez ucznia z niepełnosprawnością

PROBLEM 3. Brak rzeczywistych i konstruktywnych postaw zrozumienia i akceptacji dla wspólnego kształcenia uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych

PROBLEM 4. Brak zaspokojenia potrzeb w zakresie wczesnego wspomagania osób z niepełnosprawnością

Wyniki realizacji projektu WWKSC

PROBLEM 5. Spóźniona diagnoza niepełnosprawności na przykładzie uczniów z upośledzeniem umysłowym. Diagnoza dla rozwoju czy podstawa selekcji?

Kształcenie na etapie szkoły podstawowej i gimnazjum a specjalne potrzeby edukacyjne

Poziom kompetencji szkolnych uczniów z zaburzeniami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością umysłową z terenu Łodzi i województwa łódzkiego na tle kraju. Szkoła podstawowa

Zróżnicowania i dysonanse – regionalna specyfika – ogólnopolska tendencja

Poziom kompetencji szkolnych uczniów z zaburzeniami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością umysłową z terenu Łodzi i województwa łódzkiego na tle kraju. Gimnazjum

Ranking – i co z niego wynika?

Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością na terenie Łodzi i województwa łódzkiego

Kształcenie zawodowe na poziomie średnim a specjalne potrzeby edukacyjne

Preferencje edukacyjne młodych osób niepełnosprawnych na poziomie szkół średnich

Kształcenie zawodowe na poziomie średnim

Sytuacja uczniów z Łodzi i województwa łódzkiego

Problem kwalifikacji pedagogów i pedagogów specjalnych a kształcenie osób niepełnosprawnych

Bez zakończenia

Bibliografia

Netografia