Problemy analizy matematycznej w zadaniach
Część II
Krzyszkowski Janusz, Powązka Zbigniew, Wachnicki Eugeniusz
Wydawnictwo: Uniwersytet Pedagogiczny Kraków
ISBN:[zasłonięte]978-8371-614-9 Format: 17,0x24,0 cm Liczba stron: 266 Oprawa: Miękka Wydanie: 2010 r.
Opis:
Druga część naszego zbioru zawiera materiał poświęcony rachunkowi całkowemu funkcji jednej zmiennej, szeregom liczbowym oraz ciągom i szeregom funkcyjnym. Podobnie jak w części pierwszej, każdy rozdział został poprzedzony paragrafem zawierającym definicje i twierdzenia niezbędne do rozwiązania zamieszczonych zadań. Nie zostały również zmienione oznaczenia.Taka sama jest także metodyka formułowania i opracowania poszczególnych zadań. W zdecydowanej większości są one zadaniami wieloetapowymi. Przy ich rozwiązywaniu należy pamiętać, że etap następny jest kontynuacją lub rozszerzeniem etapów wcześniejszych i wtedy można z nich skorzystać. W zbiorze znajdują się też zadania, w których kolejne etapy - problemy są od siebie niezależne i w tym przypadku rozwiązanie następnego nie wymaga znajomości rozwiązania etapu poprzedniego.Do każdego zadania zamieszczono rozwiązanie. Studiując je czytelnik ma okazję do zapoznania się ze sposobami stosowania definicji i twierdzeń, stawiania hipotez i ich weryfikowania, konstruowania przykładów i kontrprzykładów. Kładziony jest szczególny nacisk na opis rozwiązania, z nadzieją, że pomoże to czytelnikowi w nabywaniu umiejętności redagowania tekstu matematycznego.Prezentowane w tej części zbioru zadania przeznaczone są dla studentów pragnących znaleźć motywację do głębszego poznania matematyki i szukających sposobności do doskonalenia swojego warsztatu matematycznego.Autorzy składają podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tej książki, w szczególności Panu dr. Maciejowi Majorowi, Pani mgr Janinie Wiercioch i Panu mgr. Władysławowi Wilkowi za przygotowanie jej do druku. Na ostateczną formę książki (merytoryczną i redakcyjną) mieli wpływ Panowie profesorowie: Bogdan Choczewski, Edward Tutaj i Jacek Chmieliński. Składamy im gorące podziękowania. Z góry dziękujemy tym, którzy zechcą przekazać nam swoje spostrzeżenia i uwagi odnośnie niniejszego opracowania.