Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PROBLEM hen i aoristos dyas W ENNEADACH PLOTYNA

11-03-2012, 21:35
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 17.99 zł     
Użytkownik SIWYDTP
numer aukcji: 2114998588
Miejscowość Ostrołęka
Wyświetleń: 12   
Koniec: 12-03-2012 18:06:41

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
 
Dane kontaktowe
AGENCJA SIWYDTP
UL. WALTERA 6
07-410 OSTROŁĘKA
 
[zasłonięte]@siwydtp.pl
510-[zasłonięte]-553

 

 
Informacje dodatkowe
 Akceptujemy karty - za swoje zakupy zapłacisz też kartą płatniczą

http://photos02.istore.pl/13332/photos/big/<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>37163.jpg

Płacę z Allegro

Bezpieczny, darmowy i wygodny sposób na płatności internetowe.

http://photos02.istore.pl/13332/photos/big/<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>37425.jpg

Nie musisz nawet mieć konta w banku.

Dane uzupełnią się automatycznie, a Twój numer rachunku i inne informacje finansowe nie są widoczne dla Kontrahenta.

Możesz płacić razem za kilka przedmiotów, a w razie potrzeby Program Ochrony Kupujących obejmuje cenę zakupu łącznie z kosztami wysyłki.

Najszybciej zapłacisz, jeśli wybierzesz jeden z e-przelewów.
Przeniesiemy Cię prosto do Twojego banku, gdzie zlecisz wpłatę on-line.

http://photos03.istore.pl/13332/photos/big/<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>37163.jpg

 
Wpłaty można dokonać bezpośrednio ze swojego konta lub na poczcie na jedno z poniższych kont.

BANK ZACHODNI WBK
98 1090 [zasłonięte] 101400
0001 [zasłonięte] 056343

mBANK
47 1[zasłonięte]140 20
0000 [zasłonięte] 3[zasłonięte]3026035

DLA KLIENTÓW
Z ZAGRANICY:
IBAN
PL981[zasłonięte]1014
000[zasłonięte]01[zasłonięte]243

Kod SWIFT (BIC code)
BZ WBK S.A.: WBKPPLPP

 

JAKO JEDNI Z NIELICZNYCH NA ALLEGRO DAJEMY MOŻLIWOŚĆ ZAPŁATY POPRZEZ AMERYKAŃSKI SYSTEM PAYPAL - USŁUGA PRZYDATNA GŁÓWNIE DLA KLIENTÓW Z ZZAGRANICY

Shipping total
World Tariff posts
Polish PAYPAL

http://photos02.istore.pl/13332/photos/big/<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>37426.jpg

 

 

 

Problem „hen” i „aoristos dyas” w „Enneadach” Plotyna

AGNIESZKA WOSZCZYK

 

2007 | Filozofia | monografia | antyk | Cesarstwo Rzymskie | filozofowie, myśliciele... |

 

 

220 s., 170 x 240 mm, 410 g

oprawa broszurowa matowa

PN 2550, bibliogr., indeks

summ., Zsfg.

Katowice, 2007

ISBN/ISSN 978-83-[zasłonięte]-1665-9

Index 60.91-295

 

 

 

 

Książka Agnieszki Woszczyk zatytułowana »Problem „hen” i „aoristos dyas” w „Enneadach” Plotyna« jest pierwszą w Polsce pracą z zakresu historii filozofii starożytnej, która podejmuje problem naczelnych zasad: Jedna i Nieokreślonej Diady, w myśli Plotyna. Stanowi tym samym próbę ukazania głębokiej zależności neoplatonizmu od nauk niepisanych („agrapha dogmata”) Platona, a w konsekwencji – dualizmu pryncypiów bytowych jako centralnego założenia Plotyńskiej metafizyki.

Interpretacja dualistyczna, pokazana w książce jako jedna z możliwych wykładni „Ennead”, opiera się na wyświetleniu związku pryncypium wielości z materią oraz korelacji Jedna i Nieokreślonej Diady jako warunku konstytucji wszystkich poziomów ontycznych. Toteż zagadnienie natury i typów materii jest jednym z centralnych obszarów badań. Autorka polemizuje z tradycyjnym utożsamieniem materii noetycznej z Nieokreśloną Diadą.

Praca ta podejmuje ponadto takie kwestie, jak problem charakteru „Ennead” jako tekstu filozoficznego, problem systemowości myśli Plotyna, znaczenie języka orzeczeń pozytywnych (katafatycznych) oraz orzeczeń negatywnych (apofatycznych) w poznaniu Absolutu (Jedna). Zawiera analizę zagadnienia metafory emanacji i jej znaczenia dla kwestii przyczynowości oraz propozycję nowej wykładni tej metafory w świetle dualizmu zasad bytowych. Autorka omawia również naturę hipostaz oraz relację między sferą noetyczną i sferą zmysłową.

 

 

Spis treści

Wstęp .....................007

Część pierwsza

Enneady a problem systemu Plotyna

Rozdział pierwszy

Asystemowy charakter Ennead ...........023

o

Hipoteza Henry’ego — Plotyńskie nauczanie ustne ....030

System otwarty czy wielość systemów — problem spójności

Ennead ..................032

Rozdział drugi

Źródła Plotyńskiej koncepcji hen i aoristos dyas .....037

o

Charakter nawiązań do agrapha dogmata .......040

Nadbytowy status Jedna .............045

Pryncypium wielości w tradycji przedplotyńskiej .....051

Część druga

Jedno a Nieokreślona Diada w Enneadach

Rozdział pierwszy

Plotyńska koncepcja bytu .............057

o

Wstęp

6

Byt jako jedno-wielość .............058

Model emanacyjny a struktura bytu .........067

Rozdział drugi

Wszechprzyczynowość Jedna i problem monizmu absolutnego

o....................082

o

Dyskurs negatywny a problem natury Jedna ......084

Aktywność przyczynowa — Jedno jako przyczyna sprawcza

i przyczyna celowa ..............104

Rozdział trzeci

Systemowa funkcja materii a problem Nieokreślonej Diady .111

o

Materia noetyczna a materia zmysłowa ........114

Problem tożsamości aoristos dyas i materii. Dualizm pryncypi

ów ...................123

Rola czynnika diadycznego w procesie konstytuowania bytu .137

Rozdział czwarty

Relacja Jedno — Umysł. Problem prenoetycznego stadium

emanacji ..................143

o

Aktualizacja drugiej hipostazy w kategoriach oglądu i samglądu

a funkcja aoristos dyas ..........147

Rozdział piąty

Dusza w relacji kosmos noetos — kosmos aisthetos a problem

genezy materii ..............153

o

Formowanie wymiaru zmysłowego .........156

Generowanie wielości jako tolma Duszy ........188

Zakończenie ..................197

Literatura ...................201

Indeks osobowy .................213

o

Summary ....................217

o

Zusammenfassung .................219

Spis treści

 

Wstęp

Od czasów Ammoniusza Sakkasa aż co najmniej do IX wieku

każdy filozoficznie ważny głos wypowiadany był w języku system

ów neoplatońskich1. Zjawisko to wymaga zastanowienia

szczególnie ze względu na fakt, że neoplatońska wykładnia rzeczywistości

stała się obowiązująca zarazem dla myśli pogańskiej, chrześcijańskiej2, żydowskiej3 i arabskiej4. Procesowi jej asymilacji

nie przeszkodziły ani ostre konflikty między światem chrześcijańskim

a niechrześcijańskim, ani wyraźne oddzielanie się kulturowe

greckiego Wschodu5 od łacińskiego Zachodu6, ani nawet zamknięcie

Akademii, będące poniekąd demonstracyjną dyskredytacją

filozofii neoplatońskiej w jej pogańskiej postaci.

Szczególnie godny podkreślenia jest fakt, że znaczna część polemik

pogańsko-chrześcijańskich rozgrywała się między zwolennikami

neoplatonizmu7, w którego łonie dokonywała się zarazem zadziwiająca synteza wzajemnie zwalczających się tradycji.

Owocami tej syntezy były stanowiska Augustyna Aureliusza8,

Pseudo-Dionizego Areopagity9, Boecjusza oraz Jana Szkota Eriugeny10

stanowiące, mimo znaczących różnic, wręcz paradygmatyczne

próby pogodzenia wiary (objawienia) i rozumu na podstawach

neoplatońskiej wizji bytu, poznania i człowieka. Wpłynęło to

na silne nasycenie wątkami neoplatońskimi filozoficznej i teologicznej

myśli średniowiecza oraz filozofii renesansu, dla której odrodzenie

kultury antycznej było właściwie powrotem do neoplatonizmu11.

Obecność neoplatonizmu widoczna jest wyraźnie także w

późniejszej tradycji filozoficznej, zwłaszcza w grupie tak zwanych

platoników z Cambridge12, w idealizmie niemieckim13 oraz jego

 

 

 
http://photos03.istore.pl/13332/photos/big/<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>37432.jpg
 
Przesyłki staram się wysyłać jeszcze tego samego dnia po zaksięgowaniu przelewu lub dnia następnego.
 
Jeśli 
po otrzymaniu
przesyłki nie będziesz do końca zadowolony z zakupionego produktu,
skontaktuj 
się z nami

Wszystkie informacje potrzebne do sfinalizowania aukcji znajdą się w e-mailu który otrzymasz po wygraniu aukcji od serwisu allegro. numery konta także na stronie O MNIE oraz poniżej

Proszę zapoznać się z warunkami sprzedaży dostępnymi na stronie
"O mnie"

Zobacz inne moje aukcje (siwydtp):