![](http://imge.pl/aleszablony/users/17988/120359/naglowek_opisu.png#528ed)
Perfect Dark Zero jest następczynią gry z gatunku FPS, która była jedną z najpopularniejszych pozycji dla stacjonarnej konsoli Nintendo 64 od 2000 roku. Tym razem programiści z firmy Rare postanowili zrobić użytek ze sporych możliwości platformy Xbox 360 i postarali się o włączenie omawianego produktu w poczet tzw. tytułów startowych tego elektroniczno-rozrywkowego systemu ze stajni korporacji Microsoft. Scenariusz „zerówki” traktuje o wydarzeniach, poprzedzających wypadki z pierwszej części Perfect Dark. W roli głównej bohaterki ponownie występuje Joanna Dark - specjalna agentka a la Cate Archer z przebojowego pecetowego cyklu o nazwie No One Lives Forever. Protagonistka musi wykonać szereg misji w ramach trybu single player, a w przygodzie towarzyszy jej ojciec, czyli Jack. Naturalnie poszczególne zadania połączone są nastrojowymi scenkami przerywnikowymi, za sprawą których mamy wrażenie oglądania interaktywnego filmu sensacyjnego. Developerzy zaimplementowali bogaty arsenał broni, składający się z ponad dwudziestu rozmaitych rodzajów narzędzi bojowych (m.in. pistolet i karabin maszynowy). Dodatkowo Joanna może wykorzystać przeróżne szpiegowskie gadżety o futurystycznym charakterze (np. plecak odrzutowy) oraz poprowadzić motocykl, pokierować poduszkowcem etc. Jednakże sukcesy w zmaganiach z przeciwnikami osiąga się nie przez bezmyślne szarżowanie, lecz dzięki atakowaniu według zawczasu ustalonego planu (bardzo istotne jest przede wszystkim krycie się za osłonami i bezszelestne zakradanie się na tyły wroga). Dla entuzjastów rozgrywki multiplayer przygotowano natomiast obsługę internetowego systemu Xbox Live. Maksymalna liczba uczestników pojedynczego sieciowego spotkania przekracza trzydzieści, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zorganizować przykładowo klasyczną walkę typu deathmatch. Niezależnie od wybranego trybu zabawy zawsze widzimy perfekcyjnie wykonaną grafikę trójwymiarową z perspektywy pierwszej osoby. Autorzy nie zapomnieli ponadto o wprowadzeniu realistycznych algorytmów fizycznych i dopracowanej Sztucznej Inteligencji.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6147
Perfect Dark Zero jest następczynią gry z gatunku FPS, która była jedną z najpopularniejszych pozycji dla stacjonarnej konsoli Nintendo 64 od 2000 roku. Tym razem programiści z firmy Rare postanowili zrobić użytek ze sporych możliwości platformy Xbox 360 i postarali się o włączenie omawianego produktu w poczet tzw. tytułów startowych tego elektroniczno-rozrywkowego systemu ze stajni korporacji Microsoft. Scenariusz „zerówki” traktuje o wydarzeniach, poprzedzających wypadki z pierwszej części Perfect Dark. W roli głównej bohaterki ponownie występuje Joanna Dark - specjalna agentka a la Cate Archer z przebojowego pecetowego cyklu o nazwie No One Lives Forever. Protagonistka musi wykonać szereg misji w ramach trybu single player, a w przygodzie towarzyszy jej ojciec, czyli Jack. Naturalnie poszczególne zadania połączone są nastrojowymi scenkami przerywnikowymi, za sprawą których mamy wrażenie oglądania interaktywnego filmu sensacyjnego. Developerzy zaimplementowali bogaty arsenał broni, składający się z ponad dwudziestu rozmaitych rodzajów narzędzi bojowych (m.in. pistolet i karabin maszynowy). Dodatkowo Joanna może wykorzystać przeróżne szpiegowskie gadżety o futurystycznym charakterze (np. plecak odrzutowy) oraz poprowadzić motocykl, pokierować poduszkowcem etc. Jednakże sukcesy w zmaganiach z przeciwnikami osiąga się nie przez bezmyślne szarżowanie, lecz dzięki atakowaniu według zawczasu ustalonego planu (bardzo istotne jest przede wszystkim krycie się za osłonami i bezszelestne zakradanie się na tyły wroga). Dla entuzjastów rozgrywki multiplayer przygotowano natomiast obsługę internetowego systemu Xbox Live. Maksymalna liczba uczestników pojedynczego sieciowego spotkania przekracza trzydzieści, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zorganizować przykładowo klasyczną walkę typu deathmatch. Niezależnie od wybranego trybu zabawy zawsze widzimy perfekcyjnie wykonaną grafikę trójwymiarową z perspektywy pierwszej osoby. Autorzy nie zapomnieli ponadto o wprowadzeniu realistycznych algorytmów fizycznych i dopracowanej Sztucznej Inteligencji.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6147
Perfect Dark Zero jest następczynią gry z gatunku FPS, która była jedną z najpopularniejszych pozycji dla stacjonarnej konsoli Nintendo 64 od 2000 roku. Tym razem programiści z firmy Rare postanowili zrobić użytek ze sporych możliwości platformy Xbox 360 i postarali się o włączenie omawianego produktu w poczet tzw. tytułów startowych tego elektroniczno-rozrywkowego systemu ze stajni korporacji Microsoft. Scenariusz „zerówki” traktuje o wydarzeniach, poprzedzających wypadki z pierwszej części Perfect Dark. W roli głównej bohaterki ponownie występuje Joanna Dark - specjalna agentka a la Cate Archer z przebojowego pecetowego cyklu o nazwie No One Lives Forever. Protagonistka musi wykonać szereg misji w ramach trybu single player, a w przygodzie towarzyszy jej ojciec, czyli Jack. Naturalnie poszczególne zadania połączone są nastrojowymi scenkami przerywnikowymi, za sprawą których mamy wrażenie oglądania interaktywnego filmu sensacyjnego. Developerzy zaimplementowali bogaty arsenał broni, składający się z ponad dwudziestu rozmaitych rodzajów narzędzi bojowych (m.in. pistolet i karabin maszynowy). Dodatkowo Joanna może wykorzystać przeróżne szpiegowskie gadżety o futurystycznym charakterze (np. plecak odrzutowy) oraz poprowadzić motocykl, pokierować poduszkowcem etc. Jednakże sukcesy w zmaganiach z przeciwnikami osiąga się nie przez bezmyślne szarżowanie, lecz dzięki atakowaniu według zawczasu ustalonego planu (bardzo istotne jest przede wszystkim krycie się za osłonami i bezszelestne zakradanie się na tyły wroga). Dla entuzjastów rozgrywki multiplayer przygotowano natomiast obsługę internetowego systemu Xbox Live. Maksymalna liczba uczestników pojedynczego sieciowego spotkania przekracza trzydzieści, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zorganizować przykładowo klasyczną walkę typu deathmatch. Niezależnie od wybranego trybu zabawy zawsze widzimy perfekcyjnie wykonaną grafikę trójwymiarową z perspektywy pierwszej osoby. Autorzy nie zapomnieli ponadto o wprowadzeniu realistycznych algorytmów fizycznych i dopracowanej Sztucznej Inteligencji.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6147
Sportowe, piłka nożna, multiplayer, na 2 osoby, podzielony/wspólny ekran
Pro Evolution Soccer 2014 jest symulatorem piłki nożnej stworzonym z myślą o najwierniejszych fanach tego sportu. Za produkcję gry odpowiada japońskie Konami. Początki serii sięgają drugiej połowy lat 90, ale jej pierwsza numerowana część ukazała się dopiero w 2001 roku. Od tamtej pory zyskała markę i uznanie wśród graczy, rywalizując co roku o tytuł najlepszej gry piłkarskiej z kolejnymi odsłonami cyklu FIFA. W przypadku Pro Evolution Soccer 2014 deweloperzy uznali, że najwyższa już pora na istotne zmiany w konstrukcji i mechanice gry. Nowości jakie zostały wprowadzone do tytułu są najpoważniejszymi od wielu lat.
W grze ponownie pokierujemy najlepszymi drużynami świata, wchodzącymi w skład lig z różnych krajów. Mecze rozegramy w trybie mistrzostw i pucharów, jak również w trakcie pojedynczych spotkań. Pierwszą ważną nowinką jest dokładniejszy i czulszy model sterowania. Pozwala on graczom na kontrolowanie środka ciężkości zawodnika, co umożliwia bardziej naturalną i satysfakcjonującą grę. Zwiększono też znaczenie różnego rodzaju sztuczek i manewrów wprowadzających w błąd przeciwników. Dzięki temu stają się one jedną z istotniejszych części taktyki na boisku.
Stroje piłkarzy są teraz np. niezależnie animowane, możemy więc łapać lub pociągać konkurentów za koszulki. Zmiany nie ominęły też opcji związanych z zarządzaniem drużyną na murawie. Formacje nadal odgrywają ważną rolę, ale w grze otrzymujemy także możliwość kontrolowania zachowania indywidualnych zawodników, tak aby w konkretnych sektorach boiska korzystali z różnej strategii i postępowali według innych priorytetów.
Zmiany dotknęły również sposobu przyjęcia oraz kontrolowania piłki, jak również wykonywania zagrań z pierwszej piłki, które nierzadko otwierają prostą drogę do bramki. Usprawnień doczekał się także system wykonywania rzutów wolnych – od teraz w ich rozegraniu może uczestniczyć dodatkowy zawodnik.
Tytuł napędza specjalna wersja silnika Fox Engine, stworzonego przez studio Kojima Productions na potrzeby serii Metal Gear Solid. Został on w dużym stopniu zmieniony tak, by przystosować go do wspierania piłkarskiej symulacji. Autorzy wykorzystują jego możliwości, stawiając na fotorealizm w odwzorowaniu boiska i piłkarzy. Nowy silnik poprawia fizykę zachowania się piłki oraz umożliwia płynniejsze animacje ruchu.
Gra jest używana. Stan płyty - dobry 4/6.