Sequel „Prince of Persia: The Sands of Time”, który także jest dynamiczną grą akcji z elementami przygodowo-zręcznościowymi. Tym razem, tytułowy Książę musi zmierzyć się ze swoim Przeznaczeniem. Na jego życie czyha bowiem Dahaka, inkarnacja z góry zapisanego losu, zaś niebezpieczna podróż (ucieczka przed śmiercią) ma swój finał na przeklętej wyspie.
Większość elementów rozgrywki pozostała niezmienionych - dalej należy biegać/skakać po planszach, unikać zmyślnych pułapek, korzystać z rozmaitych dźwigni, etc. Sam klimat gry jest jednak znacznie mroczniejszy niż w pierwszej części. Książę wygląda bardziej dojrzale, porusza się po znacznie ciemniejszych lokacjach (ogrody, cmentarzysko statków, perska łódź, olbrzymi zamek, etc.).
Znacznie więcej uwagi niż w pierwowzorze, przywiązano do walki. Na drodze głównego bohatera stają przeróżne, krwiożercze kreatury i postacie. Ich skuteczna eliminacja możliwa jest dzięki wprowadzeniu systemu „Free-Form Fighting System” (poszczególne ciosy można łączyć w efektywne kombinacje, pojawia się nawet opcja wyrwania broni z rąk przeciwnika). Ponadto, twórcy zmodyfikowali system atakowania na odległość (można razić wrogów strzałami z bezpiecznej odległości).
„Prince of Persia 2: Warrior Within” charakteryzuje się płynną animacją, ustaloną na poziomie 60 klatek na sekundę oraz doskonale opracowanymi efektami graficznymi (podczas rozgrywki nie sposób nie dojrzeć mimiki twarzy Księcia, zaś smugi pozostawiane w przestrzeni po szybkich ruchach bronią dodają grze niesamowitego uroku!). Ozdobą wirtualnych perypetii prowadzonej postaci jest także klimatyczny soundtrack, którego kolejne utwory świetnie dopasowują się do sytuacji aktualnie panującej na ekranie telewizora.