Ekonomia w świecie mody
Pret-a-porter to ekonomiczna gra planszowa, której tematyką jest świat
mody. Każdy z graczy wciela się tu we właściciela firmy branży
odzieżowej i rozpoczyna zaciętą walkę o sukces swojego przedsiębiorstwa.
W trakcie gry gracze otwierają nowe oddziały i placówki swojej firmy
oraz zatrudniają utalentowanych pracowników, by poszerzać swoje
możliwości. W ten sposób w grze pojawiają się Biura projektowe, Sklepy
firmowe, Księgowi, Modelki, Projektanci - z każdym miesiącem
przedsiębiorstwa nabierają rozmachu w działaniu i swych możliwościach.
Intratne kontrakty pozwalają na krótkoterminowe zyski i poszerzanie
swoich kompetencji.
Co kwartał odbywają się pokazy mody - każdy z graczy musi przygotować
kolekcję ubrań i przedstawić ją na pokazie. Publiczność, media,
specjaliści oceniają kolekcje w czterech kategoriach i przyznają nagrody
i dyplomy. Im więcej wyróżnień (reprezentowanych w grze przez gwiazdki)
uda się zgromadzić na pokazie, tym więcej pieniędzy gracze zarobią za
sprzedaż kolekcji!
Po czterech pokazach każdy z graczy raportuje - na koniec roku - majątek
firmy. Składają się nań zarówno aktualnie posiadane fundusze, jak i
majątek firmy wyrażony w posiadanych budynkach oraz wyróżnieniach (marka
i reputacja firmy). Gracz, który zgromadził największy majątek,
zwycięża.
Rozgrywka przeznaczona jest dla dwóch do czterech graczy, zapewnia
zaciętą, emocjonującą rywalizację. Walka o wyróżnienia na pokazach,
zatrudnianie modelek, projektantów, stylistów, otwieranie sklepów
firmowych czy biur projektowych pozwalają na własnej skórze poczuć się
jak lider branży odzieżowej!
Pret-a-Porte powstało we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim i jest
pierwszym projektem ekonomicznym w naszym dorobku. Dzięki współpracy z
NBP, możliwości konsultacji z ekspertami i bankowcami, udało się
stworzyć ciekawą, emocjonującą grę symulującą prowadzenie
przedsiębiorstwa, zarządzanie funduszami, kadrą pracowników i
powiększaniem majątku. Owocna współpraca wydawnictwa Portal oraz NBP
zakończyła się oddaniem w ręce polskich graczy tytułu jakiego w Polsce
jeszcze nie było!
Liczba graczy: 4 osoby
Czas gry: ok. 60 - 120 minut
Wydawca: Wydawnictwo Portal
Projektant: Ignacy Trzewiczek
Wydanie: angielskie
Instrukcja: angielska
Zawartość pudełka:
- 24 karty Budynków
- 24 karty Pracowników
- 24 karty Kontraktów
- 50 kart Projektów
- 10 kart Pokazów
- 10 kart Typów Projektu
- 60 znaczników Surowców (w sześciu różnych kolorach)
- 29 znaczników Jakości
- 14 znaczników Trendów
- 12 znaczników Public Relations
- 35 znaczników Gwiazdek
- 10 znaczników kosztów utrzymania
- 15 Pionków Akcji
- 5 Plansz Gracza
- 1 znacznik pierwszego gracza
- 1 znacznik kalendarza
- banknoty
- plansza
- instrukcja
Waga: 1.3 kg
Producent: Portal