PRESONUS STUDIOLIVE 16.4.2
StudioLive to jeden z najbardziej uniwersalnych mikserów jakie dotąd ujrzały światło dzienne. Wyposażony w 16 przedwzmacniaczy mikrofonowych XMAX zasilanych napięciem Phantom 48V [maksymalnie 64 przedwzmacniacze], interfejs FireWire 22x18, "Fat Channel" z 4 zakresowym equalizerem, kompresorem, limiterem, bramką szumów, efektami DSP, 6 szyn AUX, 4 sub-grupy staje się potężnym narzędziem do pracy w studio i na scenie. Całość dopełnia możliwość zapisywania i przywoływania wszystkich ustawień miksera oraz efektów w ułamku sekundy. Dla komfortu pracy na każdym kanale można wykonywać takie operacje jak kopiowanie, wklejanie, zapisywanie, przywoływanie ustawień w czasie rzeczywistym.
Wyobraź sobie: 64 preampy audio [każdy z potężną sekcją procesorów dynamiki], 16 sub-grup, 24 szyny AUX, 8 niezależnych procesorów efektów, integracja z Twoim ulubionym programem DAW [np: Samplitude, Cubase, Logic i inne] ... To tylko część możliwości oferowanych przez system oparty o mikser Presonus StudioLive.
DWA ŚWIATY - JEDEN MIKSER
StudioLive w prosty sposób integruje świat profesjonalnych konsol cyfrowych z systemami rejestracji wielośladowej audio. Dzięki zainstalowanej standardowo karcie FireWire StudioLive w połączeniu z komputerem staje się zaawansowaną stacją roboczą zdolną nagrać 22 kanały audio a odtwarzać 18. Do miksera dołączone jest oprogramowanie rejestrujące CAPTURE kompatybilne z formatem Open TL. Za pośrednictwem tego formatu możemy zarejestrowany materiał wyeksportować do dowolnego programu DAW i tam kontynuować proces miksowania. Presonus StudioLive 16.4.2 bezproblemowo konfiguruje się w systemie komputerowym jako interfejs audio.
PRZYJEMNOŚĆ MIKSOWANIA Presonus StudioLive zaprojektowany jest zgodnie z ideą szybkiego dostępu do każdej jego funkcji; efektów, szyn aux, procesorów dynamiki i ich parametrów podczas produkcji muzycznej. Jak przystało na profesjonalną konstrukcję StudioLive wyposażony jest w 100 mm tłumiki umożliwiające precyzyjne ustawienie proporcji instrumentów, wokalistów w miksie. Przejrzysty układ sekcji miksera, możliwość natychmiastowego "przywoływania" ustawień globalnych oraz każdego kanału z osobna sprawia, że realizator ma pod ręką wszystko co niezbędne przy szybkiej realizacji pomysłów muzycznych lub kontroli "live".FAT CHANNEL - EQ, kompresor, limiter, bramkaSercem opisywanego miksera jest "FAT CHANNEL", który udostępnia szereg procesorów dynamiki oraz zaawansowany equalizer. Procesory te można zastosować niezależnie do każdego toru wejściowego, wyjściowego [w tym sekcji master] oraz do sub-grup. W opisywanej konstrukcji znajdziemy wiele rozwiązań już wcześniej stosowanych w urządzeniach firmy Presonus. Inspiracją dla filtru górno-przepustowego i 4 pasmowego equalizera był EyeQ. Kompresor, limiter, bramka są modelowane na podstawie uznanego już ACP88. Teraz w zoptymalizowanej formie wszystkie dostępne są w mikserze StudioLive. EFEKTY, EQ, PROCESORY DYNAMIKIMikser jest wyposażony we wszystkie narzędzia niezbędne przy zawodowej produkcji studyjnej jak i "live".Mamy tu do dyspozycji: 22 kompresory, 22 limitery, 22 bramki szumów, 22 filtry górnoprzepustowe, efekty reverb, delay, equalizery [31-pasmowe], 2 limitery stereo na sumie i wiele innych. Wszystkie efekty przeliczane są z 32-bitową dokładnością.
CECHY CHARAKTERYSTYCZNE
- 16 wejść, 6 wysyłek AUX, 4 subgrupy,
- 16 przedwzmacniaczy mikrofonowych "XMAX" pracujących w klasie A,
- Hi-Endowe konwertery AD [rozpiętość dynamiki 118dB],
- przetwarzanie wewnętrzne 32-bitowe [również dla procesorów efektowych],
- standardowo wbudowany 24-bitowy interfejs Fire Wire 22x18,
- możliwość zamontowania miksera w racku,
- "Fat Channel" filtr górnoprzepustowy, kompresor, limiter, bramka, 4 pasmowy korektor parametryczny, wszystkie ustawienia mogą być kopiowane, wklejane, zapisywane i wywoływane w ułamku sekundy,
- 2 efekty DSP na sumie [Master],
- zapamiętywanie wszystkich ustawień, [SCENE] miksera włączając poziomy tłumików ze wskazaniem ich pozycji na wskaźnikach diodowych LED,
- 100mm tłumiki,
- zaprojektowany by wytrzymać każde warunki sceniczne,
- "Talkback" do komunikacji realizatora z muzykami,
- kompatybilny z Windows i MAC,
- oprogramowanie CAPTURE do rejestracji Live,
- interfejs audio kompatybilny z popularnym oprogramowaniem; Samplitude, Cubase, Nuendo, Logic, Sonar, Digital Performer i inne,
- instrukcja w języku polskim.
PRESONUS Studio Live 16.4.2 zdobył nagrodę MIPA 2010 w kategorii:
Najlepszy mikser roku 2010
WEJŚCIA
Przedwzmacniacze mikrofonowe "MIC" 1-16 (XLR symetryczne)
- Typ złącza: XLR żeński, balansowany
- Pasmo przenoszenia [Direct Output]: 20 Hz do 40 kHz ±0.5dBu
- Pasmo przenoszenia [Main Output]: 20 Hz do 20 kHz ±0.5dBu
- Impedancja wejściowa: 1 Ohm
- Zniekształcenia THD: < 0.005%, +4dBu, 20-20 kHz, nieważony
- EIN [do wejścia Direct Output]: +125 dB nieważony, +130 dB A-wtd
- S/N Ratio [do wyjścia Direct Output]: -97 dB
- S/N Ratio [do wyjścia Main Output]: -94 dB
- Zakres kontroli wzmocnienia: -16 dB to +67 dB (+/- 1 dB)
- Maksymalny poziom wejściowy: +16 dBu
- Zasilanie Phantom: +48 VDC
Wejścia Liniowe "Line in"
- Typ złącza: 1/4" TRS żeński, symetryczny, mono
- Pasmo przenoszenia [Direct Output]: 10-40 kHz, 0 / -0.5 dBu
- Pasmo przenoszenia [Main Output]: 20-20 kHz, +/- 0.5 dBu
- Impedancja wejściowa: 10 kOhm
- Zniekształcenia THD [do wyjścia Direct Output]: <0.0007%, +4 dBu, 20-20 kHz, nieważony
- Zniekształcenia THD [do wyjścia Main Output]: <0.005%, +4 dBu, 20-20 kHz, nieważony
- S/N Ratio [do wyjścia Direct Output]: -105 dB
- S/N Ratio [do wyjścia Main Output]: -94 dB
- Zakres kontroli wzmocnienia: -20 dB do +20 dB (+/- 1 dB)
- Maksymalny poziom wejściowy: +22 dBu
Wejście Tape
- Typ złącza: RCA żeński, niesymetryczne [para stereo]
- Maksymalny poziom wejściowy: +22 dBu
Wejścia AUX
- Typ złącza: 1/4" TRS żeński, symetryczny, [2 pary stereo]
- Maksymalny poziom wejściowy: +22 dBu
WYJŚCIAWyjścia główne "Main Outputs"
- Typ złączy: XLR męskie, symetryczne [para stereo]; 1/4” TRS żeński, symetryczne [para stereo]; XLR męski, symetryczne [mono]
- Poziom wyjściowy: +24 dBu
- Impedancja wyjścia: 10 kOhm
Wyjścia AUX
- Typ złączy: 1/4” TRS żeńskie, symetryczne [mono]
- Poziom wyjściowy: +18 dBu
- Impedancja wyjścia: 51 Ohm
Wyjścia "Subgroup"
- Typ złączy: 1/4” TRS żeńskie, symetryczne [mono]
- Poziom wyjściowy: +18 dBu
- Impedancja wyjścia: 51 Ohm
Wyjścia Tape
- Typ złączy: RCA żeńskie, niesymetryczne [para stereo]
- Poziom wyjściowy: +18 dBu
- Impedancja wyjścia: 100 Ohm
Wyjścia "Control Room"
- Typ złączy: 1/4” TRS żeńskie, symetryczne [para stereo]
- Poziom wyjściowy: +18 dBu
- Impedancja wyjścia: 51 Ohm
Przesłuchy "Cross Talk"
- Wejście do wyjścia: -90 dBu
- Pomiędzy kanałami: -87 dBu
Sekcja FAT CHANNELNoise Gate / Expander
- Zakres progu zadziałania [Threshold Range]: -84 dB do 0 dB
- Czas zadziałania [Attack Time]: 0.5 ms
- Czas wybrzmiewania [Release Time]: 0.05 s do 2 s
- Expander ratio: 2:1
- Noise Gate zakres tłumienia: minus nieskończoność do zera
Compressor
- Zakres progu zadziałania: -56 dB do 0 dB
- Ratio: pomiędzy 1:1 a 14:1
- Czas zadziałania [Attack Time]: 0.2 ms do 150 ms
- Czas wybrzmiewania [Release Time]: 40 ms do 1000 ms
- Automatyczny "Attack" i "Release": Attack = 10 ms, Release = 150 ms
- Typy nachylenia krzywej kompresji: łagodna i stroma
Equalizer
- Typ: filtr półkowy drugiego rzędu [dobroć Q = 0.55]
- Pasmo niskie: 36 do 465 Hz, podbicie/odcięcie w zakresie 15 dB
- Pasmo niskie góra: 90 Hz do 1.2 kHz, podbicie/odcięcie w zakresie 15 dB
- Średnie: 380 Hz do 5 kHz, podbicie/odcięcie w zakresie 15 dB
- Wysokie: 1.4 kHz do 18 kHz, podbicie/odcięcie w zakresie 15 dB
Sekcja cyfrowa
- Zakres dynamiki AD [A-ważony, 48 kHz]: 118 dB
- Zakres dynamiki DA [A-ważony, 48 kHz]: 118 dB
- Port FireWire: 400 Mb/s
- Wewnętrzne przetwarzanie: 32-bitowe
- Rozdzielczość bitowa: 24
- Poziom referencyjny dla 0 dBFS: -18 dBu
Zegar
- Jitter <20 ps RMS (20 Hz - 20 kHz)
- Tłumienie Jittera: >60 dB
ZASILANIE
- Złącze: IEC
- Napięcie: 240 VAC
- Zużycie mocy: 100 W
WYMIARY
- Długość: 568.06 mm
- Szerokość: 437.40 mm
- Szerokość [z uchwytami do racka]: 482.60 mm
- Wysokość: 175.26 mm
- Waga: 10,5 kg
Minimalne wymagania systemoweWindows
- System: Windows XP lub Windows Vista
- Procesor: Pentium 4 1,5 GHz lub Athlon 900MHz
- Pamięć RAM: 1 GB
- Port FireWire 400 [IEEE 1394]
- Napęd DVD-ROM
- Polecany dodatkowy dysk wewnętrzny/zewnętrzny na projekty audio
Macintosh
- System: MacOS X 10.4.x lub nowszy [10.5 po uaktualnieniu sterowników]
- Procesor: PowerPC G4/Dual 1 GHZ lub szybszy, wszystkie modele MAC z procesorem na układzie Intela
- Pamięć RAM: 1 GB
- Port FireWire 400 [IEEE 1394]
- Napęd DVD-ROM
- polecany dodatkowy dysk wewnętrzny/zewnętrzny na projekty audio