Nie wiesz czy ten produkt odpowiada Twoim potrzebom? Chętnie wyjaśnimy, doradzimy, rozwiejemy wątpliwości. Mamy ogromną liczbę zadowolonych klientów - dołącz do nich nawet dziś !
Wtyczkologia
E4.5 posiada wejście symetryczne ¼” TRS oraz wejście niesymetryczne RCA. Do dyspozycji jest również wejście niesymetryczne 1/8”, do którego możesz podłączyć swój smartfon lub odtwarzacz MP3. To daje pełną swobodę konfiguracji w przypadku, gdy planujesz zamienić głośniczki komputerowe lub stare, zniekształcające sygnał monitory studyjne na coś znacznie lepszego.
Chwila, zwróć szczególną uwagę na dostępne w E4.5 wejścia symetryczne TRS. Symetryczne wejścia pomogą ci zminimalizować poziom szumów - to profesjonalna cecha, jakiej nie znajdziesz w żadnym innym odsłuchu tej klasy. To zresztą nie jedyne, profesjonalne rozwiązanie w modelach Eris, jakich próżno szukać w konkurencyjnych produktach. W kolejnym punkcie zaznaczymy kilka hi-endowych funkcji, które naprawdę wyróżniają modele Eris wśród innych, budżetowych monitorów studyjnych.
Modele Eris E5 i E8 wyposażono w symetryczne wejścia na złączach XLR oraz jack 6,3 mm TRS i niesymetryczne wejścia liniowe na złączach RCA. Przy podłączeniu przewodów do obu wejść symetrycznych, wejście TRS działa zamiast wejścia typu XLR. Sygnał z wejścia RCA sumowany jest w torze sygnałowym.
Z taką ilością wejść nigdy nie doświadczysz problemu z podłączeniem do monitorów Eris dowolnego źródła sygnału na poziomie liniowym [jeżeli urządzenie źródłowe ma wyjścia niesymetryczne typu ¼” TS, po prostu wykorzystaj przejściówkę ¼”- RCA lub przewód z właściwymi końcówkami].
Masz pełną kontrolę!
Współczesnych twórców charakteryzuje to, że tworzą muzykę w wielu różnych gatunkach i pracują nad nią w wielu, różnych miejscach. Monitory Eris możesz bez problemu zabrać ze sobą, zmieniając lokalizację w trakcie pracy nad muzyką. Tak samo łatwo, możesz dopasować brzmienie odsłuchów do akustyki konkretnego pomieszczenia, a nawet pod kątem muzyki, nad którą pracujesz.
Jedną z podstawowych funkcji regulacji jest kontroler Input Gain, którym ustawia się poziom sygnału zanim trafi do wzmacniacza mocy. Właśnie tak, w całym torze sygnałowym, dla każdego z kolejnych urządzeń trzeba ustawić poziomy w taki sposób, by finalnie uzyskać czysty sygnał, na optymalnym poziomie. O tej gałce będziesz mógł zapomnieć w momencie, gdy już ustawisz odpowiednie poziomy dla całego łańcucha urządzeń.
Monitory Eris wyposażono w sekcję korekcji Acoustic Tuning [High, Mid oraz filtr Low Cut]. Te regulatory służą do ustawienia poziomu tłumienia bądź podbicia najważniejszych zakresów pasma i z ich pomocą zoptymalizujesz brzmienie monitorów. Możesz też symulować brzmienie innych zestawów – co oznacza, że sprawdzisz, jak Twoje miksy brzmią np. w systemie samochodowym lub na przenośnym odtwarzaczu. Regulator Low przydaje się także w przypadku, gdy prócz odsłuchów E5 lub E8 korzystasz z dodatkowego subwoofera.
Obok regulacji Acoustic Tuning, w monitorach Eris znajdziesz trój-pozycyjny przełącznik Acoustic Space do zmiany parametrów filtra drugiego rzędu ustawionego na częstotliwości 800 Hz. Przełącznikiem możesz wybrać wartość tłumienia niższego zakresu pasma [bez tłumienia, -2 dB i -4 dB] w przypadku, gdy monitory stoją blisko ściany lub w rogu pomieszczenia. Jeśli nie chcesz tłumić częstotliwości basowych, ustaw przełącznik w położeniu 0 dB.
Taki zestaw regulacji pozwala ustawić liniową charakterystykę odsłuchów i precyzyjnie kontrolować brzmienie ścieżek. Co więcej, można tworzyć symulacje różnych środowisk akustycznych. Nie musisz już słuchać miksów w samochodzie, na tanich głośnikach komputerowych czy domowym zestawie stereo, aby sprawdzić jak muzyka zabrzmi na innych systemach. Zamiast tego zmień charakterystykę brzmienia monitorów Eris i przetestuj miksy bez wychodzenia ze studia. Żadne inne odsłuchy w tym przedziale cenowym nie zapewnią ci takich możliwości kontroli brzmienia.
Bezpieczeństwo ma znaczenie
Problem zakłóceń zewnętrznych dotyka większości głośników. Jednak monitory Eris wyposażono w system zabezpieczeń przed większością z nich. Ekranowanie elektromagnetyczne izoluje przed zakłóceniami radiowymi, które często przedostają się do sygnału i mogą być słyszalne [jeżeli kiedykolwiek słyszałeś jak w głośniku wzmacniacza gitarowego nagle pojawia się głos lektora z audycji radiowej, będziesz wiedział, o jakie zakłócenia chodzi].
Monitory Eris posiadają też zabezpieczenie przed przegrzaniem i układ anty-przepięciowy zapobiegający zniszczeniu głośników w przypadku zwarcia na końcówkach.
W końcu, wzmacniacze mocy wyposażono w system „miękkiego startu”. Nigdy nie doświadczysz - powodującego uszkodzenia - trzasku w głośnikach w momencie ich włączenia.
Liczy się brzmienie!
W tym momencie powinno być jasne, że monitory z serii Eris oferują znacznie więcej, niż można spodziewać się po budżetowych odsłuchach studyjnych. Co typowe dla PreSonusa, odsłuchy zbudowano z wysokiej jakości komponentów, cała konstrukcja budzi zaufanie, a monitory grają dźwiękiem profesjonalnej jakości. Eris'ki mają niewielkie wymiary, są lekkie i wyglądają tak samo zawodowo, jak brzmią.
Tym, co naprawdę wyróżnia je spośród reszty odsłuchów w podobnym zakresie cenowym jest system regulacji barwy, za pomocą którego użytkownik może dopasować charakter brzmienia dokładnie według własnych potrzeb.
Ale, nie ufaj nam tylko i wyłącznie na słowo. Odwiedź najbliższego partnera handlowego Audiostacji i na własne uszy przekonaj się jak grają modele Eris E4.5, E5 i E8!
DANE TECHNICZNE
Wejścia:
◾ Niesymetryczne stereo 1/8"
◾Symetryczne ¼” TRS
◾Niesymetryczne RCA
Wydajność:
◾Pasmo przenoszenia: 70 Hz - 20 kHz
◾Zwrotnica - częstotliwość podziału: 2.8 kHz
◾Wzmacniacz przetwornika niskotonowego: 25 W/głośnik
◾Poziom szczytowy SPL [z 1 metra]: 100 dB
◾Przetwornik niskich częstotliwości: 4.5-cala, kewlarowy
◾Przetwornik wysokotonowy: 1-calowy, kopułka jedwabna
◾Impedancja wejściowa: 10 kΩ
Układ regulacji:
◾Regulacja poziomu Volume: Potencjometr liniowy [A]
◾Regulacja pasma środka: -6, 0, +6 dB
◾Regulacja pasma wysokiego: -6, 0, +6 dB
◾Filtr górno-przepustowy [Low Cut]: Ust. neutralne, 80 Hz, 100 Hz
◾Regulacja Acoustic Space: Charakterystyka płaska, -2, -4 dB
Zabezpieczenia:
◾Ekranowanie elektromagnetyczne [przed zakłóceniami radiowymi]
◾Układ anty-przepięciowy
◾Zabezpieczenie przed przegrzaniem
◾Włącznik/wyłącznik transjentów
◾Filtr subdźwiękowy
◾Bezpiecznik napięcia
Zasilanie:
◾100-120 V ~50/60 Hz lub 220-240 V ~50/60 Hz
Kolumna:
◾Laminowana winylem, płyta średniej gęstości
Budowa:
◾Szerokość: 163 mm
◾Głębokość: 180 mm
◾Wysokość: 241 mm
◾Waga: 5,9 kg
Produkty prezentowane na zdjęciach mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistości. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt przed podjęciem decyzji.