Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PRESONUS ADL 600 PREAMP LAMPOWY NOWY

04-01-2015, 11:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 10 135 zł     
Użytkownik 600cc
numer aukcji: 4868893682
Miejscowość Chotomów
Wyświetleń: 49   
Koniec: 04-01-2015 11:22:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 


 

 

Produkt nowy, nieużywany, objęty 2 letnią gwarancją polskiego dystrybutora z możliwością jej przedłużenia do 3 lat po zarejestrowaniu produktuDarmowa wysyłka kurierem UPS.

 

 

 

 

 

ADL 600 to wysokonapięciowy, 2-kanałowy, oryginalny przedwzmacniacz mikrofonowy zaprojektowany przez znanego na całym świecie projektanta układów lampowych Anthony'ego DeMaria. Urządzenie oparto na unikalnym, wysokonapięciowym układzie dyskretnym pracującym w klasie A z trzema lampami na kanał, dzięki któremu osiągnięto maksymalny margines przesterowania i znakomite brzmienie. ADL 600 jest montowany ręcznie w USA przez firmę PreSonus, a do jego produkcji wykorzystywane są najlepsze komponenty, włączając w to przełączane tłumiki, wojskowe lampy, analogowe mierniki VU i mierniki LED, specjalnie zaprojektowane transformatory i wiele innych elementów. Nie oszczędzono nawet na wysokiej jakości polypropylenowych kondensatorach. ADL 600 jest duży, ciepły, subtelny i czysty, a jego brzmienie jest niepowtarzalne.

 

Kontrola i Elastyczność

ADL 600 został zaprojektowany pod kątem uzyskania wybitnych walorów brzmieniowych, przy jednoczesnej prostocie obsługi i elastyczności, dzięki której można doń podłączyć wiele różnych źródeł sygnału, co plasuje go ponad innymi przedwzmacniaczami. Selektor wejść pozwala wybrać: wysokoimpedancyjne wejście instrumentalne [Hi-Z], wejście liniowe oraz wejście mikrofonowe z czterema różnymi ustawieniami uwzględniającymi różne impedancje mikrofonów, dzięki którym uzyskuje się szeroki wachlarz brzmień i możliwość zastosowania w wielu różnych aplikacjach. 

Wbudowany filtr górnoprzepustowy połączono z obrotowym przełącznikiem dającym dostęp do trzech różnych częstotliwości odcięcia filtracji: 40, 80 lub 120 Hz przy nachyleniu zbocza równym 6 dB na oktawę. Dzięki temu użytkownik ma ogromne możliwości sprawowania kontroli nad zakłóceniami i szumami, które mogą pojawić się w paśmie małych częstotliwości. Tłumik wejściowy oparto na przełączniku obrotowym o jakości charakterystycznej dla produktów przeznaczonych dla wojska, który pozwala na regulację wzmocnienia w skokach 5-decybelowych. Całkowite wzmocnienie przekracza tu 72 dB. Układy wyjściowe są kontrolowane za pośrednictwem regulowanego tłumika wykonanego z przewodzącego tworzywa sztucznego pozwalającego na niezwykle dokładną regulację wzmocnienia w zakresie +/-10 dB. ADL 600 dysponuje ponadto możliwością podania zasilania Phantom +48 V i tłumikiem Pad -20 dB - oba kontrolowane za pośrednictwem przełączników najwyższej jakości, charakterystycznej dla produktów przeznaczonych dla wojska.

 

Wewnątrz

Do budowy ADL 600 wykorzystano najlepsze komponenty. Na wejściu i wyjściu znajdują się transformatory, a sam układ, który zaprojektowano w klasie A, opiera się wyłącznie na elementach dyskretnych. W każdym kanale znajdziemy trzy lampy wojskowe pracujące pod napięciem +/- 300 V, które zapewnia znakomite brzmienie i wysoki margines przesterowania. W ścieżce sygnałowej nie ma żadnych wzmacniaczy operacyjnych czy układów scalonych, dzięki czemu uzyskano najbardziej purystyczne brzmienie, jakie można uzyskać. Projekt 2-transformatorowy zapewnia ponadto niezwykle mały poziom szumów oraz maksymalną kompensację sygnałów synfazowych.

 

Mierniki

ADL 600 został wyposażony zarówno w bardzo szybki, 8-segmentowy miernik LED pozwalający na wykrywanie szybkich transjentów i skoków poziomu, jak i duże analogowe mierniki VU wysokiej jakości mierzące poziom wyjściowy.Reasumując

ADL 600 ustanawia nowy standard brzmienia dla przedwzmacniaczy lampowych. Dzięki niemu wokale stają się większe, a przy tym delikatniejsze z dobrze zaznaczoną artykulacją, gitary basowe brzmią głębiej i są bardziej zwarte, a miksy stają się o wiele bogatsze niż kiedykolwiek wcześniej. Kontakt z ADL 600 dostarcza zapierających dech wrażeń, zarówno ze względu na nietuzinkowy wygląd, jak i możliwości brzmieniowe - dzięki niemu dźwięk staje się lepszy niż kiedykolwiek wcześniej.

 

CECHY:

  • Lampowy układ wysokonapięciowy pracujący w klasie A i wykorzystujący transformatory na wejściu i wyjściu,
  • Wzmocnienie przekraczające 73 dB,
  • Możliwość wyboru impedancji wejściowej na wejściu mikrofonowym,
  • Przełączana regulacja wzmocnienia i możliwość bardzo dokładnego dostrajania końcowego,
  • Wejścia mikrofonowe, liniowe i instrumentalne,
  • Bardzo mały poziom szumów, stosunek sygnału do szumu na poziomie 100 dB,
  • Regulowany filtr górnoprzepustowy, zasilanie Phantom +48 V, tłumik Pad -20 dB, funkcja odwrócenia polaryzacji,
  • Analogowe mierniki VU i szybkie mierniki LED.

 

Przykładowe Zastosowania Przedwzmacniacza PreSonus ADL 600

W wielu profesjonalnych zastosowaniach, w celu uzyskania żądanych rezultatów brzmieniowych wykorzystuje się dwa kanały. Poniżej przedstawiono kilka typowych aplikacji 2-kanałowych, w których można wykorzystywać przedwzmacniacz ADL 600. Nie znaczy to oczywiście, że prezentujemy jedyny sposób rejestracji wybranych instrumentów. Wybór mikrofonu i jego ustawienie to sztuka sama w sobie, której arkana poznaje się podczas eksperymentów. Dlatego też niezbędnym czynnikiem wpływającym na uzyskanie znakomicie brzmiących nagrań jest doświadczenie. W celu zdobycia większej ilości informacji zachęcamy do odwiedzenia bibliotek i księgarń, w których można spotkać wiele pozycji traktujących o technikach nagrywania.

 

1. Fortepian

 

Jeden mikrofon ustawiamy ponad strunami wiolinowymi, a drugi nad basowymi. Warto poeksperymentować z odległością, bowiem nagrywanie z większej odległości pozwoli uchwycić więcej akustyki pomieszczenia.

 

2. Gitara Elektryczna

 

Mikrofon dynamiczny lub wstęgowy ustawiamy w odległości niecałych 5 cm od głośnika nagrywanego wzmacniacza gitarowego. Warto poeksperymentować z dokładnym ustawieniem. Jeśli nagrywamy wzmacniacz posiada więcej niż jeden głośnik, warto sprawdzić, który z nich brzmi najlepiej. Drugi mikrofon - pojemnościowy - ustawiamy w odległości około 180 cm od wzmacniacza. Warto poeksperymentować z odległością i odwróceniem fazy dla tego mikrofonu w celu sprawdzenia czy przypadkiem sygnały obu mikrofonów nie znoszą się [należy wybrać taka pozycję, w której zyskuje się najpełniejsze brzmienie].

 

3. Gitara Akustyczna

 

Małomembranowy mikrofon pojemnościowy [„paluszek”] ustawiamy w odległości około 20 cm od 12. progu. Drugi mikrofon - wielkomembranowy, pojemnościowy - ustawiamy w odległości około 30 cm od mostka. W tym wypadku warto eksperymentować z odległością i ustawieniem mikrofonów. Inna metoda polega na wykorzystaniu dwóch małomembranowych mikrofonów pojemnościowych w konfiguracji XY [więcej szczegółów można znaleźć w sekcji traktującej o mikrofonach overhead].

 

4. Gitara Basowa

 

Elektryczną gitarę basową podłączamy do pasywnego di-boxa, a wyjście di-boxa łączymy z wejściem wzmacniacza basowego. W odległości niecałych 5 cm od głośnika wzmacniacza basowego ustawiamy mikrofon dynamiczny, który łączymy z wejściem przedwzmacniacza ADL 600. Ponadto wyjście mikrofonowe di-boxa łączymy z wejściem mikrofonowym ADL 600. Oba sygnały nagrywamy na oddzielnych śladach, a ostateczne brzmienie ustawiamy podczas miksowania.

 

5. Overheady [przykład konfiguracji XY]

 

Dwa małomembranowe mikrofony pojemnościowe ustawiamy na tyczce stereofonicznej wykorzystywanej do nagrań w technice XY. Każdy z mikrofonów ustawiamy pod kątem 45 stopni względem zestawu perkusyjnego w odległości około 2 metrów. Warto poeksperymentować z odległością.

 

6. Werbel [zbierany z dołu i z góry]

 

Mikrofon dynamiczny kierujemy na środek werbla ustawiając go w taki sposób, aby perkusista go nie uderzył. Małomembranowy mikrofon pojemnościowy ustawiamy pod werblem. Warto poeksperymentować z ustawieniem obu mikrofonów oraz z odwróceniem fazy dla mikrofonu dolnego.

 

 

DANE TECHNICZNE

  • Impedancja wejściowa:
  • wejście mikrofonowe: 150/300/900/1500 Ohm, przełączana,
  • symetryczne wejście liniowe: 2 kOhm,
  • wejście instrumentalne: 100 kOhm.
  • Maks. poziom wejściowy:
  • wejście mikrofonowe [impedancja 1 500 Ohm, tłumik Pad nieaktywny]: +5 dBu,
  • wejście mikrofonowe [impedancja 1 500 Ohm, tłumik Pad włączony]: +25 dBu,
  • symetryczne wejście liniowe: +30 dBu,
  • wejście instrumentalne: +30 dBu.
  • Zakres wzmocnienia:
  • wejście mikrofonowe [impedancja 1 500 Ohm, tłumik Pad nieaktywny]: 18 do 72 dB,
  • symetryczne wejście liniowe: -12 do +40 dBu,
  • wejście instrumentalne: -5 do +42 dBu.
  • Poziom szumów [wszystkie wejścia, minimalne wzmocnienie]: -95 dBu [ważone zgodnie z krzywą korekcyjną A],
  • Ekwiwalentny poziom szumów dla wejścia mikrofonowego [EIN]: -125 dBu [ważone zgodnie z krzywą korekcyjną A],
  • Pasmo przenoszenia: 10 Hz - 45 kHz +/-1 dB,
  • Maksymalny poziom wyjściowy: +23 dBu [dla THD+N 0,5%],
  • Impedancja wyjściowa: 600 Ohm,
  • Zastosowane lampy [na kanał]: 1-12AT7A, 2-6922,
  • Pobór mocy: 100 W / 115 lub 230 VAC,
  • Wymiary: 482,6 x 431,8 x 88,9 mm,
  • Ciężar: 12,7 kg.