Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie
praca zbiorowa pod redakcją Macieja Dutko
wydawnictwo: One Press
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]46991
data wydania: 2015
stron: 264
format: 158x235mm, oprawa miękka
Rozwój technologiczny i ekonomiczny e-commerce wymusza na e-sprzedawcach ciągłe dostosowywanie się do zmian legislacyjnych. Mnożą się przepisy krajowe oraz wytyczne co do funkcjonowania na rynku unijnym. Prawo w e-biznesie zmierza w kierunku większej ochrony konsumentów, a jednocześnie zwiększa wymogi wobec e-przedsiębiorców. Tym ostatnim trudno nadążyć za nowymi przepisami. W dodatku muszą bronić się przed zarzutami coraz liczniejszych organizacji "polujących" na ich błędy...
Oto pierwsza w Polsce kompleksowa publikacja książkowa, prezentująca najnowsze aspekty prawne prowadzenia sprzedaży w internecie. Dowiesz się z niej m.in.:
-które formy prawne działalności w internecie są najbardziej optymalne;
-jak powinien wyglądać wzorowy i bezpieczny regulamin sprzedaży;
-co różni gwarancję od rękojmi oraz od prawa do odstąpienia od umowy;
-dlaczego należy unikać tzw. klauzul abuzywnych i co za nie grozi;
-jak legalnie i mądrze zmniejszyć liczbę przypadków zwrotów towaru;
-co wolno na Allegro i dlaczego mniej niż we własnym e-sklepie;
-o co chodzi z wszechobecnymi plikami cookies oraz jak nie narazić się Generalnemu Inspektorowi Danych Osobowych;
-jak prowadzić e-mail marketing, by nie narazić siebie ani klientów na spam;
-czy można skutecznie chronić swoje oferty przed kopiowaniem i nieuczciwą konkurencją;
-w jaki sposób bezpiecznie importować towary z Chin lub prowadzić spółkę w Wielkiej Brytanii;
-dlaczego warto w swoim e-biznesie wdrożyć płatność bitcoinami i na co zwrócić uwagę.
Książkę napisali eksperci specjalizujący się w poszczególnych obszarach prawa e-commerce. Jednak tworzący ją fachowcy pamiętali, że e-sprzedawca nie jest prawnikiem. Dzięki temu poradnik tłumaczy skomplikowane kwestie w przystępny sposób, odpowiada na praktyczne pytania oraz omawia zagadnienia, z którymi e-sprzedawca styka się każdego dnia.