Opis książki: Cywilnoprawne skutki reklamy. Dobra osobiste a reklama. Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Ochrona elementów reklamy na podstawie ustawy - Prawo własności przemysłowej. Prawo reklamy w mediach. Szczególne regulacje dotyczące reklamy niektórych produktów i usług.
Wykaz skrótów Rozdzial pierwszy Wprowadzenie 1. Rys historyczny 2. Ogólne wiadomosci dotyczace reklamy 3. Definicje reklamy 4. Potega reklamy Rozdzial drugi Cywilnoprawne skutki reklamy 1. Reklama jako propozycja zawarcia umowy 1.1. Oferta 1.2. Negocjacje 1.3. Wystawienie rzeczy na widok pulibczny 2. Odpowiedzialnosc reklamodawcy za tresc reklam Rozdzial trzeci Dobra osobiste a reklama 1. Pojecie dóbr osobistych 2. Prawo do nazwiska 3. Prawo do wizerunku 4. Prawo do ochrony zycia prywatnego 5. Prawo do firmy Rozdzial czwarty Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 1. Pojecie nieuczciwej konkurencji 2. Reklama sprzeczna z prawem, dobrymi obyczajami lub uchybiajaca godnosci czlowieka 3. Reklama wprowadzajaca w blad 4. Oczernianie 5. Reklama odwolujaca sie do uczuc klientów przez wywolywanie leku, wykorzystywanie przesadów lub latwowiernosci dzieci 6. Wypowiedz, która, zachecajac do nabywania towarów lub uslug, sprawia wrazenie neutralnej informacji 7. Reklama, która stanowi istotna ingerencje w sfere prywatnosci 8. Reklama porównawcza 9. Reklama wartosciowa 10. Odpowiedzialnosc za popelnienie czynu nieuczciwej reklamy Rozdzial piaty Reklama jako nieuczciwa praktyka rynkowa 1. Ustawa o przeciwdzialaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 2. Reklama jako praktyka rynkowa wprowadzajaca w blad 3. Praktyki rynkowe uznawane za nieuczciwe w kazdych okolicznosciach 4. Reklama uznana za agresywna praktyke handlowa 5. Konsekwencje stosowania nieuczciwej praktyki rynkowej 6. Praktyki naruszajace zbiorowe interesy konsumentów Rozdzial szósty Ochrona elementów reklamy na podstawie ustawy - Prawo wlasnosci przemyslowej 1. Rodzaje znaków towarowych 2. Funkcje znaku towarowego 3. Znak towarowy w ustawie - Prawo wlasnosci przemyslowej 4. Oznaczenia geograficzne 5. Slogan 6. Logo - znak graficzny 7. Kolor 8. Melodia 9. Stosunek norm ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji do ustawy - Prawo wlasnosci przemyslowej Rozdzial szósty Reklama w prawie autorskim 1. Wprowadzenie 2. Reklama a pojecie utworu 2.1. Dzialalnosc twórcza o indywidualnym charakterze 2.2. Ustalenie w jakiejkolwiek postaci 2.3. Wartosc, przeznaczenie i sposób wyrazania 3. Utwory tworzace dzielo reklamowe 3.1. Idea 3.2. Slogan 3.3. Postacie fikcyjne 3.4. Utwory plastyczne 3.5. Utwór fotograficzny 3.6. Utwór muzyczny 3.7. Utwór audiowizualny 3.8. Pozostale elementy 4. Podmioty prawa autorskiego 4.1. Twórca 4.2. Wspóltwórcy 4.3. Agencja reklamowa 4.4. Zlecajacy przeprowadzenie kampanii reklamowej 5. Autorskie prawa osobiste i majatkowe twórcy reklamy 5.1. Autorskie prawa osobiste 5.2. Prawo do autorstwa utworu 5.3. Prawo do integralnosci utworu 5.4. Prawo do rzetelnego wykorzystania utworu 5.5. Prawo do decydowania o pierwszym udostepnieniu utworu 5.6. Prawo do nadzoru 5.7. Prawo do wycofania utworu z obrotu 5.8. Dysponowanie autorskimi prawami osobistymi 5.9. Autorskie prawa majatkowe Rozdzial siódmy Prawo reklamy w mediach 1. Reklama a prawo prasowe 2. Reklama radiowa i telewizyjna 3. Reklama w internecie Rozdzial ósmy Reklama zewnetrzna 1. Prawo budowlane 2. Ochrona zabytków i ochrona przyrody 3. Drogi publiczne Rozdzial dziewiaty Szczególne regulacje dotyczace reklamy niektórych produktów i uslug 1. Reklama niektórych produktów 1.1. Reklama zywnosci 1.2. Reklama alkoholu 1.3. Reklama tytoniu 1.4. Reklama leków i innych srodków farmaceutycznych 1.5. Reklama kosmetyków 1.6. Substancje niebezpieczne i produkty biobójcze 1.7. Srodki ochrony roslin 1.8. Wyroby z metali szlachetnych 2. Reklama uslug 2.1. Uslugi w zakresie bankowosci 2.2. Uslugi w zakresie ubezpieczen 2.3. Reklama elektronicznych instrumentów platniczych 2.4. Reklama funduszów inwestycyjnych 2.5. Reklama kredytu konsumenckiego 2.6. Reklama uslug turystycznych 2.7. Reklama uslug doradztwa podatkowego 2.8. Reklama gier losowych, zakladów wzajemnych i gier na automatach 3. Ograniczenia reklamy dotyczace niektórych wolnych zawodów 3.1. Adwokaci 3.2. Radcowie prawni 3.3. Notariusze 3.4. Lekarze Rozdzial dziesiaty Kodeksy etyki w dziedzinie reklamy Rozdzial jedenasty Merchandising 1. Pojecie 2. Wykorzystanie postaci fikcyjnej 3. Dziela sztuk pieknych 4. Personality merchandising Bibliografia Indeks rzeczowy
|