Aleksander Kappes , Wojciech J. Katner (redaktor naukowy) , Urszula Promińska , Wojciech Robaczyński , Zbigniew Świderski , Anna Rzetelska Seria: Akademicka prawo Wydanie: 5 Rok publikacji: 2014 Rodzaj: podręcznik
Okładka: miękka Format: B5 (176 x 250 mm) Liczba stron: 480 ISBN:978-83-[zasłonięte]-3289-7 Cena detaliczna:59,00 zł
|
Opis:
Piąte wydanie Prawa cywilnego i handlowego w zarysie to zaktualizowana i uzupełniona wersja podręcznika akademickiego, w którym omówiono najważniejsze zagadnienia dotyczące obrotu prywatnoprawnego (cywilnego i handlowego).
Autorzy publikacji są wykładowcami Uniwersytetu Łódzkiego i jednocześnie wykonują zawody adwokata lub radcy prawnego. Redaktor naukowy i współautor podręcznika jest sędzią Sądu Najwyższego. Wpłynęło to na wybór zawartej w książce problematyki i sposób jej prezentacji, łączący teorię z praktyką prawniczą i gospodarczą.
W podręczniku zostały omówione podstawowe kwestie części ogólnej prawa cywilnego, w tym prawo osobowe, czynności prawne, przedstawicielstwo i przedawnienie roszczeń, ustrój i funkcjonowanie przedsiębiorców (zwłaszcza prawo spółek handlowych), zarys prawa rzeczowego (własność, inne prawa rzeczowe, księgi wieczyste, posiadanie), zobowiązania (m.in. umowy handlowe i odpowiedzialność odszkodowawcza), podstawy prawa spadkowego, prawa papierów wartościowych, zabezpieczenia wierzytelności i prawa własności przemysłowej (w tym znaki towarowe, patenty) oraz zwalczanie nieuczciwej konkurencji.
Adresaci: Podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów administracji, zarządzania, ekonomii, finansów i bankowości oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Będzie także pomocny dla studentów prawa i prawników w powtórzeniu podstawowych zagadnień prawa cywilnego i handlowego. Opracowanie powinno zainteresować również szerokie grono praktyków gospodarczych.
W książce uwzględniono zmiany wynikające z nowej ustawy o prawach konsumenta, która m.in. znacząco wzmacnia prawa konsumentów dotyczące reklamacji wadliwych produktów oraz zwracania towarów kupowanych na odległość, a także zwiększa obowiązki informacyjne przedsiębiorców wobec klientów.
|