Jak podbić rynek - opowieść o tych, którzy odnieśli sukces Nowe produkty odgrywają coraz ważniejszą rolę w strategii rynkowej. Z amerykańskich badań nad ich rozwojem wynika, że generują one ponad 30 procent przychodów firm. Jednakże badania te ujawniły również, że zaledwie 1 z 11 pomysłów na nowy produkt okazał się sukcesem komercyjnym. Nowatorstwo jest kosztowne i ryzykowne, przytoczone przykłady i historie są jednak ewidentnym dowodem na to, że istnieje wiele możliwości osiągnięcia sukcesu, o którym marzą wszystkie firmy wprowadzające nowy produkt na rynek. Autorzy wychodzą z założenia, że badanie przyczyn porażki poniesionej wtedy, gdy zwycięstwo jest mało prawdopodobne, nie na wiele się przydaje. Skupiają się na historiach firm, które popełniały błędy, naprawiały je i w końcu osiągnęły sukces. Z analizy sukcesu pojedynczego produktu niewiele można wywnioskować, jednakże zapoznanie się z rozmaitymi historiami umożliwia wyodrębnienie szeregu warunkujących go czynników. Na książkę składają się dwadzieścia cztery historie udanych produktów, opowiedziane według pewnego schematu: od przedstawienia produktu, poprzez zwięzłą, lecz możliwie szczegółową prezentację procesu jego opracowywania, po skojarzenie efektu końcowego z czynnikami zależnymi i niezależnymi od przedsiębiorstwa. Rozwój nowego produktu jest procesem trudno przewidywalnym, gdyż pozostaje w ścisłym związku ze złożoną i zmienną sytuacją rynkową. U podstaw tej książki leży przekonanie, że zapoznanie się z czynnikami warunkującymi sukces pozwoli lepiej zrozumieć ten skomplikowany proces.Przykłady podane w książce dotyczą rozmaitych produktów: dóbr konsumpcyjnych i produktów trwałego użytku, a także zaawansowanych technologii, handlu detalicznego i usług. Zaprezentowane zostały przedsiębiorstwa słynne i mniej znane, młode i stare, ustabilizowane i rozwijające się; pokazano także globalne, krajowe i regionalne uwarunkowania gospodarcze. Na książkę składają się zamknięte w dziesięciu rozdziałach dwadzieścia cztery historie udanych produktów, zawierające opis sposobów działania i procedur wprowadzania wyrobów na rynek, stosowanych przez nowatorskie firmy. Książka jest przeznaczona dla osób zainteresowanych rozwojem nowych produktów. Może być przydatna dla właścicieli firm, kadr wyższego szczebla, konsultantów, przedsiębiorców oraz inwestorów. Wykładowcy uczelni ekonomicznych zajmujący się problematyką nowych produktów mogą ją traktować jako zbiór studiów przypadków - alternatywę dla tradycyjnych, teoretycznych rozważań problemowych. Dwadzieścia cztery historie pomogą czytelnikowi poznać czynniki warunkujące odniesienie sukcesu przez nowy produkt. Spis rozdziałów Analiza sukcesu nowych produktów Łączenie strategicznych atutów Starbucks Coffe Company Calyx & Corolla Philips Electronics: płyta kompaktowa Wykorzystanie otoczenia marketingowego Cellular One: telefonia komórkowa Ault Foods Limited: lody Sealtest Parlour 1% Paralotnie Dążenie do rynkowej akceptacji Slim-Fast Foods Company The Body Shop International France Telecom: Minitel Motywacja w przedsiębiorstwie Gannett Company Inc.: dziennik "USA Today" Ford Motor Company: taurus Canon Inc.: kopiarki osobiste Pomysł na nowy produkt Sunfish/Laser Inc.: żaglówka laser Racing Strollers Inc.: wózek baby jogger Broderbund Software Inc.: "Gdzie jest Carmen Santiago?" Od koncepcji do nowego produktu MCI Communications Corporation: usługa Friends and Family Marriott International Inc.: hotele Courtyard by Marriott Lever Brothers Company: mydło Lever 2000 Doskonalenie nowego produktu Kimberly-Clark Corporation: jednorazowe majteczki Huggies Pull-Ups Glaxo Holdings PLC: lek przeciwwrzodowy Zontac The gillette Company: maszynka do golenia Gillette Sensor Monitorowanie nowego produktu na rynku Fuji Photo Film Company Ltd.: jednorazowy aparat fotograficzny QuickSnap MTV Networks: MTV Snapple Beverage Corporation: Snapple Iced Tea Wnioski z opowiadań o sukcesach nowych produktów