PRAKTYKA KIEROWANIA. Praca
zbiorowa pod redakcją Dorothy M. Stewart, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne,
Warszawa 2002, wyd.II zmienione, 16,5x24 cm, 400 str. okładka twarda
lakierowana, nieaktualne stemple biblioteczne, poza tym stan naprawdę dobry
(czysta, bardzo mało używana).
Drugie zmienione wydanie znanego
podręcznika przeznaczonego dla osób przygotowujących się do pracy na
stanowiskach kierowniczych.Książka omawia następujące zagadnienia: kierowanie
sobą, kierowanie innymi oraz kierowanie firmą. Autorzy wykorzystując dorobek
m.in. zarządzania, psychologii, socjologii i marketingu przystępnym językiem
wyjaśnili wiele szczegółowych problemów, ilustrując rozważania przykładami z
praktyki gospodarczej. Wszechstronność i praktyczne nastawienie podręcznika
sprawiają, że mogą z niego korzystać studenci zarządzania we wszystkich typach
szkół wyższych, może on być również przydatny dla osób doskonalących
umiejętności menedżerskie.
SPIS
TREŚCI:
Przedmowa
Część I.
KIEROWANIE SOBĄ
Wprowadzenie: rozumienie siebie i znajomość
umiejętności kierowniczych
Rozdział 1. Samodoskonalenie
kierownikówCo to jest samodoskonalenie kierowników? Dlaczego
samodoskonalenie jest ważne? W jako sposób można przystąpić do samodoskonalenia?
Kogo dotyczy samodoskonalenie kierowników? Obszary, w których można stosować
zasady samodoskonalenia. Jak organizacje stosują samodoskonalenie w praktyce?
Jakie wyzwania występują? Co prowadzi do sukcesu? Nagrody i
korzyści.
Rozdział 2. Gospodarowanie czasemWprowadzenie.
Ustalanie celów. Systemy planowania. Rejestracja czasu. Indywidualne zachowania
problemy i rozwiązania. Style kierowania. Przypomnienia
wizualne.
Rozdział 3. Gospodarowanie informacjąOd czego
zacząć? Korzystanie z komputera. Informacje z sieci. Informacje, które
opracowujesz i rejestrujesz sam. Sporządzanie kopii i ich przechowywanie.
Poczciwy stary papier. Korzystanie z biblioteki lub ośrodka
informacji.
Rozdział 4. PisaniePisanie przypomina rozmowę. Jak
pisałam ten rozdział. Sześć etapów pisania. Postscriptum.
Rozdział 5.
Jak skutecznie przemawiać?Słowo mówione. Jak się najlepiej
zaprezentować? Wywoływanie uczucia pewności. Korzystanie z mikrofonu. Jak
przygotować wystąpienie? Notatki. Uwaga ogólna. Korzystanie z pomocy wizualnych.
Odpowiadanie na pytania. Zwiększanie siły głosu. Kluczowe
sprawy.
Rozdział 6. Stres w pracyCzym jest stres? Koszty
stresu. Przyczyny stresu. Objawy stresu. Jak człowiek może sobie radzić ze
stresem? Radzenie sobie na szczycie. Jak organizacja może radzić sobie ze
stresem?
Część II. KIEROWANIE
INNYMIWprowadzenie: rozumienie innych
ludzi
Rozdział 7. RekrutacjaCzy jest wolne stanowisko? Jakie
powinny być cechy kandydata? Jak wyszukać właściwych ludzi? Przetwarzanie
wyników. Decyzje. Umowa. Wprowadzenie do pracy
Rozdział 8. Rozmowy
kwalifikacyjneCele. Odrzuć to, co bezużyteczne. Czas ucieka.
Przygotowanie. Właściwa rozmowa. Język ciała. Zakończenie. Rozmowy
kwalifikacyjna a prawo. Cele wtórne. Inne rodzaje rozmów. Ustrukturyzowane
rozmowy kwalifikacyjne. Czego się nauczyłeś?
Rozdział 9. Jak
słuchać?Skup się i nie poruszaj się. Chcę tu być. Pole widzenia
obejmujące 180 stopni. Wyczyść na chwilę swój ekran. Unieruchom twojego
wewnętrznego recenzenta rozmowy. Przestań analizować wszystko, co do ciebie
mówią. Uwaga dotycząca słuchania krytyki. Przyjmuj to, co słyszysz. Pozwól
drugiej osobie być sobą.
Rozdział 10. Umiejętności postępowania z
ludźmiCo to są umiejętności postępowania z ludźmi? Dlaczego kładziemy
nacisk na zachowania? Jakie korzyści płyną z większych umiejętności postępowania
z ludźmi? Czy można doskonalić umiejętności postępowania z ludźmi? Czym są
podstawowe umiejętności postępowania z ludźmi? Czy istnieją inne umiejętności
postępowania z ludźmi?
Rozdział 11. Okresowe ocenyCele ocen.
Zamieszanie. System oceny efektywności. Ocena potencjału. Omawianie oceny
efektywności. Udzielanie i uzyskiwanie informacji zwrotnych.
Rozdział
12. Jak postępować z pracownikami stwarzającymi problemy?Rola
kierownictwa. Co to jest problemy personalny? Osiem kategorii problemów
pracowników. Ramy prawne. Kierowanie: od problemów do
rozwiązań
Rozdział 13. PoradnictwoCo to jest poradnictwo?
Umiejętności doradcze. Faza przygotowawcza. Faza wstępna. Faza robocza. Faza
planowania. Prowadzenie rozmowy. Identyfikacja problemów. Czy kierownicy powinni
doradzać? Niezależne poradnictwo. Nakładanie się poradnictwa i umiejętności
doradczych.
Rozdział 14. MotywacjaCo naprawdę rozumiemy przez
motywację? Czy każdemu jest potrzebna motywacja? Co wykazują badania? Co to
oznacza dla kierownika? Potrzebne umiejętności kierownicze. W jaki sposób
ustalać, co motywuje poszczególne osoby? Jak jest z pieniędzmi? W jaki sposób
motywuje się pracowników pracujących poza siedzibą przedsiębiorstwa? Na czym
polega błąd?
Rozdział 15. Budowanie zespołuProces budowania
zespołu. Obszary efektywności zespołu. Etapy rozwoju zespołu. Dynamika zespołu.
Wybór czynności prowadzących do doskonalenia zespołu.
Rozdział 16.
Wywieranie wpływu na innychKluczowe cechy ludzi skutecznie wpływających
na innych. Określanie celów dotyczących wywierania wpływu. Korzystanie z sieci
do osiągania większych sukcesów. Poznawanie motywacji ludzi. Wzajemny kontakt.
Style wpływu. Modele strategii wywierania wpływu.
Rozdział 17.
KomunikacjaDlaczego komunikacja ma takie znaczenie? Czym jest
komunikacja? Dlaczego komunikowanie się nie jest łatwe? Rola kierownika polega
na komunikacji. Jak pokierować komunikacją? Dystans i perspektywa. Kierowanie
sobą i swoim zachowaniem. Znaczenie sprzężenia zwrotnego.
Rozdział 18.
NaradySkuteczne narady przynoszą większe korzyści. Dlaczego narady
kończą się niepowodzeniem? Ludzie. Planowanie. Działania w wyniku narady.
Pytania kontrolne do usprawnienia narad.
Część
III. ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
Wprowadzenie: znajomość
przedsiębiorstwa
Rozdział 19. Kierowanie
przedsięwzięciamiNaciski otoczenia. Definicja przedsięwzięcia.
Opracowanie założeń projektowych. Ocena projektu. Akceptacja projektu.
Realizacja projektu. Kontrola efektywności po realizacji projektu. Kontrola po
zakończeniu przedsięwzięcia.
Rozdział 20. Podejmowanie decyzji i
rozwiązywanie problemówPodejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów,
planowanie sytuacyjne i twórcze myślenie. Twórcze myślenie. Rozwiązywanie
problemów. Podejmowanie decyzji. Planowanie sytuacyjne.
Rozdział 21.
NegocjowanieDlaczego miałbyś negocjować? Przygotowania. Style
negocjacji. Kluczowe zasady negocjowania. Struktura negocjacji. Umiejętności
negocjacyjne.
Rozdział 22. Twórcze myślenieTwórcze myślenie,
ryzyko i brak stabilizacji w organizacjach. Twórcze rozwiązywanie problemów.
Skuteczne rozwiązywanie problemów. Znaczenie stylów rozwiązywania problemów.
Pomysłowość a zespoły. Podstawowe sposoby postępowania.
Indeks
Obejrzyj
inne moje aukcje (mniejszy koszt wysyłki). Polecam formę płacenia z
góry przelewem na moje konto w:
-
mBanku lub
-
Inteligo.
Wysyłam (2 razy w tygodniu) po zaksięgowaniu przelewu listem
poleconym ekonomicznym lub paczką (przy kilku książkach).
"ZA POBRANIEM"
wysyłam osobom mającym przynajmniej 5 (PIĘĆ) pozytywnych komentarzy.
Jeżeli mieszkasz w Warszawie, możesz odebrać książki z
Ursynowa (niedaleko stacji metra Stokłosy).