Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Praktyka kierowania [nowa]

19-01-2012, 21:53
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 55 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 1999151908
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 11   
Koniec: 14-01-2012 01:45:47
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Praktyka kierowania

Praca zbiorowa pod redakcją Dorothy M. Stewart

Dane:
  • ISBN:83-[zasłonięte]-1404-9
  • liczba stron: 397
  • okładka: twarda
  • wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
  • wymiary: 165 x 245 mm
  • Rok wydania: 2002
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Jest to drugie, zmienione wydanie znanego już na polskim rynku, podręcznika przeznaczonego dla osób przygotowujących się do pracy na stanowiskach kierowniczych. Podręcznik obejmuje: kierowanie sobą, kierowanie innymi oraz kierowanie firmą. Autorzy wykorzystując dorobek m.in. zarządzania, psychologii, socjologii i marketingu przystępnym językiem wyjaśnili wiele szczegółowych problemów, ilustrując rozważania przykładami z praktyki gospodarczej. Wszechstronność i praktyczne nastawienie podręcznika sprawiają, że mogą z niego korzystać studenci zarządzania we wszystkich typach szkół wyższych, może on być również przydatny dla osób doskonalących umiejętności menedżerskie.

    Przedmowa
    Część I. KIEROWANIE SOBĄ
    Wprowadzenie: rozumienie siebie i znajomość umiejętności kierowniczych
    Rozdział 1. Samodoskonalenie kierowników
    Co to jest samodoskonalenie kierowników? Dlaczego samodoskonalenie jest ważne? W jako sposób można przystąpić do samodoskonalenia? Kogo dotyczy samodoskonalenie kierowników? Obszary, w których można stosować zasady samodoskonalenia. Jak organizacje stosują samodoskonalenie w praktyce? Jakie wyzwania występują? Co prowadzi do sukcesu?
    Nagrody i korzyści.
    Rozdział 2. Gospodarowanie czasem
    Wprowadzenie. Ustalanie celów. Systemy planowania. Rejestracja czasu. Indywidualne zachowania problemy i rozwiązania. Style kierowania. Przypomnienia wizualne.
    Rozdział 3. Gospodarowanie informacją
    Od czego zacząć? Korzystanie z komputera. Informacje z sieci. Informacje, które opracowujesz i rejestrujesz sam. Sporządzanie kopii i ich przechowywanie. Poczciwy stary papier. Korzystanie z biblioteki lub ośrodka informacji.
    Rozdział 4. Pisanie
    Pisanie przypomina rozmowę. Jak pisałam ten rozdział. Sześć etapów pisania. Postscriptum.
    Rozdział 5. Jak skutecznie przemawiać?
    Słowo mówione. Jak się najlepiej zaprezentować? Wywoływanie uczucia pewności. Korzystanie z mikrofonu. Jak przygotować wystąpienie? Notatki. Uwaga ogólna. Korzystanie z pomocy wizualnych. Odpowiadanie na pytania. Zwiększanie siły głosu. Kluczowe sprawy.
    Rozdział 6. Stres w pracy
    Czym jest stres? Koszty stresu. Przyczyny stresu. Objawy stresu. Jak człowiek może sobie radzić ze stresem? Radzenie sobie na szczycie. Jak organizacja może radzić sobie ze stresem?
    Część II. KIEROWANIE INNYMI
    Wprowadzenie: rozumienie innych ludzi
    Rozdział 7. Rekrutacja
    Czy jest wolne stanowisko? Jakie powinny być cechy kandydata? Jak wyszukać właściwych ludzi? Przetwarzanie wyników. Decyzje. Umowa. Wprowadzenie do pracy
    Rozdział 8. Rozmowy kwalifikacyjne
    Cele. Odrzuć to, co bezużyteczne. Czas ucieka. Przygotowanie. Właściwa rozmowa. Język ciała. Zakończenie. Rozmowy kwalifikacyjna a prawo. Cele wtórne. Inne rodzaje rozmów. Ustrukturyzowane rozmowy kwalifikacyjne. Czego się nauczyłeś?
    Rozdział 9. Jak słuchać?
    Skup się i nie poruszaj się. Chcę tu być. Pole widzenia obejmujące 180 stopni. Wyczyść na chwilę swój ekran. Unieruchom twojego wewnętrznego recenzenta rozmowy. Przestań analizować wszystko, co do ciebie mówią. Uwaga dotycząca słuchania krytyki. Przyjmuj to, co słyszysz. Pozwól drugiej osobie być sobą.
    Rozdział 10. Umiejętności postępowania z ludźmi
    Co to są umiejętności postępowania z ludźmi? Dlaczego kładziemy nacisk na zachowania? Jakie korzyści płyną z większych umiejętności postępowania z ludźmi? Czy można doskonalić umiejętności postępowania z ludźmi? Czym są podstawowe umiejętności postępowania z ludźmi? Czy istnieją inne umiejętności postępowania z ludźmi?
    Rozdział 11. Okresowe oceny
    Cele ocen. Zamieszanie. System oceny efektywności. Ocena potencjału. Omawianie oceny efektywności. Udzielanie i uzyskiwanie informacji zwrotnych.
    Rozdział 12. Jak postępować z pracownikami stwarzającymi problemy?
    Rola kierownictwa. Co to jest problemy personalny? Osiem kategorii problemów pracowników. Ramy prawne. Kierowanie: od problemów do rozwiązań
    Rozdział 13. Poradnictwo
    Co to jest poradnictwo? Umiejętności doradcze. Faza przygotowawcza. Faza wstępna. Faza robocza. Faza planowania. Prowadzenie rozmowy. Identyfikacja problemów. Czy kierownicy powinni doradzać? Niezależne poradnictwo. Nakładanie się poradnictwa i umiejętności doradczych.
    Rozdział 14. Motywacja
    Co naprawdę rozumiemy przez motywację? Czy każdemu jest potrzebna motywacja? Co wykazują badania? Co to oznacza dla kierownika? Potrzebne umiejętności kierownicze. W jaki sposób ustalać, co motywuje poszczególne osoby? Jak jest z pieniędzmi? W jaki sposób motywuje się pracowników pracujących poza siedzibą przedsiębiorstwa? Na czym polega błąd?
    Rozdział 15. Budowanie zespołu
    Proces budowania zespołu. Obszary efektywności zespołu. Etapy rozwoju zespołu. Dynamika zespołu. Wybór czynności prowadzących do doskonalenia zespołu.
    Rozdział 16. Wywieranie wpływu na innych
    Kluczowe cechy ludzi skutecznie wpływających na innych. Określanie celów dotyczących wywierania wpływu. Korzystanie z sieci do osiągania większych sukcesów. Poznawanie motywacji ludzi. Wzajemny kontakt. Style wpływu. Modele strategii wywierania wpływu.
    Rozdział 17. Komunikacja
    Dlaczego komunikacja ma takie znaczenie? Czym jest komunikacja? Dlaczego komunikowanie się nie jest łatwe? Rola kierownika polega na komunikacji. Jak pokierować komunikacją? Dystans i perspektywa. Kierowanie sobą i swoim zachowaniem. Znaczenie sprzężenia zwrotnego.
    Rozdział 18. Narady
    Skuteczne narady przynoszą większe korzyści. Dlaczego narady kończą się niepowodzeniem? Ludzie. Planowanie. Działania w wyniku narady. Pytania kontrolne do usprawnienia narad.
    Część III. ZARZĄDZANIE PRZEDSI?BIORSTWEM
    Wprowadzenie: znajomość przedsiębiorstwa
    Rozdział 19. Kierowanie przedsięwzięciami
    Naciski otoczenia. Definicja przedsięwzięcia. Opracowanie założeń projektowych. Ocena projektu. Akceptacja projektu. Realizacja projektu. Kontrola efektywności po realizacji projektu. Kontrola po zakończeniu przedsięwzięcia.
    Rozdział 20. Podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów
    Podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, planowanie sytuacyjne i twórcze myślenie. Twórcze myślenie. Rozwiązywanie problemów. Podejmowanie decyzji. Planowanie sytuacyjne.
    Rozdział 21. Negocjowanie
    Dlaczego miałbyś negocjować? Przygotowania. Style negocjacji. Kluczowe zasady negocjowania. Struktura negocjacji. Umiejętności negocjacyjne.
    Rozdział 22. Twórcze myślenie
    Twórcze myślenie, ryzyko i brak stabilizacji w organizacjach. Twórcze rozwiązywanie problemów. Skuteczne rozwiązywanie problemów. Znaczenie stylów rozwiązywania problemów. Pomysłowość a zespoły. Podstawowe sposoby postępowania.
    Indeks

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.