Biznes to ludzie - ważne, by byli to odpowiedni ludzie!
Jesteś bardziej tym, co wiesz i kto Cię zna, niż tym, kogo znasz ty sam. Innymi słowy, we współczesnym biznesie najistotniejsze są odpowiednie kontakty. Nie chodzi o to, by wszystko sobie "załatwiać", jednak dla ludzi, których znamy, zrobimy zdecydowanie więcej niż dla obcych: kupimy coś od nich, polecimy ich dalej, przedstawimy ich naszym kontaktom. Zrobimy to, bo znacznie bardziej ufamy osobom, które znamy. Zrobimy to także dlatego, że lubimy tych, których znamy. Zrobimy to, gdyż oczekujemy, że w razie czego inni odwdzięczą nam się tym samym. Na takich wzajemnych relacjach opiera się networking.
Według autorów tej książki networking jest sztuką bycia z ludźmi i promowania ich osiągnięć. Pozwala budować trwałe relacje, ułatwia promowanie Twojej osoby i Twojego biznesu, a w dłuższej perspektywie pomaga zdobywać nowych klientów i obniża koszty prowadzenia firmy. Aby móc w pełni korzystać z dobrodziejstw networkingu, trzeba poznać zasady jego działania.
- Poznaj networking.
- Przygotuj się, zanim zaczniesz działać.
- Naucz się efektywnie szukać nowych klientów.
- Polecaj i bądź polecany.
- Stale rozwijaj sieć kontaktów.
- Zostań mistrzem pogawędek.
Dla sukcesu w biznesie — i życiu w ogóle — potrzeba wiedzy, talentu, intuicji, szczęścia. Ale przede wszystkim potrzeba umiejętności współdziałania z ludźmi: partnerami, klientami, nawet przeciwnikami. Ta książka to praktyczny poradnik, jak organizować takie współdziałanie.
prof. Witold Orłowski,
ekonomista, dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, doradca ekonomiczny firmy PwC
Fascynujący przewodnik po rozległej krainie budowania relacji w biznesie. Polecam każdemu nowicjuszowi, który chce szybko zostać profesjonalistą, i każdemu profesjonaliście, który nie chce popaść w rutynę i rozmienić swego profesjonalizmu na drobne. Czyta się jednym tchem jak najlepszy kryminał.
Jerzy Zalega,
Prezes Przedsiębiorstwa Zarządzania Nieruchomościami, sp. z o.o.
Kiedyś warunkiem sukcesu pracownika była dobra specjalizacja, a menedżera — zarządzanie zespołem. Dziś i jutro te kompetencje nie wystarczą — świat oczekuje od nas zarządzania relacjami i budowania sieci kontaktów, osobistego i zawodowego kapitału społecznego. Z tej książki dowiadujemy się, jak to dobrze robić. To jedyna taka publikacja na naszym rynku, lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą odnosić zawodowe i życiowe sukcesy!
Jacek Santorski,
Dyrektor Programowy Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i grupy firm VALUES, www.santorski.pl
więcej »
Grzegorz Turniak - niestrudzony orędownik wartościowych idei: zarządzania talentami, karierą, siecią relacji i kontaktów. Mingling maven. Od 2006 Prezes firmy BNI Polska, poprzednio Prezes jobpilot Polska, HR Sector Sales Manager w SAP Polska, Managing Director w Neumann Management Institute, Dyrektor PMSZ. Absolwent Wydziału Elektroniki PW, certyfikowany konsultant OD, nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College) oraz certyfikowany coach ICC. Współzałożyciel, a w latach 2003 – 2007 członek Zarządu PSZK; od 2006 Prezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców; od 2010 członek Zarządu Stowarzyszenia Facylitatorów. Współzałożyciel (w 2011 roku) i Prezes Klubu Toastmasters Leaders. Jest współautorem książek Alchemia Kariery (z Jackiem Santorskim) i Profesjonalny networking, czyli kontakty, które procentują (z Romanem Wendtem).