Eugeniusz Wróbel
Data wydania: 2004
Zawiera CD-ROM!!!
Stron: 384
Format: B5
Oprawa: miękka
Wydawnictwo HELION
Stan bardzo dobry
Dowiedz się, kiedy użycie asemblera jest niezbędne
Poznaj zasady programowania w asemblerze
Napisz szybkie i wydajne programy dla DOS-a i Windows
Zdobądź wiedzę o zasadach działania procesora i pamięci
Uważasz, że możliwości języków programowania wysokiego poziomu nie pozwalają na napisanie programu, którego potrzebujesz? Chcesz stworzyć sterownik, program rezydentny, demo lub... wirusa? Interesuje Cię, co dzieje się w komputerze podczas wykonywania programu?
Programowanie w języku niskiego poziomu daje niemal nieograniczoną kontrolę nad sprzętem i działaniem aplikacji. Programy napisane w języku asemblera działają szybko, są niewielkie i zajmują mało pamięci. Są bardzo wydajne i otwierają dostęp do takich obszarów komputera, do których dostęp z poziomu C++ czy Visual Basica jest niemożliwy.
Książka "Praktyczny kurs asemblera" wprowadzi Cię w świat programowania w tym języku. Dowiesz się, jak działa procesor, w jaki sposób komunikuje się z pamięcią i pozostałymi elementami komputera. Poznasz typy rozkazów procesora, tryby adresowania i zasady tworzenia programów w asemblerze. Lepiej poznasz swój komputer i dowiesz się, w jaki sposób zapamiętuje i przetwarza dane. Komputer przestanie być dla Ciebie "czarną skrzynką" wykonującą w czarodziejski sposób Twoje polecenia.
Podstawowe wiadomości o architekturze procesorów Intel
Organizacja pamięci i tryby adresowania
Omówienie listy rozkazów procesora
Narzędzia do tworzenia programów w języku asemblera
Struktura programu w asemblerze
Definiowanie zmiennych
Tworzenie podprogramów i makrorozkazów
Wykorzystanie funkcji BIOS-a oraz MS-DOS
Programy w asemblerze uruchamiane w systemie Windows
Optymalizacja kodu
Tworzenie modułów dla innych języków programowania
Po przeczytaniu tej książki przestaniesz postrzegać asemblera jako zbiór magicznych zaklęć, zrozumiałych jedynie dla brodatych guru pamiętających jeszcze czasy komputerów zajmujących powierzchnię sali gimnastycznej. Napiszesz programy, których uruchomienie nie będzie wymagało od użytkownika posiadania superkomputera. Poznasz wszystkie, nawet najgłębiej ukryte, możliwości komputera.