Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Praca z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą

28-02-2012, 14:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715035
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:11:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 206
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka, klejona



Praca z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą. Metoda pracy sekwencjami na lekcjach plastyki

Agnieszka Żabińska

Publikacja jest efektem pracy na zajęciach plastycznych z osobami niewidomymi i słabowidzącymi z dodatkowymi dysfunkcjami. Autorka omawia między innymi środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane na lekcjach plastyki; poprzez sekwencje przedstawia czytelnikowi zadania, jakie stawia się przed uczniem w sposób możliwy przez niego do zaakceptowania i wykonania. Podział na sekwencje daje dziecku możliwość zrozumienia wielu aspektów otaczającego świata, poczynając od tych najbliż­szych dziecku, po bardziej skomplikowane, a kończąc na najważniejszym, czyli budowaniu i podnoszeniu poczucia własnej wartości dziecka jako autora, motywowaniu do dalszych czynności – do poszerzania wiedzy osobie, świecie, relacjach i następstwach zachodzących w przyrodzie.
 
Publikacja realizuje wszystkie podstawowe cele przewidziane w indywidualnych programach edukacyjnych, jednocześnie stawia przed nauczycielem wysokie wymagania: bardzo dobrej znajomości możliwości psychofizycznych ucznia, ale również ze strony dydaktycznej – precyzyjnego przygotowania listy sekwencji, dostosowania do poszczególnych sekwencji technik plastycznych i pomocy dydaktycznych, uwzględnienia podczas realizacji prac plastycznych korelacji międzyprzedmiotowej, ale przede wszystkim sprawienia, by uczeń odczuwał swoje sprawstwo na zajęciach.
 

Część ostatnia – scenariusze przykładowych zajęć zawierają wskazówki, w jaki sposób praktycznie stosować metodę podczas pracy z dziećmi niewidomymi i słabowidzącymi.



Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Opis metody pracy sekwencjami

Rozdział 2. Środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane w pracy sekwencjami

Rozdział 3. Techniki plastyczne i materiały
 
3.1. Papier
3.2. Masy plastyczne
3.3. Materiały piszące, rysujące i malujące
3.4. Sznurki, włóczki
 
Rozdział 4. Wybrane scenariusze zajęć prowadzonych metodą sekwencji

4.1. Autoorientacja
Jestem człowiekiem (twarz, postać i ciało ludzkie)
 
4.2. Płeć
(Rozróżnianie płci człowieka za pomocą charakterystycznych cech i rysów twarzy oraz za pomocą różnic w wyglądzie i stroju człowieka)
 
4.3. Higiena osobista
Zastosowanie prostych symboli; odwzorowywanie rzeczywistych przedmiotów służących do higieny
 
4.4. Jedzenie i zdrowe produkty spożywcze; prawidłowe zachowanie przy stole
Zdrowe owoce i warzywa; nakrywanie do stołu
 
4.5. Pory roku
Strój człowieka w zależności od pory roku
 
4.6. Ja i przyroda
Następstwa zachodzące w przyrodzie w zależności od pór roku; rozwój zwierząt i wzrost roślin
 
4.7. Ja i rodzina
Święta obchodzone w moim domu; funkcje społeczne człowieka i jego rozwój od niemowlęctwa do starości
 
4.8. Ja i rzeczy, które lubię
Zadawać pytania; jeść; robić i oglądać
 
Bibliografia

Załącznik. Barwne fotografie wykorzystanych w tekście prac plastycznych