Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Praca wychowawcza w toku nauczania

11-03-2015, 17:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 7 zł     
Użytkownik innomine51
numer aukcji: 5147352192
Miejscowość Kielce
Wyświetleń: 1   
Koniec: 11-03-2015 16:02:04

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1975
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Antykwariat Internetowy In Nomine - książki, albumy, atlasy, encyklopedie
Antykwariat Internetowy In Nomine
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613

telefon: 605-[zasłonięte]-305
e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
Wpłaty prosimy dokonywać na konto:

NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613

86 1500 [zasłonięte] 1[zasłonięte]4581406 [zasłonięte] 550700
Bank Zachodni WBK S.A. 5 O/Kielce
  • List polecony ekonom.: 5,20 zł
  • List polecony prioryt.: 6,80 zł
  • Paczka ekonomiczna: 11,70 zł
  • Paczka priorytetowa: 13,60 zł
  • koperta ochronna ("bąbelkowa")
  • Przez PayU
  • Przelew na konto (przedpłata)
  • Przed złożeniem oferty prosimy o szczegółowe zapoznanie się z:
    - Regulaminem aukcji dostępnym na stronie O nas;
    - pełnym opisem oferowanych przedmiotów wraz z ich rzeczywistymi zdjęciami.

  • Nie wycofujemy ofert na 24 godziny przed końcem aukcji, nie kończymy aukcji przed czasem.

  • Po zakończeniu aukcji prosimy o potwierdzenie zamówienia z podaniem swojego nicka, numeru aukcji, rodzaju przesyłki oraz potwierdzeniem adresu do wysyłki - koniecznie jeśli adres będzie inny niż ten z profilu użytkownika.

  • Koszt przesyłki jest zawsze podawany w treści aukcji.

  • Oferowane przedmioty wysyłamy najczęściej w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od zaksięgowania pełnej należności, łącznie z kosztami wysyłki.

  • Zachęcamy do zakupu kilku przedmiotów jednocześnie - koszt wysyłki jest zależny od ich łącznej wagi - szczegóły na stronie O nas.
Wysyłka w ciągu 24h od otrzymania wpłaty

Satysfakcja gwarantowana - 100%
k00480
Witamy na naszej aukcji.

Przed przystąpieniem do licytacji prosimy zapoznać się z jej zasadami na stronie O nas.

Przedmiotem aukcji jest używana książka:

Praca wychowawcza w toku nauczania

Autorzy: Heliodor Muszyński, Maria Dudzikowa
Strony: 200; Format: 15,0 x 20,5 cm
Waga: 230 g.
ISBN: brak
Wydanie: I (1975); Nakład: 50250 szt.
Wydawca: Państwowe Wydawnictwo Naukowe Oddział w Poznaniu (Poznań)
Oprawa: miękka
Stan książki: bardzo dobry (-)

Stan okładki: bardzo dobry, okładka posiada kilka śladów drobnych zabrudzeń, ostatnia kartka jest nieznacznie naderwana od strony górnej krawędzi, poza tym okładka w stanie bez widocznych wad.

Stan kartek: czyste, pożółkłe.

Książka pochodzi ze zlikwidowanego księgozbioru biblioteki. Posiada wbite pieczęcie biblioteczne oraz numery katalogowe.

Książka została wydana w ramach cyklu "System wychowawczy szkoły podstawowej", zeszyt nr 8.

WSTĘP

"W zeszycie niniejszym przedstawiamy koncepcję nauczania wychowującego, stanowiącą integralną część naszego systemu wychowawczego szkoły podstawowej. Koncepcja ta wyrosła z doświadczeń praktycznych i ma za sobą wiele odbytych prób, których efekty zostały zweryfikowane empirycznie. Obecnie, zamierzamy zapoznać czytelnika ze wszystkim co niezbędne, aby prawidłowo stosować ją w praktyce.
Omawiana koncepcja nauczania wychowującego stanowi świadomie podjętą próbę przezwyciężenia wciąż jeszcze powszechnie stosowanego herbartowskiego systemu lekcyjnego, traktującego ucznia jako widza i słuchacza. Tymczasem podstawą nowoczesnej dydaktyki jest traktowanie ucznia jako czynnego współuczestnika procesu nauczania. Aktywność ucznia trzeba jednak podporządkować nie tylko celom kształcenia, lecz także wychowania. I w tym właśnie kierunku zmierza przedstawiona koncepcja. Stanowi ona odpowiedź na pytanie, jak organizować działanie i przeżywanie uczniów, aby w toku opanowania wiadomości posiedli pożądane cechy charakteru. (...)
Przedstawiona koncepcja nauczania wychowującego, nazywana dalej "wychowaniem uspołeczniającym" stanowi zespół teoretycznych założeń i praktyczno-metodycznych rozwiązań, dotyczących takiej właśnie, służącej celom wychowania, społecznej aktywizacji uczniów w procesie nauczania. Dodajmy: celom socjalistycznego wychowania. Istotą jest uspołecznienie ucznia. Toteż można by powiedzieć, że dopiero przez ścisłą integrację z wychowaniem, nauczanie nabiera wysoce ideowego charakteru.
Na zakończenie kilka słów o charakterze zalecanych rozwiązań. Nie należy ich w żadnym wypadku traktować jako kontrpropozycji w stosunku do różnych teorii i koncepcji dydaktycznych, z wyłączeniem oczywiście tych, które odrzuca nowoczesna dydaktyka. "Nauczanie uspołeczniające" nie jest żadnym nowym systemem nauczania. Jest jedynie sprawdzoną empirycznie propozycją wzbogacenia procesu nauczania o elementy wychowujące, ale zarazem także kształcące. Co więcej, koncepcja ta została zbudowana na tych samych przesłankach teoretycznych, na których opierać się musi nowoczesny system dydaktyczny szkoły socjalistycznej: na przesłankach marksistowskiej pedagogiki i psychologii. I te właśnie przesłanki sprawiają, że nowoczesne, wysoce efektywne nauczanie i wychowanie stanowi jedną integralną całość."

SPIS TREŚCI

Wstęp

Część pierwsza. Teoretyczne podstawy i założenia nauczania wychowującego

I. Nauczanie wychowujące w świetle teorii dydaktycznych

II. Nauczanie uspołeczniające i jego charakterystyka

III. Psychologiczne podstawy nauczania uspołeczniającego

IV. Nauczanie wychowujące jako pełnienie przez uczniów podstawowych ról społecznych

V. Ogólne założenia nauczania uspołeczniającego

Część druga. Organizacja i metodyka nauczania uspołeczniającego

I. Przygotowanie i organizacja procesu nauczania uspołeczniającego
1. Planowanie procesu nauczania uspołeczniającego
1.1. Okresowe dydaktyczno-wychowawcze plany pracy
1.2. Współudział uczniów w planowaniu
2. Role społeczne pełnione przez uczniów w procesie nauczania
2.1. Uczeń w roli członka zespołu
2.2. Uczeń w roli poszukiwacza, odkrywcy i użytkownika wiedzy
2.3. Uczeń w roli specjalisty i fachowca
2.4. Uczeń w roli samouka
2.5. Organizacja procesu nauczania uspołeczniającego

II. Realizacja procesu nauczania uspołeczniającego
1. Nowoczesna koncepcja procesu nauczania
2. Struktura procesu nauczania uspołeczniającego
3. Tok pracy w procesie nauczania uspołeczniającego
3.1. Organizacja procesu nauczania uspołeczniającego w roku szkolnym
3.2. Organizacja pracy klasy nad realizacją grupy zadań poznawczych
3.3. Tok realizacji pojedynczego zadania poznawczego
4. Przykładowe opisy wybranych fragmentów procesu nauczania uspołeczniającego
4.1. Wprowadzenie nowego materiału przez pracę w zespołach w toku lekcji
4.2. Wprowadzenie nowego materiału przez relację z pracy własnej zespołów
4.3. Wprowadzenie nowego materiału przy udziale fachowców, specjalistów i asystentów przedmiotowych
4.4. Podsumowanie zadań wykonanych przez uczniów w zespołach

III. Wiązanie procesu dydaktyczno-wychowawczego z życiem społecznym
1. Zasady wiązania nauczania z życiem społecznym
2. Główne formy wiązania nauczania z życiem społecznym
3. Charakterystyki i opisy wybranych form wiązania nauczania z życiem społecznym
3.1. Wycieczka jako forma łączenia nauczania z życiem społecznym
3.2. Obserwacje jako łączenie pracy szkolnej z życiem społecznym
3.3. Wykorzystanie wywiadów i spotkań w pracy wychowawczej w toku lekcji
3.4. Łączenie szkoły z życiem społecznym przez prace społeczno-użyteczne uczniów
3.5. Łączenie nauki z życiem społecznym przez intencjonalne działania uczniów

IV. Wychowanie przez przeżycia w toku procesu nauczania
1. Wywoływanie nastroju i dramatyzacja lekcji
2. Techniki psycho- i socjodramatyczne w toku nauczania
3. Ocenianie ludzi i zdarzeń w toku lekcji
4. Obserwowanie emocji innych ludzi. Odwoływanie się do wyobraźni uczniów

Zapraszamy do udziału w licytacji!

Zdjęcia:













Antykwariat Internetowy In Nomine jest prowadzony przez firmę NET System Igor Białogoński

25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613, NIP: 657[zasłonięte]115-24, REGON: 260[zasłonięte]547

Kontakt - tel. 605 [zasłonięte] 305, e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl