|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439

57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
| 
 ________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
| |
|
PRACA SOCJALNA ASPEKTY HUMANISTYCZNE I PEDAGOGICZNE
Autor: ANDRZEJ OLUBIŃSKI 263 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2004
Niniejsze opracowanie jest głównie wynikiem moich ostatnich studiów oraz badań odnoszących się do szeroko pojętej pracy socjalno-wychowawczej. Jako pedagog społeczny, a zwłaszcza wrażliwy na krzywdę oraz niesprawiedliwość społeczną człowiek, starałem się zawrzeć w nim przesłanie, iż wszyscy ludzie mają prawo do godnego i szczęśliwego życia, choć niestety nie wszystkim - z wielu często niezależnych od nich powodów - los dał taką szansę. Dlatego też elementarną powinnością tych, którym życie ułożyło się lepiej, jest przekazać odrobinę tego szczęścia właśnie tym, którzy go nie zaznali lub utracili. Tak zatem dzielenie się własnym powodzeniem oraz dobrostanem z innymi zarówno w wymiarze duchowym, jak również materialnym - to nie tylko powinność czy obowiązek wynikający z norm moralnych czy siedmiu przykazań; ale to w wymiarze pełnego ludzkiego rozwoju, naturalny odruch, naturalna potrzeba będąca właśnie jego świadectwem. Solidarność, wsparcie społeczne, pomoc w sytuacjach trudnych czy postawa opiekuńcza wobec bliskich, sąsiadów czy innych osób, były -jak się wydaje, obok procesów dezintegracji oraz konfliktów - podstawowym rodzajem zachowań społecznych od początku istnienia ludzkości. Naturalnym ich sensem i celem było dążenie do zachowania gatunku, zwłaszcza w sytuacji zagrożenia jego istnienia ze strony silniejszej oraz bardziej bezwzględnej przyrody. Jednak z czasem w miarę zdobywania przez człowieka przewagi nad siłami przyrody, wydaje się, jakby ów naturalny odruch wzajemnej pomocy gdzieś został zredukowany lub nawet zagubiony. Coraz więcej ludzi, w coraz większym stopniu zastępuje postawy prospołeczne, postawami egocentrycznymi, sądząc, iż mając komputery, samochody czy zwłaszcza pieniądze, każdą pomoc mogą sobie kupić.
Spis treści
Wstęp Część teoretyczna
Rozdział I. Praca socjalna - istota i sens 1.1. W kierunku profesjonalizacji 1.2. Praca socjalna na świecie - ujęcia definicyjne 1.3. Tradycje i specyfika pracy socjalnej w Polsce 1.4. Elementarne cele i zadania pracy socjalnej 1.5. Założenia i funkcje, cechy charakterystyczne i podstawowe zasady pracy socjalnej Podsumowanie Literatura
Rozdział II. Praca socjalna jako zawód i profesja 2.1. Właściwości oraz cechy roli społeczno-zawodowej 2.2. Ogólna charakterystyka zawodu pracownika socjalnego 2.3. Aktywność zawodowa pracowników w świetle wyników niektórych badań 2.4. Osobowość pracownika socjalnego jako źródło jego zawodowych osiągnięć lub porażek Badania nad osobowością pracownika socjalnego 2.5. Praca socjalna a problemy etyki zawodowej O potrzebie posiadania oraz realizowania wartości Elementarne standardy postępowania etycznego a problem kodeksu etycznego pracownika socjalnego Dylematy etyczne w pracy socjalnej w świetle wybranych badań Podsumowanie Literatura
Rozdział III. Wiedza oraz postawa kreatywna jako czynniki efektywnej praktyki w pracy socjalnej 3.1. Wiedza jako wyznacznik roli zawodowej 3.2. Problem wiedzy i wartości 3.3. Rodzaje, charakter i kryteria stosowanej wiedzy 3.4. Szczególne znaczenie wiedzy o naturze ludzkiej 3.5. Struktura wiedzy założonej oraz znaczenie wiedzy niekompletnej 3.6. Wiedza a ukryte obszary pracy socjalnej Uwagi wstępne W kierunku poszukiwań etnometodologicznych Współczynnik humanistyczny a ukryte wymiary badań w obszarze pracy socjalnej Wiedza i wartości a ukryty charakter praktyki pracy socjalnej Znaczenie wiedzy fragmentarycznej i hipotetycznej Praca socj alna a wiedza o charakterze implicite oraz explicite 3.7. O kreatywnych aspektach pracy socjalnej Uwagi wstępne Złożony charakter przedmiotu Humanistyczny kształt pracy socjalnej Praca socjalna i jej kreatywny wymiar (jako sztuki) Sztuka jako korelat naukowego charakteru pracy socjalnej Antropocentryczny sens sztuki w pracy socjalnej Znaczenie literatury pięknej Podsumowanie Literatura
Rozdział IV. Miejsce pracy socjalno-opiekuńczej w systemie nauko wychowaniu 4.1. Interdyscyplinarny charakter pomocy społecznej 4.2. O pedagogicznych aspektach pracy socjalnej Uwagi wstępne Praca socjalna jako swoisty stosunek wychowawczo-opiekuńczy 4.3. Praca socjalna w ujęciu pedagogiki społecznej Pedagogika społeczna jako teoria wychowawczej funkcji pracy socjalnej Praca socjalna jako pomoc wspierająca rozwój Praca socjalno-wychowawcza jako przetwarzanie środowiska siłami społecznymi Krytyczno-demaskatorska funkcja pracy socjalno-wychowawczej Specyfika podejścia holistyczno-indukcyjnego Podsumowanie Literatura
Rozdział V. Praca socjalna jako uruchamianie sił społecznych środowiska wychowawczego 5.1. Siły społeczne - geneza i problemy definicyjne 5.2. Siły społeczne - problemy ontologiczne 5.3. Siły społeczne a pedagogiczny sens środowiska wychowawczego 5.4. W poszukiwaniu zasad aktywizacji sił społecznych w środowisku 5.5. Główne założenia wzmacniania sił w pracy socjalnej 5.6. Zarys autorskiej koncepcji aktywizacji środowiska wychowawczego w oparciu o jego siły Podsumowanie Literatura
Rozdział VI. Socjalno-wychowawcze problemy przemocy nad dzieckiem oraz sieroctwa społecznego w rodzinach okresu transformacji 6.1. Przemoc w społeczeństwie przemocy 6.2. Charakter i wychowanie w autorytarnym społeczeństwie 6.3. Problem przemocy wobec dziecka w rodzinie Wybrane koncepcje wyjaśniające rodzinną przemoc wobec dziecka Przewidywanie przemocy rodzinnej Możliwości zapobiegania stosowaniu przemocy wobec dziecka w rodzinie 6.4. Problem sieroctwa społecznego w rodzinie (dysfunkcjonalnej) Uwagi wstępne Kontrowersje wobec pojęcia "dysfunkcja środowiska rodzinnego" Dzieci "osierocone" w rodzinie (niektóre skutki) 6.5. Pomoc socjalna rodzinom dysfunkcjonalnym Podsumowanie Literatura Egzemplifikacje empiryczne
Rozdział VII. Formy aktywności zawodowej pracowników socjalnych w typowych środowiskach wychowawczych 7.1. Podstawy metodologiczne badań własnych Cele, problematyka, hipotezy Metody, techniki, narzędzia badań Organizacja badań oraz ogólna charakterystyka terenu i badanych populacji 7.2. Realizacja funkcji i zadań socjalnych Przykład MOPS w dużych miastach Przykład GOPS Realizacja zadań w świetle wyników badań sondażowych 7.3. Praca socjalna w świetle opinii klientów Uwagi wstępne Wrażenia z pierwszych kontaktów Podopieczni o istocie pracy socjalnej Ocena przydatności wybranych form pomocy 7.4. Motywy wyboru zawodu pracownika socjalnego oraz identyfikacja z nim Uwagi wstępne Uzasadnienia motywów wyboru zawodu Identyfikacja z pełnioną rolą zawodową Podsumowanie Literatura
Rozdział VIII. Praca socjalno-wychowawcza pielęgniarek w świetle opinii hospitalizowanych pacjentów (na przykładzie szpitala w małym mieście) 8.1. Spoleczno-pedagogiczna problematyka opieki pielęgniarskiej W kierunku tradycji Istota, cel oraz sens zawodu pielęgniarki Wzory osobowe pielęgniarstwa Elementarne funkcje oraz zadania roli zawodowej pielęgniarki Praca pielęgniarek w świetle wybranych badań 8.2. Podstawy metodologiczne badań własnych Przedmiot, problematyka, hipotezy, zmienne i wskaźniki Metodyka przeprowadzonych badań Charakterystyka objętej badaniami zbiorowości 8.3. Praca pielęgniarek w świetle wyników badań własnych Zaufanie ze strony pacjentów Ocena predyspozycji osobowych oraz umiejętności zawodowych Wybrane opinie o postawach socj alno-wychowawczych Wskaźniki oceny globalnej Podsumowanie Literatura Zakończenie Bibliografia
| |