Przeznaczony do pomiaru stopnia sprężania w cylindrach silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim i pośrednim. Miernik ciśnienia z podwójną podziałką bar i PSI wyposażony w zawór kontrolny do celów kontrolnych. Do silników samochodów osobowych. dostawczych i mniejszych samochodów ciężarowych. Skład zestawu: - Manometr o zakresie 0 - 70 bar / 0 - 1000 LB/SQ.IN o średnicy 80 mm. - Przewód elastyczny długości 500 mm wyposażony po obydwu stronach w metalową spiralę elastyczną co uniemożliwia przełamywanie się przewodu. Wąż zakończony jest ponadto funkcjonalnym szybkozłączem ułatwiającym wpinanie poszczególnych końcówek pomiarowych jak również zaworkiem uniemożliwiającym cofnięcie się wskazówki manometru przed zakończeniem pomiaru. - Końcówki - adaptery pomiarowe. - Końcówka gwint M10 x 1.25 - świeca żarowa - końcówka gwint M12 x 1.25 - świeca żarowa (Opel. Peugeot. Mercedes. VW. Ford. Seat. Fiat. Renault. Citroen. Peugeot. Land Rover) - Końcówka gwint M24 x 2 - wtryskiwacz (VW. Audi. Mercedes. Opel. Peugeot) - końcówka gwint M20 x 1.5 - wtryskiwacz - Końcówka gwint M10 x 1 - świeca żarowa LAND ROVER - Końcówka mocowana na jażmo - świeca żarowa STANADYNE - końcówka mocowana na jażmo - wtryskiwacz DL - Końcówka gwint M10 x 1.25 - świeca żarowa długa - Końcówka pomiarowa M14 x 1.25 - świeca żarowa - Belka pomocnicza do końcówek mocowanych przez jarzmo. - Adapter kolankowy z szybkozłączką. - Zasasowy zestaw uszczelek oraz zaworek. Waga: 1800g Instrukcja obsługi: WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA: - Należy używać odpowiedniej odzieży ochronnej - Przechowywać z daleka od dzieci oraz nigdy nie używać przyrządu w ich obecności. - Nie wolno modyfikować bądź też modernizować przyrządu lub jego wyposażenia. - Przyrząd może być używany jedynie przez wykwalifikowanych pracowników. - Pomieszczenie musi być wentylowane lub wyposażone w odsysacz spalin. - Podczas badania samochód unieruchomić hamulcem postojowym. - Uważać na gorące elementy silnika. używać odpowiedniej odzieży oraz okularów ochronnych. - Uważać na elementy wirujące. zwłaszcza na okresowo włączający się wentylator. - Obok samochodu powinna znajdować się gaśnica o odpowiedniej wielkości. POMIAR CIŚNIENIA SPRĘŻANIA 1. Sprawdzić stan techniczny oraz naładowanie akumulatora. 2. Sprawdzić. ewentualnie skorygować poziom oleju w silniku. 3. Uruchomić silnik i poczekać aż osiągnie właściwą temperaturę pracy. 4. Wyłączyć silnik. 5. Wymontować z silnika wszystkie wtryskiwacze lub świece żarowe. 6. Wybrać odpowiednią końcówkę pomiarową do danego silnika. 7. Odłączyć dopływ paliwa do silnika (np. zawór magnetyczny). 8. Uruchomić silnik rozrusznikiem na kilka sekund w celu usunięcia z komory sprężania resztek paliwa. 9. W miejsce wtryskiwacza lub świecy żarowej wkręcić odpowiednią końcówkę zwracając uwagę na szczelność połączenia. 10. Przy pomocy rozrusznika przekręcić wałem korbowym. aż do uzyskania w badanym cylindrze maksymalnego ciśnienia sprężania (jego wartość wskaże manometr). 11. Po odczytaniu wskazanie należy skasować poprzez naciśnięcie przycisku zaworka kasującego. 12. Postępować analogicznie z pozostałymi cylindrami. Otrzymane wyniki pomiaru należy porównać z danymi fabrycznymi silnika.