Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Próbnik ciśnienia sprężania 0-70 bar

06-01-2015, 12:29
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 310 zł     
Użytkownik mktools_pl
numer aukcji: 4874942777
Miejscowość Rzeszów
Wyświetleń: 9   
Koniec: 06-01-2015 11:33:23

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przeznaczony do pomiaru stopnia sprężania w cylindrach silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim i pośrednim. Miernik ciśnienia z podwójną podziałką bar i PSI wyposażony w zawór kontrolny do celów kontrolnych. Do silników samochodów osobowych. dostawczych i mniejszych samochodów ciężarowych.

Skład zestawu:

- Manometr o zakresie 0 - 70 bar / 0 - 1000 LB/SQ.IN o średnicy 80 mm.
- Przewód elastyczny długości 500 mm wyposażony po obydwu stronach w metalową spiralę elastyczną co uniemożliwia przełamywanie się przewodu. Wąż zakończony jest ponadto funkcjonalnym szybkozłączem ułatwiającym wpinanie poszczególnych końcówek pomiarowych jak również zaworkiem uniemożliwiającym cofnięcie się wskazówki manometru przed zakończeniem pomiaru.
- Końcówki - adaptery pomiarowe.
- Końcówka gwint M10 x 1.25 - świeca żarowa - końcówka gwint M12 x 1.25 - świeca żarowa (Opel. Peugeot. Mercedes. VW. Ford. Seat. Fiat. Renault. Citroen. Peugeot. Land Rover)
- Końcówka gwint M24 x 2 - wtryskiwacz (VW. Audi. Mercedes. Opel. Peugeot)
- końcówka gwint M20 x 1.5 - wtryskiwacz
- Końcówka gwint M10 x 1 - świeca żarowa LAND ROVER
- Końcówka mocowana na jażmo - świeca żarowa STANADYNE
- końcówka mocowana na jażmo - wtryskiwacz DL
- Końcówka gwint M10 x 1.25 - świeca żarowa długa
- Końcówka pomiarowa M14 x 1.25 - świeca żarowa
- Belka pomocnicza do końcówek mocowanych przez jarzmo.
- Adapter kolankowy z szybkozłączką.
- Zasasowy zestaw uszczelek oraz zaworek.

Waga: 1800g

Instrukcja obsługi:

WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

- Należy używać odpowiedniej odzieży ochronnej
- Przechowywać z daleka od dzieci oraz nigdy nie używać przyrządu w ich obecności.
- Nie wolno modyfikować bądź też modernizować przyrządu lub jego wyposażenia.
- Przyrząd może być używany jedynie przez wykwalifikowanych pracowników.
- Pomieszczenie musi być wentylowane lub wyposażone w odsysacz spalin.
- Podczas badania samochód unieruchomić hamulcem postojowym.
- Uważać na gorące elementy silnika. używać odpowiedniej odzieży oraz okularów ochronnych.
- Uważać na elementy wirujące. zwłaszcza na okresowo włączający się wentylator.
- Obok samochodu powinna znajdować się gaśnica o odpowiedniej wielkości.

POMIAR CIŚNIENIA SPRĘŻANIA

1. Sprawdzić stan techniczny oraz naładowanie akumulatora.
2. Sprawdzić. ewentualnie skorygować poziom oleju w silniku.
3. Uruchomić silnik i poczekać aż osiągnie właściwą temperaturę pracy.
4. Wyłączyć silnik.
5. Wymontować z silnika wszystkie wtryskiwacze lub świece żarowe.
6. Wybrać odpowiednią końcówkę pomiarową do danego silnika.
7. Odłączyć dopływ paliwa do silnika (np. zawór magnetyczny).
8. Uruchomić silnik rozrusznikiem na kilka sekund w celu usunięcia z komory sprężania resztek paliwa.
9. W miejsce wtryskiwacza lub świecy żarowej wkręcić odpowiednią końcówkę zwracając uwagę na szczelność połączenia.
10. Przy pomocy rozrusznika przekręcić wałem korbowym. aż do uzyskania w badanym cylindrze maksymalnego ciśnienia sprężania (jego wartość wskaże manometr).
11. Po odczytaniu wskazanie należy skasować poprzez naciśnięcie przycisku zaworka kasującego.
12. Postępować analogicznie z pozostałymi cylindrami.

Otrzymane wyniki pomiaru należy porównać z danymi fabrycznymi silnika.