Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ppg MZ175 z rezonansem+skrzydło (lub osobno)

03-10-2014, 22:32
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 6 100 zł     
Użytkownik jonatan82
numer aukcji: 4646176783
Miejscowość EŁK
Wyświetleń: 246   
Koniec: 03-10-2014 22:21:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 40.00 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 Witam.

Sprzedam w komplecie lub osobno. Cena do negocjacji :)

Więcej zdjęć całego zestawu w lepszej jakości w galerii w linku poniżej poniżej.

https://www.dropbox.com/sh/awiz3gvuzzjyqiq/AAAykKiAZItL51KY7LWv1pnAa?dl=0

 

 

Skrzydło:

Skrzydło samostateczne Dudek Action 29 (95-125kg) z 2005r . W 2012 r wymienione zostały 3 komory, część olinowania, oraz zostały założone taśmy od Reactiona TST (czyli jest to praktycznie Reaction TST). Znacznie ułatwia to start oraz poprawia sterowanie. Skrzydło kupiłem w styczniu tego roku od kolegi. Skrzydło posiada również jedną małą łatkę. Bardzo nośne, tkanina w dobrym stanie. Posłuży jeszcze długo.

 

Silnik:

Silnik to znany, niezawodny i bardzo tani w remoncie MZ175 z rezonansem, czyli najmocniejsza wersja, zbudowany dla mnie przez jednego ze znanych konstruktorów w zeszłe wakacje. W tej chwili ma wylatane ok 30h, z czego po szlifie, na nowym lepszym tłoku i pierścieniach ok 20h.

Wyposarzenie:

- odlewany karter

- gaźnik wb37 (kupiony nowy rok temu)

- zapłon ze zmiennym kontem wyprzedzenia (łatwy rozruch, większa moc. Z bloczkiem zamontowanym obok ramienia, odpalałem rozgrzany silnik na plecach)

- pasek wielorowkowy typu PJ

- mimośrodowy naciąg paska

- łożyska KOYO

- odprężnik

- szarpanka

- obrotomierz

 

Po kupnie wylatałem ok 10h, po czym wprowadziłem szereg poprawek

- założyłem tłok ze "starych zapasów" dodatkowo pokryty warstwą ułatwiającą poślizg (tzw. twarde anodowanie)

- fazowane pierścienie

- powiększona głowica ułatwiająca odprowadzanie ciepła

- założyłem większą membranę (koszt membrany to 220 zł)

- kabel zapłonowy antyzakłuceniowy (nie wymaga ekranowania)

- przewód paliwowy sylikonowy + obciążnik (wysysa paliwo z baku do zera)

Niedawno założyłem rezonans, co znacznie podniosło moc oraz wymieniłem śmigło.

 

Śmigło:

Śmigło to drewniana kopia białego śmigła Parapower 124cm (zakupione 2 miesiące temu). Na oryginał nie było mnie stać, poza tym drewniane jest raczej pancerne. Sprawdza się znakomicie.

 

Manetka:

Lekka manetka własnej konstrukcji, przystosowana do lewej dłoni, do operowania gazem jedynie dwoma palcami (bez większego problemu można przełożyć pasek na prawą dłoń)

 

Uprząż:

Uprząż Skytrekking zakupiona nowa w zeszłym sezonie. Posiada belkę speed oraz taśmę krzyżową.

 

Kosz:

Kosz nie jest najlepszy. Dostałem go za darmo, miał być tymczasowo, ale pozostał.. Kosz jest aluminiowy, niedzielony, zespawany na sztywno. Jest to w zasadzie jedyny minus całego zestawu, chociaż i plus, bo po spawaniu kosz zrobił się wręcz pancerny. A jeżeli komuś mimo wszystko uda się go rozwalić, to nie będzie go za bardzo szkoda. Osobiście lądowałem ze dwa razy ze schowanym podwoziem i jedynie zdarłem farbę. Koszt nowego kosza to około 550 zł (obecny kosz warty jest około 100zł)

 

Dodatkowo w zestawie:

- rękaw (wskaźnik wiatru)

- zapasowe małe kółko zmieniające przełożenie z 1:2,4 na 1:2,5

- pokrowiec na śmigło (własnej roboty)

- taśma do spięcia skrzydła

- worek na skrzydło

- worek na taśmy

- etui na dokumenty

- tkanina samoprzylepna do drobnych napraw.

 

Silnik dopieszczałem dla siebie dosyć długo ze starannością i dbałością o szczegóły. Cały komplet sprzedaję z ciężkim sercem, bardzo niechętnie,  wyłącznie z powodów finansowych.

Ważę 80kg. Moc silnika pozwala mi komfortowo latać na skrzydle samostatecznym jakim jest mój Action. Silnik zaciążyłem przełożeniem 1:2,4 i śmigłem nieco cięższym niż standardowe parapower 124cm. W ten sposób silnik nie jest katowany. Po porannym locie, gdy jest jeszcze w miarę chłodno, można niemal położyć rękę na cylindrze. Na odpuszczonych trymerach obroty przelotowe to 4[zasłonięte]750-51 (zależnie od warunków atmosferycznych), a maksymalne to około 6[zasłonięte]100-62. Jest więc jeszcze spory zapas mocy. Lecąc poziomo na speedzie nie muszę używać pełnej mocy więc nie jest źle:) Jestem w stanie wystartować w całkowitym bezwietrzu z 8 litrami paliwa - więcej nigdy nie lałem, ale wejdzie ok 10L. Gdy wieje ok 1,5m/s można wystartować bez zaciągania sterówek, wystarczy zamknąć manetkę do końca. Spalanie na odpuszczonych trymerach w przelocie to ok. 3,8-4L. Silnik bardzo tani w ewentualnej naprawie o mocy sporo większej od SOLO 210.

 

Więcej zdjęć całego zestawu w lepszej jakości w galerii poniżej.

https://www.dropbox.com/sh/awiz3gvuzzjyqiq/AAAykKiAZItL51KY7LWv1pnAa?dl=0

A tutaj link do filmiku ze startem przy wietrze ok 0,5m/s.

https://www.youtube.com/watch?v=OxPFjTs0Nic

 

Masz pytania - skontaktuj się ze mną. Rozważę wszelkie propozycje.

Chętnie odpowiem na wszelkie pytania lub wykonam więcej zdjęć.

Najlepszym rozwiązaniem był by odbiór osobisty. Mogę również cały sprzęt dowieźć do kupującego w promieniu do 100km od ełku (cena do uzgodnienia). W takim przypadku nie będzie trzeba rozcinać kosza.

W przypadku wysyłki kurierem, połówki kosza zostaną odcięte od ramy w czterech miejscach.

Przed zakupem proszę o kontakt telefoniczny.

tel. 692-[zasłonięte]-940

[zasłonięte]@gmail.cm

 

PS:Posiadam również tanio na sprzedaż:

- radio Baofeng UV3R+ (niedawno zakupione, jeszcze na gwarancji)

- kask wykonany przeze mnie z mikrofonem różnicowym i wojskowymi mikrofonogłośnikami, (poprawiają jakość odbieranej mowy, wycinając zbędne tło)

- platfoma do przewozu napędu. montaż i demontaż trwa 15 sekund. Na stałe pozostaje przykręcony do auta tylko element widoczny na zdjęciu (zdjęcie w galerii). Dostosowanie do innego haka prawdopodobnie będzie możliwa, ale bez spawarki raczej się nie obejdzie