Jak często dajesz się urabiać i mówisz TAK, gdy myślisz NIE?
- Naucz się mówić NIE, ilekroć ktoś przekracza wyznaczoną przez Ciebie granicę
- Utrzymuj dyscyplinę finansową w firmie, gdy wszyscy wyciągają ręce po więcej
- Odrzucaj powszechnie akceptowane innowacje, które niczemu nie służą
Bądź zawsze na TAK, zgadzaj się na wszystko i ulegaj woli innych ludzi. Tak, możemy obniżyć cenę tylko po to, by dać klientowi satysfakcję. Tak, możemy zdążyć w terminie, choć jest to nierealne. Tak, możemy pana dalej zatrudniać mimo tragicznej sytuacji finansowej. Tak, tak, tak. Zawsze to powtarzaj, nawet gdy myślisz nie. To właśnie postawa akceptowana społecznie, którą klienci wpajają nam pod hasłem elastyczności, a wcześniej robili to nauczyciele, ucząc nas posłuszeństwa. Łatwo jest być łagodnym i unikać konfrontacji... tyle że na końcu tej drogi zostajesz z niczym: poświęcasz wartości, wolną wolę i korzyści materialne, by spełniać czyjeś zachcianki. Teraz możesz z tym skończyć. Przeczytaj tę książkę, zanim po raz kolejny dasz się przekonać do czegoś, czego nie chcesz. Dowiedz się, jak:
- rezygnować z nieopłacalnych klientów,
- uderzać pięścią w stół, zamiast bać się reakcji drugiej strony,
- zwalniać nieproduktywnych pracowników,
- ustanawiać w firmie wysokie standardy etyczne,
- nie dać klientowi wszystkiego, czego chce, a mimo to sfinalizować sprzedaż,
- realizować założoną strategię i nie dać się zepchnąć z kursu.
Przetrwają tylko drzewa, których nie złamie wiatr i którym ulewy nie podmyją korzeni.
spis treści:Wstęp
Rozdział 1. Podstawy NIE, czyli dlaczego, kiedy, gdzie i jak mówić NIE
Kim DeMotte
Rozdział 2. Znaj siebie, czyli indywidualne strategie myślenia i wybierania
Sarah Basset
Rozdział 3. Sztuka strategii, czyli formuła ujawniona
Art Kimbrough
Rozdział 4. Zmiana, czyli stały element biznesu
Linda Nash
Rozdział 5. Ustalanie granic, czyli prawo nie zwalnia nas od myślenia
Scott Levine
Rozdział 6. (Wartość)2, czyli stosowanie zasad siły słowa NIE do nadzorowania pracowników
Hank Epstein
Rozdział 7. Dyscyplina podejmowania decyzji finansowych, czyli dobry, zły i brzydki
Margaret DeMotte
Rozdział 8. Marketing doskonałości, czyli usuwanie z równania wszystkiego, w czym jesteś mniej niż doskonały
Celia Rocks
Rozdział 9. Poszukiwania, czyli złów i wypuść. W tym stawie są wielkie ryby. Czemu zadowalać się płotkami?
Kim DeMotte
Rozdział 10. Siła słowa NIE a sprzedaż, czyli handlowanie i robienie interesów
David Allen
Rozdział 11. Posłowie, czyli dwie strony NIE
Kim DeMotte
Skorowidz