Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wydanie II
Wydawnictwo: Helion Właściwe pozycjonowanie witryn i stron internetowych pod kątem wyszukiwarek jest kluczowe dla popularności naszej witryny wśród użytkowników, a co za tym idzie, ma wpływ na jej rentowność. Każdy użytkownik wpisujący konkretne hasło czy zapytanie do wyszukiwarki jest naszym potencjalnym klientem! Warto także pamiętać o tym, że przemyślana optymalizacja witryny, dokonana jeszcze przed nadaniem jej ostatecznego kształtu, oznacza ogromne oszczędności czasu i pieniędzy. Ponieważ miliony internautów dzięki wyszukiwarkom trafiają na różne witryny, musimy sprawić, aby nasza strona jakoś szczególnie się wyróżniała. Właśnie na tym polega dziś skuteczny marketing firmy.
"Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych" to książka napisana dla wszystkich tych, którzy chcą tworzyć witryny internetowe spełniające zarówno oczekiwania użytkowników, jak i cele biznesowe. To idealny podręcznik dla projektantów witryn internetowych, programistów, webmasterów, ale też specjalistów od marketingu w internecie. Dzięki lekturze tej książki poznasz wiele skutecznych sposobów na osiąganie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach. Uzyskasz także praktyczne porady i cenne wskazówki ułatwiające projektowanie oraz budowanie witryn. Najważniejsze zagadnienia omówione w książce to: - typy serwisów wyszukujących oraz sposób wyświetlania wyników wyszukiwania;
- proces skutecznej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek;
- optymalizacja dokumentów nietekstowych (grafiki, plików audio oraz wideo);
- zgłaszanie witryn do wyszukiwarek i katalogów.
Popularna i dochodowa - taka staje się witryna widoczna w internecie!
Spis treści: Przedmowa (13)
Wprowadzenie (17)
Rozdział 1. Przed zbudowaniem witryny (25)
- Dlaczego zapewnienie odpowiedniej widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych jest istotne (26)
- Zrozumienie wyników wyszukiwania (27)
- Anatomia strony z wynikami wyszukiwania (28)
- Wyszukiwarki oparte na robotach (28)
- Reklama w wyszukiwarkach (34)
- Katalogi witryn internetowych (35)
- Wyszukiwarki wyspecjalizowane (38)
- Sposoby optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek (39)
- Komponent tekstowy - omówienie (41)
- Komponent odnośników - omówienie (43)
- Komponent popularności - omówienie (46)
- Zasady projektowania witryn (47)
- Zasada nr 1: witryna powinna być czytelna (48)
- Zasada nr 2: witryna powinna mieć łatwy mechanizm nawigacji (51)
- Zasada nr 3: witrynę powinno się dać szybko i łatwo znaleźć (54)
- Zasada nr 4: witryna powinna charakteryzować się spójnym układem i wyglądem (57)
- Zasada nr 5: witryna powinna szybko się ładować (60)
- Podsumowanie (61)
Rozdział 2. Jak tworzyć jeszcze lepsze strony internetowe - pliki tekstowe (63)
- Komponent tekstowy (64)
- Dobór słów kluczowych (67)
- Analiza słów kluczowych (71)
- Podobne zapytania (71)
- Darmowe oraz niedrogie narzędzia do analizy słów kluczowych (74)
- Płatne narzędzia do analizy słów kluczowych (81)
- Cała prawda o błędach literowych i ortograficznych (82)
- Rozkład wyrazów (84)
- Słowa specjalne i słowa odfiltrowywane (85)
- Wewnętrzne wyszukiwarki witryn (85)
- Co należy zrobić z listą słów kluczowych (86)
- Tworzenie hierarchii witryny na podstawie motywów głównych (90)
- Rozmieszczanie słów kluczowych (92)
- Tworzenie efektywnych elementów title (93)
- Zawartość sekcji body (97)
- Priorytety słów kluczowych (98)
- Wezwanie do działania (100)
- Elementy meta (102)
- Opis alternatywny (110)
- Odnośniki i nazwy plików (112)
- Gęstość rozmieszczenia słów kluczowych (113)
- Wyróżnianie słów kluczowych (114)
- Języki obce a wyszukiwarki (115)
- Znaki specjalne (117)
- Komponent odnośników (118)
- Schematy nawigacyjne (119)
- Struktura adresów URL (139)
- Protokół wyłączenia spod działania robotów (150)
- Technologia SSI (Server-Side Includes) (154)
- Wyszukiwarki zewnętrzne i wewnętrzne (155)
- Komponent popularności (157)
- Popularność odnośnika (158)
- Pozyskiwanie odnośników (160)
- Należy uważać, do kogo się podłączamy (161)
- Ruch internetowy (162)
- Kryteria bezpośrednio niezwiązane z zawartością witryny wpływające na jej pozycję rankingową (163)
- Rozważania dotyczące projektu witryny (163)
- "Wodotryski" na stronie (164)
- JavaScript a widoczność w wyszukiwarkach (165)
- Ramki a optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (167)
- Optymalizacja blogów oraz forów (174)
- Optymalizacja dokumentów PDF (179)
- Podsumowanie (192)
Rozdział 3. Jak budować lepsze strony internetowe - pliki nietekstowe (195)
- Zrozumienie optymalizacji plików nietekstowych (196)
- Optymalizacja grafiki pod kątem wyszukiwarek (196)
- Osiem kroków na drodze do optymalizacji grafiki (200)
- Flash a widoczność w wyszukiwarkach (204)
- Strony powitalne i intra (205)
- Witryny wykonane w technologii Flash (208)
- Optymalizacja filmów wideo pod kątem wyszukiwarek (214)
- Dwanaście kroków do optymalizacji filmów wideo pod kątem wyszukiwarek (214)
- Optymalizacja podcastów oraz plików audio pod kątem wyszukiwarek (221)
- Osiem kroków do optymalizacji plików audio pod kątem wyszukiwarek (222)
- Podsumowanie (229)
Rozdział 4. Po zbudowaniu witryny (231)
- Znaczenie sieci odnośników zewnętrznych (232)
- Popularność odnośników a natężenie ruchu w witrynie (232)
- Strategie rozwoju sieci odnośników (234)
- Zgłaszanie witryn internetowych do katalogów (234)
- Możliwość zgłoszenia witryny do kilku kategorii (251)
- Zgłaszanie witryn do innych stron internetowych (258)
- Zgłaszanie witryn do wyszukiwarek (270)
- Planowanie rejestracji w wyszukiwarkach (270)
- Lista sprawdzająca dla stron i witryn zgłaszanych do wyszukiwarek (273)
- Oprogramowanie do sprawdzania pozycji rankingowych (276)
- Jak ponownie zgłosić witrynę (277)
- Zmiana wpisu w katalogu (277)
- Jeśli wniosek zostanie odrzucony (280)
- Powtórne zgłoszenie do wyszukiwarek (282)
- Podsumowanie (285)
Rozdział 5. Dobre zwyczaje, czyli co należy, a czego nie wolno robić, dokonując optymalizacji stron w wyszukiwarkach internetowych (287)
- Czym jest spam w wyszukiwarkach? (290)
- Rodzaje spamu w wyszukiwarkach (292)
- Promowanie słów kluczowych niezwiązanych z tematyką witryny (293)
- Przesycenie słowami kluczowymi (293)
- Wpychanie słów kluczowych (294)
- Ukrywanie tekstu (294)
- Stosowanie drobnego tekstu (295)
- Ukrywanie odnośników (296)
- Farmy odnośników i pierścienie stron (296)
- Podmienianie i porywanie stron (297)
- Stosowanie przekierowań (298)
- Powielanie lub duplikowanie stron (299)
- Stosowanie stron otwierających, przejść i bramek (300)
- Maskowanie (303)
- Mnożenie domen i tworzenie mirrorów (303)
- Miniwitryny (304)
- Domeny z literówkami i cybersquatting (305)
- Spamowanie blogów i forów (305)
- Cofnięcie kary za spamowanie wyszukiwarki (306)
- Czy warto ryzykować? (306)
- Ustalenie technicznych przyczyn blokady (307)
- Analiza strony pod kątem ukrytych elementów (312)
- Przegląd regulaminów wyszukiwarek (313)
- Obalanie powszechnych mitów (319)
- Mit o gwarantowanej pozycji rankingowej (319)
- Mit o tym, że marketing witryny w wyszukiwarkach gwarantuje stałą wysoką pozycję rankingową (320)
- Mit o tym, że celem optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek jest zdobycie najwyższych pozycji rankingowych (322)
- Mit o tym, że wysokie pozycje w wyszukiwarkach są równoznaczne z wysoką sprzedażą i zyskami (323)
- Mit o potrzebie zgłaszania witryny do tysięcy wyszukiwarek (325)
- Mit o natychmiastowej popularności odnośników (326)
- Mit o raportach widoczności w wyszukiwarkach (327)
- Mit o tym, że optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek nie daje dobrego zwrotu z inwestycji (328)
- Mit o tym, że ruch generowany przez wyszukiwarki nie jest tak dobry, jak ruch wygenerowany tradycyjnymi metodami marketingowymi (329)
- Mit o tym, że marketing w wyszukiwarkach to synonim reklamy w wyszukiwarkach (329)
- Mit o tym, że efektywny marketing w wyszukiwarkach zawsze powinien być realizowany przez webmastera danej firmy (331)
- Mit o tym, że wysokie pozycje rankingowe można osiągnąć bez konieczności zmiany witryny (331)
- Mit o tym, że elementy meta są sekretnym kluczem do uzyskania najwyższych pozycji rankingowych (332)
- Mit o tym, że należy zmienić całą zawartość tekstową strony na tekst sformatowany za pomocą CSS i wykorzystać standard X.X, by strona trafiła na czołowe pozycje w wyszukiwarkach (333)
- Mit o tym, że wystarczy zoptymalizować stronę główną witryny (334)
- Mit o tym, że wykupienie reklamy w wyszukiwarce poprawi pozycję rankingową w normalnych wynikach wyszukiwania (335)
- Mit o tym, że ktoś poznał algorytm wyszukiwarki (Google, Yahoo!, Live Search, Ask itd.) (336)
- Mit o tym, że lista klientów lub referencje prezentowane na witrynie firmy pozycjonującej świadczą o jej dobrej reputacji (337)
- Podsumowanie (338)
Skorowidz (341)
|