spis treści:
Wstęp Część I DZIEDZINY ZDOBYWANIA INFORMACJII. Praca wychowawcza a zdobywanie informacji Miejsce rozpoznawania w procesie wychowawczym Dziedziny rozpoznania Zasięg działań rozpoznawczych prowadzonych przez nauczycielaMetody uzyskiwania informacji Opracowanie i wykorzystywanie informacji Integracja działań rozpoznawczych II. Wybrane właściwości psychiczne uczniów Ni er ó wn orni er n ość rozwoju Niestałość psychoruchowa Lęk Uspołecznienie i rozwój moralny Samoocena Podmiotowość i przedmiotowośćUczenie się i właściwości myślenia III. Zjawiska zachodzące w zespole wychowankówStruktura zespołu Role pełnione w zespole Spójność Normy obowiązujące w zespole Waajernne stosunki miedzy dziewczętami i chłopcami w zespolePrzywództwo w zespole Sytuacja potencjalnie wychowawcza w zespole IV. Postawy, wartości i aspiracje uczniów Postawy kształtowane w procesie wychowania Cenione wartości Aspiracje ogólnożyciowe Aspiracje zawodowe V. Stosunek uczniów do nauki szkolnej Stosunek do nauczycieli Stosunek do przedmiotu nauczania Ogólny stosunek do szkoły VI. Pozaszkolne zajęcia ucznia i jego środowisko społeczne Zainteresowania Czas wolny ucznia Uczestnictwo w kulturze i czytelnictwo Udział w pracy organizacji społecznych Środowisko rodzinne Środowisko sąsiedzkie VII. Poznawanie przez nauczyciela własnej pracy (rozpoznanie zwrotne)Część IIMETODY ZDOBYWANIA INFORMACJIVIII. Obserwacja Ogólna charakterystyka obserwacji Rodzaje obserwacji swobodnej Obserwacja kategoryzowana Miejsce i zadania osoby obserwującej IX. Ankieta i wywiad Ogólne założenia badań prowadzonych za pomocą ankiety lub wywiaduPrzygotowanie kwestionariusza Przeprowadzanie badania ankietowego Przeprowadzanie wywiadu Podsumowanie ankiety lub wywiadu X. Skale ocen i metody socjometryczne Skale ocen Socjometria Techniki zbliżone do socjometrii XI. Inne metody Metody autoekspresyjne Eksperyment Studium przypadku i zapis zbiorczy Zakończenie Summary Bibliografia
stan książki : dobry
nr.kat.7/3