Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POZNAWANIE UCZNIÓW (A. Janowski) Super Cena!!

19-01-2012, 14:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49.90 zł     
Użytkownik KsiegarniaLiber
numer aukcji: 2035039392
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 6   
Koniec: 13-01-2012 14:52:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

POZNAWANIE UCZNIÓW

Zdobywanie informacji w pracy wychowawczej


Andrzej Janowski

 

FRASZKA EDUKACYJNA

 

Nauczyciel, który chce skutecznie organizować wychowanie i nauczanie, musi znać swoich uczniów. Musi mieć informacje dotyczące nie tylko ich cech psychicznych, ale także warunków ich życia, sytuacji rodzinnej i środowiska, które na nich wpływa. Tematem książki jest zdobywanie przez nauczyciela informacji o wychowankach. W książce przedstawione są dziedziny życia ucznia, które powinny być przedmiotem poznania nauczyciela oraz podstawowe metody, które mogą mu ułatwić to poznanie. Książka zawiera również wskazówki dotyczące konstruowania prostych, praktycznych narzędzi niezbędnych nauczycielowi do uzyskania potrzebnych informacji. W części pierwszej książki omówiono dziedziny zdobywania informacji. W poszczególnych rozdziałach tej części wyodrębniono podrozdziały - hasła sygnalizujące podstawowe zagadnienia, o których nauczyciel powinien wiedzieć. Te zagadnienia to wybrane właściwości psychiczne uczniów, zjawiska zachodzące w zespole wychowanków, ich postawy, wartości i aspiracje, ich stosunek do nauki szkolnej, pozaszkolne zajęcia uczniów, ich środowisko społeczne, oraz zagrożenia narkotykami. Jest tu również uwzględnione poznawanie przez nauczyciela własnej pracy. W drugiej części książki przedstawione są metody zbierania informacji. Omówiony jest tu całokształt działań rozpoznawczych dotyczących uczniów, które powinien podejmować nauczyciel wyższych klas szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły średniej. Lektura odpowiednio dobranych fragmentów książki umożliwia skonstruowanie narzędzi badawczych do zbierania informacji o uczniu lub o zespole uczniowskim. Nauczyciel w części pierwszej wyszukuje interesujący go temat, na który chce zebrać informacje. Tu dowiaduje się, jakie narzędzie badawcze jest dla danego tematu najbardziej odpowiednie, i sięga do części drugiej książki, w której przedstawiona jest metoda konstruowania wybranego narzędzia i przeprowadzenia badania za jego pomocą. Uzyskuje w ten sposób wiarygodną informację, często niezwykle pomocną w działaniach wychowawczych.

Skrócony spis treści:
I. Dziedziny zdobywania informacji
1. Praca wychowawcza a zadobywanie informacji
2. Wybrane właściwości psychiczne uczniów
3. Zjawiska zachodzące w zespole wychowanków
4. Postawy, wartości, aspiracje uczniów
5. Stosunek uczniów do nauki szkolnej
6. Pozaszkolne zajęcia ucznia i jego środowisko społeczne
7. Odurzanie się uczniów. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące
8. Poznawanie przez nauczyciela własnej pracy
II. Metody zdobywania informacji
9. Obserwacja
10. Ankieta i wywiad
11. Skale ocen i metody socjometryczne
12. Inne metody

 

Format: A4

Stron 175


 

Wysyłka 0 zł