POZNAJEMY EMOCJE
Zestaw I – radość i smutek
Rozpoznawanie emocji jest niezwykle ważne w komunikacji między ludźmi. Jest to właściwie alfabet stosunków międzyludzkich, którego uczymy się znacznie wcześniej niż jakiegokolwiek innego alfabetu. Niektórym osobom (na przykład niepełnosprawnym) musimy jednak pomóc w nauczeniu się rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji. Temu właśnie służą publikacje z serii Poznajemy emocje.
W zestawie I pt. Radość i smutek znajdują się:
24 karty z kolorowymi fotografiami osób wyrażających w różny sposób radość i smutek
kartę z emotikonami symbolizującymi radość i smutek
opis wykorzystania kart do nauki i zabawy.
Zestaw II – życzliwość i gniew
W zestawie II pt. Życzliwość i gniew znajdują się:
24 karty z kolorowymi fotografiami osób wyrażających w różny sposób życzliwość i gniew
kartę z emotikonami symbolizującymi życzliwość i gniew
Zestaw III – duma i wstyd
W zestawie III pt. Duma i wstyd znajdują się:
24 karty z kolorowymi fotografiami osób wyrażających w różny sposób dumę i wstyd
kartę z emotikonami symbolizującymi dumę i wstyd
Zestaw IV – strach i wstręt
W zestawie IV pt. Strach i wstręt znajdują się:
24 karty z kolorowymi fotografiami osób wyrażających w różny sposób strach i wstręt
kartę z emotikonami symbolizującymi strach i wstręt
Elżbieta Szwajkowska, Witold Szwajkowski
NASZE EMOCJE
Celem książeczki jest przybliżenie dzieciom zagadnienia emocji i stanów emocjonalnych w atrakcyjnej, interaktywnej formie. Polega ona na czytaniu dziecku rymowanek i jednoczesnym aktywnym oglądaniu oraz interpretowaniu przez malucha związanych z nimi ilustracji. Może to stanowić dobry wstęp do rozmowy z dzieckiem na temat poszczególnych emocji, a także ich źródeł i przejawów. Niedokończone rysunki twarzy powinny zachęcić dziecko do podejmowania prób samodzielnego, graficznego zobrazowania przejawów emocji wyrażanych mimiką.
Książeczka składa się z trzech części. W pierwszej dla porównania podano przykłady sposobów wyrażania kilku podstawowych stanów emocjonalnych na uproszczonych rysunkach różnych autorów. Wybrane emocje opisane zostały krótkimi rymowankami, pod którymi umieszczono krótkie komentarze zawierające wskazówki do rozmowy z dzieckiem. Zadaniem dziecka jest dorysowanie na niedokończonych rysunkach twarzy swojej interpretacji mimiki związanej z omówionym stanem emocjonalnym.
W drugiej części w formie rymowanek podano wskazówki na temat możliwych sposobów interpretowania wyglądu poszczególnych elementów twarzy: ust, brwi i oczu. Zadaniem dziecka jest uzupełnienie twarzy o brakujące elementy, tak żeby za pomocą ust, brwi i oczu wyrazić różne rodzaje emocji.
Trzecia część zawiera krótkie rymowane historyjki nawiązujące do stanów emocjonalnych, uczuć i nastrojów dwóch postaci: Minki i Zuzi. Historyjki ilustrowane są odpowiednimi ikonkami. Zadaniem dziecka jest narysowanie własnej interpretacji graficznej opisanych w historyjce emocji.
KUPUJESZ-WYPEŁNIJ "FORMULARZ PŁACĘ"
regulamin sklepu na stronie "o mnie"
MASZ PYTANIA? DZWOŃ: 32 [zasłonięte] 93 lub 32 [zasłonięte] 72
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368