OPIS KSIĄŻKI:
Niniejsza publikacja to dzieło zbiorowe naukowców i praktyków z dziedziny pedagogiki specjalnej, w którym przedstawiona została ewaluacja koncepcji kształcenia oraz osiągnięcia pedagogów specjalnych. Autorzy wyznaczają także perspektywy dla dalszego wzbogacania zainteresowań poznawczych, realizacji pragmatycznych celów i zadań pedagogiki specjalnej w myśl hasła niepełnosprawny pełnoprawny obywatel Europy. Postulują przede wszystkim modernizację jakości kształcenia, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz normalizację życia w sferze kultury, sztuki i sportu.
SPIS TREŚCI:
Wstęp (WŁADYSŁAW DYKCIK, ANDRZEJ TWARDOWSKI)
Część I
- POMIĘDZY TRADYCJĄ A DNIEM DZISIEJSZYM
- IRENA OBUCHOWSKA, Pedagogika specjalna: drogi nadziei
- ANDRZEJ TWARDOWSKI, Znaczenie działalności naukowej profesor Ireny Obuchowskiej dla rozwoju pedagogiki specjalnej
- WŁADYSŁAW DYKCIK, Lokalno-regionalne uwarunkowania rozwoju poznańskiej pedagogiki specjalnej w zakresie wzajemnej współpracy teorii z praktyką
- ALEKSANDRA MACIARZ, Przemiany pedagogiki specjalnej w ostatnim trzydziestoleciu (1[zasłonięte]975-20)
- ANIELA KORZON, Interdyscyplinarny charakter rehabilitacji niepełnosprawnych
- ŁUKASZ ORYLSKI, Wielowymiarowość zjawiska niepełnosprawności
- KRYSTYNA D. RĘEDZICKA, Pomaganie Innemu - misja czy umiejętność
- FRANCISZEK WOJCIECHOWSKI, Wzrastanie ku dorosłości. Kontekst niepełnosprawności człowieka
- KRYSTYNA BARŁÓG, Empatia dzieci z "trudnościami" w edukacji wczesnoszkolnej
- KRYSTYNA BŁACHNIO, System studiowania logopedii na stacjonarnych i zaocznych kierunkach pedagogiki
- ILONA GRINCZELIS, Młodość, podmiotowość, umiejętność uczenia się od innych - perspektywy poznańskiej pedagogiki specjalnej
- BEATA TYLEWSKA-NOWAK, Wczesna dorosłość osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
- DOROTA POTEJKO, Programowe zadania realizowane przez pełnomocnika prezydenta miasta Poznania na rzecz osób niepełnosprawnych
Część II OSIĄGNIĘCIA I PERSPEKTYWY ROZWOJU PEDAGOGIKI SPECJALNEJ
- MONIKA KARWACKA, Stereotypy w myśleniu o seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną
- MATYLDA PACHOWICZ, Możliwości zmiany stereotypu osoby niepełnosprawnej intelektualnie
- MAGDALENA GRUTZ, Partnerstwo, małżeństwo i rodzicielstwo w doświadczeniach własnych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz relacjach otoczenia społecznego - zarys projektu badawczego
- ANNA DROZDOWICZ, Badanie jakościowe stosunków interpersonalnych na gruncie pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną
- ANNA JAKONIUK-DIALLO, Podmiotowa rola rodziców w rehabilitacji dziecka z za- burzeniami rozwoju
- MARIA P. STASIAKIEWICZ. Wykorzystanie bodźców prototypowych w inspirowaniu twórczej aktywności rysunkowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
- HANNA KUBIAK, Karanie dzieci o zaburzonym rozwoju
- MARZENA BUCHNAT, Wpływ cukrzycy na rozwój i funkcjonowanie dziecka
- MAŁGORZATA CICHECKA- WILK, Otyłości można "nauczyć" - pedagogiczne aspekty kształtowania zachowań żywieniowych u dzieci
- ANETA WOJCIECHOWSKA, Koncepcje autyzmu i problemy diagnostyczne - przegląd literatury
- MACIEJ SIERADZKI, Jan Dziedzic - dorobek życia
- STANISŁAW GROMADZIŃSKI, Osobiste reminiscencje ze współpracy nauczycieli szkół specjalnych i naukowców - pedagogów specjalnych
- EDMUND OSES, Osiągnięcia w procesie rehabilitacji Ośrodka Szkolno- Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych w Owińskach
- MAGDALENA WODZIK, Przeżycia i doświadczenia matki dziecka z autyzmem
ZOBACZ NASZE POZOSTAŁE AUKCJE:
 © PanelReklamowy
_____NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM_____NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM_____
|