Alina Przychoda, Zygmunt Łaszczyk
Podręcznik jest nowym elementem cyklu Poznać, zrozumieć. Wyróżnia się jasną prezentacją treści, wieloma przykładowymi rozwiązaniami zadań i przyjaznym układem graficznym. Zawiera wiele ciekawych sytuacji, które umożliwiają uczniom przeprowadzenie prostych rozumowań i dowodów. Wiele problemów przedstawiono na rysunkach, które ułatwiają zrozumienie nowych treści. Podręcznik charakteryzuje się logicznym układem materiału nauczania, prostym, zrozumiałym językiem, różnorodnością przykładów i zadań. Składa się z 8 rozdziałów, a w każdym z nich: definicje, twierdzenia, przykłady, ćwiczenia, zadania ćwiczące i sprawdzające w bloku: A gdyby sprawdzian był teraz?. Każdy dział kończy się podsumowaniem A gdyby matura była teraz? - jest to kolejna grupa zadań do wykonania. Na końcu podręcznika, podobnie jak w klasie 1, znajduje się Bank zadań, a w nim 360 dodatkowych zadań. Podręcznik urozmaicają ciekawostki i projekty długoterminowe dla uczniów.
******************
Zbiór zadań jest uzupełnieniem podręczników do matematyki z cyklu „Poznać, zrozumieć” dla uczniów liceów i techników. Zbiór przeznaczony jest dla tych, którzy chcą poprzez rozwiązanie wielu zadań zdobyć i utrwalić umiejętnościmatematyczne niezbędne na egzaminie maturalnym. Zbiór zadań składa się z 17 rozdziałów, które odpowiadają kolejnym rozdziałom podręczników do matematyki z cyklu „Poznać, zrozumieć” dla uczniów szkól ponadgimnazjalnych. Kolejność zadań w poszczególnych rozdziałach zbioru też nie jest przypadkowa – wyznaczają ją tematy w rozdziałach podręczników. Na końcu zbioru zamieściliśmy odpowiedzi do prawie wszystkich zadań. Staraliśmy się umieścić w zbiorze zadania, których rozwiązanie umożliwi przygotowanie się wszystkim uczniom do matury z matematyki w zakresie podstawowym, a także tym, którzy wybiorą zakres rozszerzony. Specjalnie dla nich znajdują się zadania wyróżnione, które obejmują wiadomości i umiejętności określone w Standardach wymagań egzaminacyjnych na poziomie rozszerzonym. Do rozwiązania zadań wystarczy znajomość treści matematycznych przyswojonych na lekcjach matematyki i z dowolnego podręcznika do matematyki. Dlatego ten zbiór polecamy również tym, którzy na co dzień nie korzystają z podręczników z cyklu „Poznać, zrozumieć”.
******************************
***********
****