Aleksandra Ciszkowska, Alina Przychoda, Zygmunt Łaszczyk
Nowy podręcznik matematyki dla szkół ponadgimnazjalnych jest dostosowany do realizacji Podstawy Programowej z dnia 28 sierpnia 2007 r zarówno w zakresie podstawowym, jak i rozszerzonym. Podręcznik: - ułatwia uczniom przyswajanie nowych zagadnień, zachęca do samodzielnego uczenia się - liczne przykłady, ćwiczenia jasno prezentujące treści matematyczne, przystępny język - systematycznie przygotowuje uczniów do sprawdzianów, prac klasowych a w rezultacie do matury – zadania zgrupowane pod tematami lekcyjnym, następnie w „A gdyby sprawdzian był teraz?”, na końcu każdego działu podsumowania w bloku „A gdyby matura była teraz?” - pomaga rozwijać zdolności i zainteresowania ucznia – ciekawostki, projekty, dodatkowe zadania w Banku zadań - zawiera odpowiedzi do większości zadań, których jest w podręczniku około 900 !!!
**************************************************************************************
Zbiór zadań jest uzupełnieniem podręczników do matematyki z cyklu „Poznać, zrozumieć” dla uczniów liceów i techników. Zbiór przeznaczony jest dla tych, którzy chcą poprzez rozwiązanie wielu zadań zdobyć i utrwalić umiejętności matematyczne niezbędne na egzaminie maturalnym. Zbiór zadań składa się z 17 rozdziałów, które odpowiadają kolejnym rozdziałom podręczników do matematyki z cyklu „Poznać, zrozumieć” dla uczniów szkól ponadgimnazjalnych. Kolejność zadań w poszczególnych rozdziałach zbioru też nie jest przypadkowa – wyznaczają ją tematy w rozdziałach podręczników. Na końcu zbioru zamieściliśmy odpowiedzi do prawie wszystkich zadań. Staraliśmy się umieścić w zbiorze zadania, których rozwiązanie umożliwi przygotowanie się wszystkim uczniom do matury z matematyki w zakresie podstawowym, a także tym, którzy wybiorą zakres rozszerzony. Specjalnie dla nich znajdują się zadania wyróżnione, które obejmują wiadomości i umiejętności określone w Standardach wymagań egzaminacyjnych na poziomie rozszerzonym. Do rozwiązania zadań wystarczy znajomość treści matematycznych przyswojonych na lekcjach matematyki i z dowolnego podręcznika do matematyki. Dlatego ten zbiór polecamy również tym, którzy na co dzień nie korzystają z podręczników z cyklu „Poznać, zrozumieć”.
******************************
***********
****