- Strona O Mnie
- Moje Komentarze
- Dodaj do Ulubionych
|
- [zasłonięte]@vp.pl
- 509 [zasłonięte] 673
- [zasłonięte]21848
|
- Filmy DVD
- Anime
- Dla Dzieci
- Dramat
- Fantasy
- Horrory
- Komedie
- Kostiumowe
- Kryminały
- Przygodowe
- Sensacje
- Science Fiction
- Seriale
- Thrillery
- Westerny
- Wojenne
- Pozostałe
- z Licencją
High Definition
- Blue-ray
- HD DVD
- G R Y
- Komputerowe
- PlayStation
- PlayStation 2
- PlayStation 3
- Sega
- Nintendo GameCube
- Nintendo Wii
- Xbox 360
- M U Z Y K A
- Ballada, Poezja
- Blues
- Country
- Dla dzieci
- Edukacyjne, lektury
- Elektroniczna
- Ethno, Folk
- Filmowa
- Pop
- Rock
- Składanki
- Pozostałe
|
| PROMOCJE |
- ZOBACZ NASZE AKTUALNE PROMOCJE
|
|
| Tytuł aukcji/filmu Potęga sztuki: Turner/ Van Gogh |
| Reżyser |
Carl Hindmarch |
| Obsada |
| Rok produkcji |
2006 |
| Czas |
100 min. |
| Opis |
Nowa produkcja BBC. Potęga sztuki – czteroodcinkowa opowieść o tworzeniu… Potęga sztuki przenosi widzów w przeszłość, do przesyconych dramatyzmem chwil, w których pojawiły się pomysły na osiem wielkich arcydzieł. Osiem przełomowych arcydzieł... Ośmiu niepokornych artystów przeżywających trudne chwile... Osiem historii o triumfie i upadku... Osiem momentów, które zmieniły oblicze świata... Potęga sztuki przybliża prawdę, której próżno szukać w pośpiesznych „wycieczkach kulturalnych”. Dramat towarzyszący momentom twórczym został pokazany w równie sugestywny sposób jak zbrodnia, bitwa czy romans. Przy takim sposobie prezentacji sztuki otwieramy usta ze zdumienia, a serce nam zamiera. Turner. Niewolnicy wyrzucani za burtę – nadchodzi tajfun („Statek niewolników”) (1840) Maj 1840 r. Turner przynosi siedem obrazów, by zaprezentować je na dorocznej wystawie w Royal Academy. Spotyka się jednak z największymi atakami, jakich kiedykolwiek doświadczył. Celem najbardziej zajadłej krytyki pada Statek niewolników: alegoria, obraz historyczny i pejzaż morski w jednym, eksplodujący szkarłatem i złotem, osadzony pomiędzy światem realistycznym a fantazją. Dla współczesnych był jednak tylko „wypadkiem w kuchni” i „obrzydliwym absurdem”. Malarstwo Turnera nie podąża za gustem odbiorców, którzy oczekiwali przedstawiania rzeczy takimi, jakie są. Artysta, uwolniony od przymusu odtwarzania wyglądu świata dociera do sedna rzeczy i przenosi widza w sam środek tajfunu na morzu. Van Gogh. Kruki nad polem pszenicy (1890) „Malarstwo,” pisał Van Gogh, „ jest tratwą, która po katastrofie morskiej pozwoli nam bezpiecznie dotrzeć na brzeg”. Malowanie czasem uspokajało artystę. Wewnętrzny ból zamieniał w mocne uderzenia pędzlem, a destrukcyjne emocje przekładał na ruchy pędzla, nakładającego grubo farbę. Wieczny niepokój i cierpienie wybuchały intensywnym, ekstatycznym kolorem. Na tym etapie wciąż jeszcze spoglądał w lustro, ale maluje autoportrety właściwie tylko z wyobraźni. Malarstwo doprowadza go do granic wytrzymałości, które w końcu przekracza. Z końcem lata 1890 r. Van Gogh przestaje tworzyć autoportrety. Zamiast kłaść pędzlem farby na płótnie, przymierzając się do namalowania siebie, wymierzył do siebie z rewolweru |
| Dodatki |
Bezpośredni dostęp do scen , |
| Dźwięk |
Dolby Digital 2.0 (lektor polski), Dolby Digital 2.0 (angielski) |
| Napisy |
polskie |
| Obraz |
16;9 |
| Licencja |
Płyta bez praw do wypożyczania |
| Stan płyty |
Nowa w folii |
|
|
|
Zanim zalicytujesz przeczytaj !!!
|
ABY UNIKNĄĆ NIEPOROZUMIEŃ ZANIM ZLICYTUJESZ KONIECZNIE !!!
ZAPOZNAJ SIĘ ZE STRONĄ O MNIE GDYŻ ZAKUP U MNIE
OZNACZA AKCEPTACJĘ WARUNKÓW ZAWARTYCH NA TEJ STRONIE
OBEJRZYJ INNE MOJE AUKCJE
|
|
|