Tytuł oryginału: The Checklist Manifesto. How To Get Things Right
Tłumaczenie: Rafał Śmietana
Oprawa: Broszurowa ze skrzydełkami
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1595-5
Opracowanie graficzne: Michał Pawłowski
Rok wydania: 2012
Format: 144x205
Ilość stron: 264
Wydawnictwo: Znak
Atul Gawande
Potęga checklisty. Jak opanować chaos i zyskać swobodę w działaniu
Diabeł tkwi w szczegółach. Prosta metoda, by mieć wszystko pod kontrolą.
Co mają ze sobą wspólnego nieudane zabiegi chirurgiczne z katastrofami lotniczymi, chaosem następującym podczas huraganu oraz wściekłym klientem w restauracji? Wbrew pozorom całkiem sporo. Wszystkiego można by uniknąć, posługując się checklistą, czyli listę kontrolną - spis czynności kluczowych dla danego działania, których pominięcie lub złe wykonanie grozi niepowodzeniem.
Atul Gawande, autor bestsellerowych Komplikacji oraz Lepiej, latał na symulatorze lotu, odwiedzał szpitale na całym świecie i wypytywał szefów kuchni oraz rekiny biznesu po to, by stworzyć jak najlepszą listę kontrolną w medycynie. W błyskotliwej, pełnej anegdot książce przekonuje, jak ważna jest praca zespołowa i wymiana pozornie banalnych informacji. Checklista nie jest nudną biurokratyczną procedurą, ale działaniem, które pomaga zyskać pewność siebie i odnieść sukces.
|
|
Tytuł Oryginału: Onwards Tłumaczenie: Mariusz Gądek
Oprawa: twarda z obwolutą
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1688-4
Opracowanie graficzne: Marta Szmyd
Rok wydania: 2012
Format: 155x235
Ilość stron: 312
Wydawnictwo: Znak literanova
Howard Schultz
Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
W pewne wtorkowe popołudnie w lutym 2008 roku Starbucks zamknął
wszystkie swoje lokale w Stanach Zjednoczonych.
Informacja wywieszona na 7100 zamkniętych drzwiach głosiła:
„Potrzebujemy trochę czasu, by ulepszyć nasze espresso.
Przygotowanie dobrego espresso wymaga wprawy.
Dlatego też postanowiliśmy poświęcić się udoskonaleniu tej sztuki”.
Decyzje tę podejmuje Howard Schultz. Gdy istnienie Starbucksa staje pod znakiem zapytania i firma zaczyna przynosić gigantyczne straty, Schultz wraca do gry. Tak jak Steve Jobs po powrocie do Apple'a, Schultz dokonuje rewolucji, wprowadza śmiałe i często kontrowersyjne zmiany, stawiając swą firmę na nogi.
Na tym jednak podobieństwa do Jobsa się kończą. Schultz proponuje zupełnie inny pomysł na biznes i jego prowadzenie: stawia na ludzi, tradycyjne wartości, proste i doskonałe espresso.
Efekt?
Dziś Starbucks to 60 milionów kubków kawy tygodniowo wydawanych w 16 tysiącach kawiarni w 54 krajach.
Howard Schultz to jeden ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie, jednak jego droga do sukcesu nie była łatwa. Pochodzi z biednej rodziny, wychował się na Brooklynie. Mimo to nigdy nie poddawał się przeciwnościom losu, uzyskał stypendium i ukończył Northern Michigan University, rozpoczął pracę w Seattle w firmie Starbucks, a kiedy jego innowacyjne pomysły nie spotkały się z aprobatą zarządu, stworzył swoją własną sieć kawiarni Il Giornale. Po dwóch latach właściciele Starbucksa postanowili wycofać się z branży i sprzedali firmę Schultzowi. Ten zainwestował w rozwój całej sieci, dzięki czemu stworzył najważniejszą i największą sieć kawiarni na świecie.
STARBUCKS to jeden z najważniejszych biznesowych hitów ostatnich lat - książka gościła na szczycie listy bestsellerów „New York Timesa”, a Amazon zaliczył go do grona najważniejszych książek roku.
|