Przerażające potwory oraz widmowe byty kryją się w rezydencjach,
kryptach, szkołach, klasztorach oraz opuszczony budynkach położonych w
pobliżu Arkham w Massachusetts. Niektóre są miejscami zboru spiskujących
cieni, podczas gdy inne czekają na nieostrożne ofiary, które będą mogły
pożreć. To właśnie do badaczy należy przeszukanie tych przeklętych
miejsc i odkrycie tajemnicy na temat koszmarów, które w nich
zamieszkują.
Posiadłość Szaleństwa podczas każdej rozgrywki tworzy trzymającą w
napięciu opowieść. Każda rozgrywka dzieje się we wcześniej przygotowanej
historii, która przedstawia unikatową planszę oraz kilka możliwych jej
rozwinięć. Wątki te wpływają na potwory, z którymi przyjdzie się
zmierzyć badaczom, wskazówki, które będą musieli odnaleźć oraz
zakończenie historii, które przyjdzie im poznać. Jeden z graczy wciela
się w rolę Strażnika tajemnic, kontrolującego potwory oraz inne
diabelskie moce przedstawione w opowieści. Pozostali gracze przejmują
role badaczy, poszukujących wyjaśnień i starając się przetrwać bez
popadania w obłęd.
Podczas przygotowania do gry, Strażnik tajemnic w sekrecie dokonuje
wyborów, które wpływają na przebieg historii oraz ostateczny cel każdej
ze stron. Czy tajemniczy kult chce zabić badaczy, a może ich cel jest o
wiele bardziej mroczny? Czy właściciel domu oszalał z rozpaczy za swoją
zmarłą rodziną czy inne nieziemskie siły kontrolują jego umysłem?
Jedynie podążając za śladami i składając w całość odnalezione wskazówki
badacze mogą odkryć prawdziwe zło i zwycięsko przejść przez historię!
W zależności od odpowiedzi udzielonych przez Strażnika tajemnic,
wskazówki są rozmieszczane w różnych pomieszczeniach, z których składa
się plansza. Każda wskazówka jest reprezentowana przez kartę układaną
zakrytą w pomieszczeniu, w którym ją można odnaleźć. Zawiera ona
fabularyzowany opis, który ma poprowadzić badaczy do następnej
wskazówki. Badacze muszą działać wspólnie, odszukując wskazówki i
wspólnie ustalając następne posunięcie. W międzyczasie Strażnik tajemnic
zawsze musi pozostać czujny, podążając za swym własnym celem. Jeżeli
uda się go osiągnąć zanim badacze go odkryją i uniemożliwią jego
realizację. Wtedy ciemne moce zwyciężą. Cała rozgrywka to emocjonujący
wyścig pomiędzy dobrem, a złem!
Przerażające opowieści oraz wspaniałe elementy gry wciągną was w świat
nieziemskiego horroru. Realistycznie ilustrowane kafelki planszy
przedstawiają każdy element pomieszczeń, które przyjdzie wam przeszukać,
a figurki potworów bardzo szczegółowo reprezentują niewyobrażalne zło.
Elementy te (czyli 24 figurek potworów) wraz z ośmioma figurkami
badaczy, ponad 300 kartami, ponad 200 żetonami i znacznikami i około 70
płytkami łamigłówek pomogą wam przenieść się do wprawiającego w obłęd
świata przerażających tajemnic.
Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 240 minut
Wydawca: Galakta
Projektant: Corey Konieczka
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Waga: 2.4 kg
Producent: Galakta