Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PORTY MORSKIE URZĄDZENIA EKSPLOATACJA 1936 UNIKAT

18-05-2012, 15:23
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 59.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2349689000
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 10   
Koniec: 25-05-2012 19:50:58
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
KOSZT WYSYŁKI 8 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

DR FELIKS HILCHEN
PORTY MORSKIE
URZĄDZENIA PRZEŁADUNKOWE ORGANIZACJA I EKSPLOATACJA
WARSZAWA 1936 WYDAWNICTWO LIGI MORSKIEJ I KOLONJALNEJ
SKŁAD GŁÓWNY. INSTYTUT WYDAWN. „BIBLIOTEKA POLSKA" S. A. W WARSZAWIE
OKŁADKA ST. O. CHROSTOWSKIEGO






Książka „Porty Morskie" jest przeznaczona dla tych czytelników, którzyby chcieli się zaznajomić z administracją i eksploatacją portów i ich .znaczeniem dla całości gospodarstwa narodowego. Budowa i wyposażenie portów stanowi temat tak obszerny, że chcąc go potraktować nawet ogólnie, musiałbym wykroczyć poza ramy, jakie w tej książce sobie zakreśliłem. Musiałem zatem ograniczyć się do podania najbardziej zasadniczych danych o budowie i wyposażeniu portów, aby każdy przeciętny czytelnik mógł sobie wyrobić ogólne pojęcie o technicznym aparacie portu. Specjalnie zaś interesujących się tą sprawą odsyłam do podanej przeze mnie literatury.
Ze względu na znaczenie portów dla gospodarstwa narodowego starałem się oświetlać każde zagadnienie na tle całości interesów kraju.
Dotychczasowe próby stworzenia szematu organizacyj portów, w którym możnaby było znaleźć miejsce dla każdego portu, natrafiały na duże trudności ze względu na wielką różnorodność sposobów administrowania portami, i moja więc próba będzie jednym z tych wysiłków.
Dla orjentacji czytelników podałem w piątej części krótkie mo-nografje o administracji i eksploatacji najważniejszych portów w Europie. Z monografij tych jasno widać, że jesteśmy jeszcze w okresie kształtowania się nowoczesnej organizacji portu. Najważniejszym jednak dla mnie celem było zwrócenie uwagi tych wszystkich, których problem morski interesuje, na zagadnienia polityki morskiej. Dlatego starałem się podać w mojej książce literaturę, nieodzowną dla zdobycia koniecznych wiadomości w sprawie portów i transportu morskiego i ich znaczenia dla gospodarstwa narodowego.

AUTOR






SPIS RZECZY

i. ZNACZENIE PORTÓW MORSKICH DLA GOSPODARSTWA NARODOWEGO
Ekspansja gospodarcza, str. 9; Bezpośredni udział w handlu zamorskim, str. 11; Wpływ portów i żeglugi na bilans płatniczy państwa, str. 13.
II. POŁOŻENIE I BUDOWA PORTÓW
Zarys historyczny powstania portów nowoczesnych .................. 19
Definicja portu, str. 19; Warunki naturalne powstania portów, str. 19; Rozwój techniki, str. 20.
Klasyfikacja portów.............25
Położenie naturalne i geograficzne portów, str. 25; Porty według znaczenia gospodarczego, str. 27; Porty tranzytowe 1 wyjściowe, str. 28; Definicja portów wyjściowych, str. 30; Podział portów wyjściowych, str. 31; Dalsze systemy podziału portów, str. 32.
Techniczne warunki rozwoju portu nowoczesnego ....................35
Dostępność i bezpieczeństwo portu, str. 35; Baseny portowe, str. 36; Dostęp od strony lądu, str. 38; Wyposażenie portu, str. 40.
Warunki gospodarcze rozwoju portu w zależności od jego zaplecza.........42
Definicja, str. 42; Trzy rodzaje zaplecza, str. 43; Zaplecze geograficzne, str. 43; Zaplecze polityczno-celne, str. 44; Zaplecze gospodarcze, str. 45; Taryfy kolejowe i opłaty portowe, str. 45; Zależność od polityki gospodarczej 1 tranzytowej, str. 48; Pomoc finansowa i ułatwienia celne, str. 49; Taryfy wyjątkowe, str. 50; Uprzywilejowanie tranzytu, str. 51; Polityka tranzytowa sąsiadów, str. 52; Decydujące czynniki polityki tranzytowej, str. 53; Ogólne koszty przewozu i przeładunku, str. 53 ; Wpływ żeglugi morskiej, str. 55; Znaczenie rynku portowego i firm handlo-
wych, str. 55; Strefy wolnocłowe, str. 56; Popieranie własnych kolei str. 56; Znaczenie obszaru zaplecza str. 57.
Miasta portowe ................61
Rola miast portowych w przeszłości, str. 61 ; Nowoczesna organizacja miasta portowego, str. 62.
III. WYPOSAŻENIE PORTÓW
Ogólnezasady.................67
Szybkość i taniość przeładunku, str. 67; Racjonalne wykorzystanie urządzeń portowych, str. 68; Klasyfikacja towarów portowych, str. 70.
Nabrzeża i budowle portowe........72
Konstrukcja i zaopatrzenie nabrzeży, str. 72; Hangary i magazyny, str. 72; Nowoczesne typy hangarów i magazynów, str. 74; Magazyny długoterminowe, str. 76; Inne rodzaje budowli, str. 77; Chłodnie portowe, str. 78; Specjalne składy owocowe, str. 79; Magazyny - elewatory (silą), str. 80; Tanki (cysterny), str. 80; Magazyny i składy śledziowe, str. 81; Magazyny do przechowywania bawełny, str. 81.
Mechaniczne urządzenia przeładunkowe
wporcie....................83
Dźwigi, str. 83; Urządzenia do przeładunku drzewa, str. 84; Stacje bunkrowe, str. 85.
Linje kolejowe i drogi bite w portach. . 86 Rozmieszczenie torów, str. 86; Ilość i rodzaj torów, str. 86; Podział funkcyj między koleją a portem, str. 88.
Znaki rozpoznawcze i ostrzegawcze . . . 90 Klasyfikacja, str. 90; Znaki nieoświetlone, str. 90; Znaki oświetlone, str. 91; Znaki lub sygnały dźwiękowe, str. 91; Sygnały elektryczne, str. 92.
IV. ORGANIZACJA I EKSPLOATACJA PORTÓW
Zasadyogólne.................95
Rodzaj pracy w porcie, str. 95; Funkcje zarządu portu, str. 95; Funkcje administracji portu, str. 96; Racjonalne inwestowanie kapitału, str. 99; Rozmaite formy administracji i eksploatacji, str. 100.
Porty w administracji rządowej.....102
Port jako urząd państwowy, str. 102; Wady i korzyści administracji państwowej, str. 103; Pośrednie tereny eksploatacji państwowej, str. 104.
Porty w administracji samorządów miejskich i ter ytor j alnych...........107
Charakterystyczne przykłady, str. 107; Złe 1 dobre strony kontroli municypalnej, str. 107; Warunki kontroli municypalnej w Stanach Zj. A. P., str. 112.
Porty autonomiczne.............115
Cechy zasadnicze, str. 115; Trzy najstarsze porty autonomiczne, str. 116; System francuski portów autonomicznych, str. 120; Cele portów autonomicznych, str. 123. Porty w administracji kapitału prywatnego. .....................125
Państwo nie ma monopolu na eksploatację, str. 127; Zasady nowoczesnej polityki portowej, str. 130. Wewnętrzna organizacja władz portowych .......................13t
Podział funkcyj 1 władz, str. 131; Władze nadzorcze, str. 131; Władza wykonawcza, str. 133; Dział handlowy, str. 136.
V. ORGNIZACJA I EKSPLOTACJ NAJWAŻNIEJSZYCH PORTÓW W EUROPIE
Główne podstawy działalności zarządu portu w stosunku do interesantów portu 141 Własność 1 użytkowanie nabrzeży 1 wody, str. 141; Własność 1 użytkowanie urządzeń przeładunkowych, str. 142; Hangary, str. 143; Magazyny długoterminowe, str. 143; Stauerka, str. 144.
Ograniczenia prywatnej gospodarki w porcie ze względu na dobro ogółu. Funkcje
publiczne....................145
Rozgraniczenie funkcyj, str. 145; Zasiąg funkcyj publicznych, str. 147.
Port gdyński..................148
Organizacja portu, str. 148, Tymczasowa Rada Portu, str. 149; Urząd Morski, str. 150; Udział państwa w zarządzie 1 eksploatacji, str. 151.
Portgdański..................153
Organizacja zarządu portu, str. 153; Rada Portu 1 Dróg Wodnych, str. 154; Dyrekcja portu, str. 156; Sprawy polityczne utrudniają pracę Rady Portu, str. 156; Podział
władzy wykonawczej, str. 158; Kompetencje Rady Portu, str. 158; Stan posiadania, str. 160.
Niemcy......................161
Królewiec, str. 162; Szczecin, str. 163; Hamburg, str. 164; Bremen, str. 172.
Szwecja i Norwegja..............176
Stockholm, str. 176.
Danja.......................178
Port kopenhaski, str. 178 Holandja....................182
Rotterdam, str. 182.
Belgja ................ . . 184
Antwerpja, str. 184.
Anglja ..........'............187
Port londyński, str. 187; Liveipool, str. 192
Francja......................195
Bordeaux, str. 201.
Hiszpanja.............. .. .. 204
,,Junta", str. 204. Italja.......................206
Genua, str. 206.
VI. STRUKTURA I POLITYKA OPŁAT PORTOWYCH
Uwagi ogólne..................21t
Znaczenie opłat portowych, str. 211.
Regalja 1 świadczenia............215
Podział 1 definicja, str. 215.
Specjalna polityka opłat portowych . . 221 Opłaty portowe, które ponosi statek, str. 221; Opłaty portowe, które ponosi towar, str. 224.
VII. WOLNOCŁOWE STREFY W PORTACH I WOLNE PORTY
Klasyfikacja i historja..........229
Wolnocłowe składy towarowe, str. 229; Wolnocłowy obszai celny wzgl. wolny port, str. 230; Wolnocłowy rynek portowy, str. 232; Historja wolnych obszarów celnych, str. 232, Dwie kategorje wolnych obszarów celnych, str. 235; Wolnocłowa strefa w Gdańsku, str. 238; Wolnocłowa strefa w Gdyni, str. 239.
Znaczenie wolnocłowych obszarów dla
gospodarki narodowej...........241
Znaczenie dla handlu, str. 241; Znaczenie dla przemysłu, str. 243; Znaczenie dla żeglugi, str. 248.
Wolnocłowe rynki portowe, czyli miasta wolnego handlu ...............250
Uwagi końcowe. . .............252
Literatura....... . ..........255
I. Budowa portów, str. 255; 11. Organizacja i eksploatacja portów, str. 257; III. Znaczenie gospodarcze portów, str.258.
Tabelka: Tonnaż statków przy wejściu.......34






LITERATURA

I. BUDOWA PORTÓW
Appleby H.: The Humber Ports. Hull, Immingham Hull 1925.
Arndt M. F.: Seehafenentwicklung. Berlin 1913.
Assada J.: Les types des Ports. Paris 1913.
Barbet L. A.: Etude sur les magazins a grains. 1909.
Baszmakow: Majacznoje dieło. 1925.
Bénézit M.: Cours de ports et travaux maritimes. Paris 1921.
Bot se h: Umschlagtechnik in Welthandelshäfen. München 1928.
Broodbank J. G.: History of the Port of London. London 1926.
Burgdorffer A. G.: Le port de Rotterdam. Rotterdam 1924.
Cauer W.: Eisenbahnausrüstung der Häfen. Berlin 1921.
Clerget P.: La situation géographique des ports et leur fonction économique. Paris 1907.
„Construction des môles extérieurs des ports en ayant égard a la puissance des vagues. Evaluation de cette puissance". — Referaty na X Międzynarodowym Kongresie Żeglugowym w Medjolanie w 1905 r.
Cordemoy de C: Les ports modernes. 2 tomy. Paris 1900.
Cunningham-Brysson: Ładunki portowe. (Tłumaczenie z angielskiego). Warszawa 1928.
Du -Plat-Taylor F. M.: The design, construction and maintenance of Docks, Wharves and Piers. London 1928.
Elwee MacR.: Ports Development. New-York 1925. Drugie wydanie 1926.
Fiedorow A. T.: Portowyje raboty. 1928.
Foerster E.: Nordamerikanische Seehafentechnik. Berlin 1926.
Frisoni A.: La situazione geografica dei porti e la loro importanza economica. Genova 1910.
H aase A.: Die modernen Lösch- und Ladeeinrichtungen und ihre Bedeutung für die Seeschiffahrtsbetriebe. Jena 1913.
Heiander S.: Die moderne Hafenentwicklung der Vereinigten Staaten. Wirtschaftsdienst 1927. Heft 15.
Jahrbuch der Hafenbautechnischen Gesellschaft. Verlag der Hafenbautechnischen Gesellschaft E. V. Hamburg. (Wychodzi jako rocznik, dotychczas wydano 15 tomów).
Kant zE. A.: Die Standortstheorie der Seehäfen. Kiel 1930.
K r ü m m e 1 O.: Die Morphologie der Seehäfen. Berlin 1883.
Krümmel O.: Die Haupttypen der natürlichen Seehäfen. Berlin 1931.
Leiter H.: Die Arten der Häfen. Wien 1918.
Levy-Salvador et Prudon L.: Travaux maritimes. Paris 1930.
Liach nie ki j B. E.: Mechanizacja pieriegruzocznych rabot na mor-skom transportie. Moskwa 1931.
Liachnickij B. E.: Morskije porty. Leningrad 1932.
,.Lignes de chemins de fer d'acces aux ports" — Referaty na XV Międzynarodowym Kongresie Żeglugowym w Wenecji w 1931 r.
Marcus H.: Die Seehäfen im heutigen Weltverkehr. Breslau 1886.
MeckingL.: Die Seehäfen in der geographischen Forschung. H.Wagner, Gedächtnisschrift. Heft 209. Gotha 1930.
Mecking L.: Die Grosslage der Seehäfen, insbesondere.das Hinterland. Geog. Zeit seh. 37. 1931.
Montagne E.: La fonction industrielle du port de Marseille. Marseille 1926.
Morigaki K.: Port of Kobe Improvements. Far Eastern Review. Shanghai 1922.
Nagórski B.: Rozwój i rozbudowa portu Gdańskiego w ostatniem dziesięcioleciu. Warszawa 1932.
Nicholson G. F.: The Port Development Plan of Baltimore. New-Orlean 1925.
,,Outillage des ports de navigation". — Referaty VI Międzynarodowego Kongresu Żeglugowego w Hadze w 1894 r.
,, Ou tillage des ports de navigation intérieure notamment progres de l'outillage électrique". — Referaty na XI Międzynarodowym Kongresie Żeglugowym w Petersburgu w 1908 r.
„Outillage mécanique des ports" — Referaty na XII Międzynarodowym Kongresie Żeglugowym w Filadelfji w 1912 r.
PelletM. E.: Harbours, ports and ports Terminals. New-York 1932.
Piotrkowsky A.: Die Umladung der Massengüter. Wittenberg 1918.
Proetel H.: See und Seehafenbau. Berlin 1921.
„Progres des applications de la mécanique a l'outillage des ports". — Referaty na VIII Międzynarodowym Kongresie Żeglugowym w 1900 r. w Paryżu.
Prudon L.: Travaux maritimes. T. II — „Caissons flottants, échoués,
Pieux et Palplanches métalliques. Digues. Môles. Jetées. Paris 1935.
Reid W. A.: Ports and Harbours of South America. Washington 1923.
Richthofen F.: Das Meer und die Kunde vom Meer. Berlin 1904.
R o g g e G. : Ausrüstung der Seehäfen mit landfesten Pollern. Berlin 1930.
. R o u s i e r s de P.: La conception moderne du port maritime— Rapport
au Congres pour 1928 des Travaux Publics français.
Schultze J. H.: Die Häfen Englands. Schriften des Weltwirtschaftlichen Instituts der Hand.-Hochschule. Leipzig 1930.
Schultze O.: Seehäfenbau, Band 1—III. Berlin 1[zasłonięte]911-19.
Shankland E. C: Modem Harbours Conservancy. London 1928.
„Sprawozdania z międzynarodowych kongresów żeglugowych".
„The relative advantage of ship equipment and port equipment". Mechanical equipment of ports". — Referaty na XIII Międzynarodowym Kongresie Żeglugowym w Londynie w 1923 r.
W e y : Die Energie der Meereswellen als Grundlage zur Berechnung der Molen. Jahrbuch der Hafenbautechnischen Gesellsch. III Bd. Hamburg 1920.
Wrabec W.: Flotten-und Kohlenstationen unter strategischen, wirtschaftlichen und rechtlichen Gesichtspunkten. Berlin 1915.
II. ORGANIZACJA I EKSPLOATACJA PORTÓW
Amtliche Urkunde zur Konvention zwischen Danzig und Polen, vom 15. November 1920. Danzig 1920.
ApfelstedtH.: Umfang und Formen der öffentlichen Unternehmungstätigkeit im Rahmen der deutschen Gesamtwirtschaft. Schriften des Vereins für Sozialpolitik. München 1931.
Bessel G.: Geschichte Bremenhafen. Bremenhafen 1927.
B i c a 1 h o: Impressement of Brazilean Ports. 1908
Bolle Arved: Die Hamburger Freihafen-Lagerhaus-Gesellschaft— 1885 - 1910. Hamburg 1910.
Bolle Arved: Abwicklung und Organisation des Hamburger Hafenbetriebes. Zeitschrift für Betriebswirtschaft. 1932.
Busch: Die Bremer Lagerhaus-Gesellschaft. Bremen 1925.
Buschmeyer E. S.: Die Rationalisierung im Seehafenbetriebe. Jahrbuch d. Hafenbautechnischen-Ges. 1928/29.
Cordemoy de C: Exploitation des ports maritimes. Paris 1920.
Cotter E. P.: The Port of Liverpool. Washington 1929.
Cunningham-Brysson: Administracja Portu. (Tłumaczenie z angielskiego). Warszawa 1928.
During C: Die Organisation der Arbeit im Hamburger Hafen. Hamburg I93O-
Eggers H.: Die Eigentümer deutscher Seehäfen und die Betriebsinhaber ihrer Umschlaganlagen. Hamburg 1927.
Enoch K.: Die Bodenpolitik im Hafengebiet Hamburg. Hamburgi92l.
Esch: Die Spedition. Hamburg 1922.
H u y ar d E.: Vers l'autonomie des Ports de Commerce. T. I, II. Bordeaux 1925.
Jaques Fr. P.: Der Hafen von London. Hamburg 1930.
Jar ocki Cz.: Rozwój Portu Gdańskiego i działalność polskiej delegacji Rady Portu. — Polityka Gospodarcza, zagadnienia admini-stracyj i. Warszawa 1928.
Johann H.: Die Bewirtschaftung des Hamburger Hafens. Hamburg 1935.
Leitgeber B.: Port Kopenhaski. Pamiętnik Instytutu Bałtyckiego, T. XXIX. Toruń 1935.
Lohmeyer: Aufgaben und Organisationsformen der öffentlichen Unternehmung im Gebiete der Hafenwirtschaft. München und Leipzig 1931.
Lubbers: Die Vergesellschaftung der Seehäfen. Jahrbuch der Hafenbautechnischen Gesellschaft. Bd. 9. V D 1 — Verlag 1926. Berlin 1928.
Mattern E.: Die Bewirtschaftungsformen der deutschen Seehäfen nach dem Kriege. Schiffahrts-Jahrbuch. Hamburg 1926.
M o r e u x R.: Les ports maritimes français. 1924.
„Organizacja portów morskich". — Praca zbiorowa pod redakcją J. Borowika i B. Nagórskiego. Pamiętnik Instytutu Bałtyckiego. T. XIX. Toruń 1934.
O w e n D. J.: The Port of London; The Port of London Authority; The Dock and Harbour Authority. London 1928/29.
Rudolf H.: Entwicklungstendenzen der deutschen Seehäfen in der Nachkriegszeit. Münster 1931.
Sauvage G.: L'autonomie des Ports de Commerce en France. Paris 1927.
S h a 1 e r N.: The geographical of history of Harbours. Washington 1893.
Sievering H.: Hafenbau und Betrieb in U. S. A. Werft, Reederei und Hafen. 1932.
Smeesters& Prims: ,,Les nations" d'Anvers. Anvers 1910.
Vin berg: The Port of Stockholm. 1929.
Wagner H.: Lehrbuch der Geographie. Leipzig 1922.
III. ZNACZENIE GOSPODARCZE PORTÓW
A m a r y K.: Die Entwicklung des schwedischen Aussenhandels und der schwedischen Handelspolitik nach dem Kriege. Stockholm.
Aschenbrenner R.: Exporthandel und direkter Industrie-Export in der Nachkriegszeit. Berlin 1929.
B a a j c h E.: Hamburgs Handel und Verkehr im XIX Jahrhundert. Hamburg 1901.
Beaza G.: Le rôle économique du Port d'Alger. Alger 1924.
Beckerath E.: Die Wettbewerbslage der deutschen Welthäfen. Zeitschrift des Instituts für Weltwirtschaft und Seeverkehr an der Universität Kiel. Kiel 1923.
Bellet B.: La question des zones et ports francs. Revue d'Economie Politique. Paris 1917.
Benöhr E.: Veränderungen des Nordatlantischen Seeverkehrs seit dem Weltkrieg. Stuttgart 1927.
Böttcher W.: Hamburgs Leistungen in der Volks- und Weltwirtschaft. Hamburg 1922.
Böttcher W. : Der Dienst der deutschen Seehäfen an der deutschen Wirtschaft. Schiffahrtsjahrbuch. 1929.
„Bulletins de l'Association des Grands Ports français et de l'Union des Chambres de Commerce Maritime". Paris.
Busch L.: Die Bremer Lagerhaus-Gesellschaft als Faktor in der Entwicklung von Bremens Handel und Industrie. Bremen 1925.
Clapp E. J.: Foreign Trade Zones in our Seaports. — The America Economic Reviews. 1922.
Clerget P.: La situation géographique des ports et leur fonction économique. Paris 1907.
C o 1 d e n C. J.: Foreign Trade Zones. World Ports. Kwiecień. New-York 1926.
Cole S. D.: Our Home Ports. London 1923.
Damme P.: Danzig, sein Hafen und sein Hinterland. Berlin 1919.
Ders: Die Seehafenpolitik der deutschen Eisenbahnen und die Rohstoffversorgung. Berlin 1930.
„Die Industrie-, Hafen- und Handelsstadt Kiel". Hersg. von Handelsund Industrieamt der Stadt Kiel. Kiel 1926.
Dix A.: Verkehrsverschiebungen nach dem Kriege. Berlin 1919.
Dorn A.: Die Seehäfen des Weltverkehrs. Wien 1892.
Eckert M.: Die wirtschaftsgeographische und handelspolitische Bedeutung der Weltmeere. Leipzig 1912.
Eckert M.: Meer und Wirtschaft. Berlin 1928.
El wee Mac R.: Ports and terminal facilities. New-York 1918.
„Fairplay" — roczniki powojenne.
Flügel H.: Die deutschen Welthäfen Hamburg und Bremen.
Frisoni A.: La situazione geografica dei porti e la loro importanza economica. Genova 1910.
„Hansa". Zeitschrift.
Hern er H.: Hafenabgaben und Schiffsvermessung. Kiel 1912.
Hilchen F.: Wpływ organizacji handlu zagranicznego na bilans płatniczy Polski. Warszawa 1929.
Hilchen F.: Transport morski a międzynarodowe porozumienie w żegludze. Pamiętnik Instytutu Bałtyckiego. T. XXIV. Toruń 1934.
Keusters de S.: La concurrence entre les trois grands ports nord-européens: Hamburg — Rotterdam — Anvers. Antwerpja 1930.
„Kobe as a free port". The Japan Chronicles. Wrzesień. Kobe 1922.
K u s k e B.: Die historischen Grundlagen der Weltwirtschaft. Jena 1926.
Lautensach H.: Neuste Züge der Entwicklung des Weltverkehrs —
Z. f. Geopolitih 2. 1925. Lautensach H.: Veränderungen im Weltseeverkehr. Z. f. Geopolitih 5.
1928. „Les ports de la Côte Occidentale d'Afrique". Chambre de Commerce de
Bordeaux. Bordeaux. F. Pech. 1929.
Long W. R.: Mexican Free Ports. World Ports. Wrzesień. New-York 1924. Meisel F.: Die Freihäfen der Welt. Schifahrt-Jahrbuch. Hamburg 1923.
MeyerH.: Hamburg als Güterumschlagsplatz vor und nach dem Kriege. Hamburg 1930.
Nicholson G. F.: A Compendium of North American Ports. New-Orlean 1926.
NowackiT.: Organizacja zaplecza Portów Polskich. Warszawa 1931.
O p p e 1 A.: Die Seestädte der Erde nach ihren Leistungen im Schiffsverkehr und im Weltumsatz. Leipzig — Wien 1910.
Quinette de Rochemont et Vetillard: Les ports maritimes de l'Amérique du Nord. Paris 1904.
R a t z e 1 F.: Das Meer als Quelle der Völkergrösse. München 1900.
Ruehl A.: Die Nord- und Ostseehäfen im deutschen Aussenhandel. Berlin 1920.
Reinhard M. : Die wichtigsten deutschen Seehandelsstädte. Stuttgart 1901.
Rousiers de P.: Les Grands Ports de France; leur rôle économique. Collin. Paris.
Rückert F.: Die Seehafenstellung Stettins in der Nachkriegszeit unter besonderer Berücksichtigung der polnischen Ostseehäfenpolitik. Halle 1930.
Rühl A.: Die Typen der Häfen nach ihrer wirtschaftlichen Stellung. Berlin 1920.
Rühl A.: Die Nord- und Ostseehäfen im deutschen Aussenhandel. Untersuchungen über das Hinterland der an der deutschen Ein-und Ausfuhr beteiligten Häfen. Berlin 1920.
Sax E.: Die Verkehrsmittel in Volks- und Staatswirtschaft. Berlin 1926.
Schulz-Kiesow: Hamburg als Vorhafen der Ostsee und Transitplatz für Ost- und Mitteleuropa. Wirtschaftsdienst. Hamburg 1930.
Schumacher H.: Die Nordseehäfen, ihre Bedeutung in der Weltwirtschaft. Dresden 1919.
Schünemann H. H.: Die Zubringer — Linienfahrt der deutschen Nordseehäfen mit dem Ostseegebiet. Rostock 1932.
Société des Nations, Deuxieme Conférence Générale des Communications et du Transit. Geneve 1924.
Strefa Handlu Zagranicznego — czyli wolne porty —- opracowane przez Komitet Inżynierów Rzecznych i Portowych Departamentu Wojny — Stanów Zjednoczonych. (Tłumaczone na polski). Wyd. Polska Gospodarcza. Warszawa 1931.
Świątecki K.: Rozwój Portu Gdańskiego. Pamiętnik Instytutu Bałtyckiego T. VIII. Toruń 1932.
T e t e u s F.: Über Bremens Bedeutung als Handelsplatz. Brema 1907.
Teubart W.: Die Welt im Querschnitt des Verkehrs. Berlin 1928.
Tzschuke H.: Der Umschlagsverkehr als Wettbewerbsfaktor der Seehäfen: Hamburg, Bremen, Rotterdam und Antwerpen. Zeitschrift für Verkehrswissenschaft. 1927.
Verneaux R.: L'industrie des transports maritimes au XIX siecle et au commencement du XX siecle. Paris 1903.
Weber H.: Der Verkehrskampf Hamburg— Triest. Heidelberg 1930.
Wiedenfeld K.: Die nordwesteuropäischen Welthäfen in ihrer Verkehrs- und Handelsbedeutung. Veröffentl. Inst. f. Meereskunde. Berlin 1903.
Wiedenfeld K.: Die Seehäfen der Rheinmündungen und ihr Hinterland. Berlin 1903.
Wiedenfeld K.: Die Seehäfen des Weltverkehrs. Nauticus. 1905.
Wiedenfeld K.: Hamburg als Welthafen. Neue Zeit- und Streitfragen. 1906.
Wiedenfeld K.: Welthäfen in Elster s Wörterbuch der Volkswirtschaft. Bd. 2. Jena 1911.
Wiedenfeld K.: Transportwesen, Grundriss der Sozialökonomik. Tübingen 1930.
Wiskemann E.: Hamburg und die Welthandelspolitik von den Anfängen bis zur Gegenwart. Hamburg 1929.
,,World Ports" — roczniki powojenne.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.