Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Portal internetowy - opinie na temat firm

11-07-2012, 4:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 43 050 zł     
Użytkownik voyteck0
numer aukcji: 2446271170
Miejscowość ŁÓDŹ
Wyświetleń: 125   
Koniec: 09-07-2012, 13:11
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Portal internetowy www.twoje-zdanie.pl powstał w roku 2009 i działa publicznie od 01.05.2009. Podstawą działania portalu jest umożliwienie jego użytkownikom dodawania opinii do firm z dowolnych branż i rodzajów.

Główną przewagą konkurencyjną w stosunku do innych, analogicznych portali na rynku, wprowadzoną od samego początku działania portalu i utrzymaną do dnia dzisiejszego są mechanizmy automatycznej analizy i weryfikacji wiarygodności dodawanych do portalu opinii. Dzięki tym mechanizmom możliwe jest utrzymanie wysokiej jakości ocen firm przy jednoczesnym uproszczeniu samego dodawania opinii – bez konieczności rejestracji i logowania użytkowników.



Metodyka oceny firm

Firmy w portalu podzielone są w 2 wymiarach na branże i rodzaje. Każda wprowadzona do portalu firma posiada wybrany rodzaj i branżę – przykładowym połączeniem może być rodzaj: „usługodawca”, branża: „kosmetyki/uroda” dedykowane gabinetom kosmetycznym czy fryzjerskim.
Dla każdego sensownego połączenia branża/rodzaj przygotowane są ankiety składające się z 5 pytań – obecnie w serwisie zdefiniowanych jest 89 ankiet dla tego rodzaju powiązań (przygotowanych przez psychologa). Panel administracyjny udostępnia możliwość samodzielnego definiowania nowych ankiet dla innych powiązań, jednocześnie interpretując te ankiety w taki sposób, że przy dodawaniu firmy możliwy jest wyłącznie wybór powiązania branża/rodzaj na podstawie zdefiniowanych ankiet.
Każda ankieta składa się z 5 pytań, których odpowiedź można wybrać z przedziału od -2 do 2. Poszczególne wartości reprezentowane są w portalu za pomocą ikon graficznych.

Każde pytanie dodatkowo posiada wagę. Wagi odpowiedzi na określone pytania nie są prezentowane dla użytkownika portalu – dostępne są wyłącznie na poziomie panelu administracyjnego. Następnie ocena wynikająca z dodanej przez użytkownika opinii wyliczana jest poprzez zastosowanie średniej ważonej ze wszystkich odpowiedzi.

Do opinii „strukuryzowanej” (opartej na ankiecie) możliwe jest dodanie opinii tekstowej, która jest wykorzystywana w późniejszym czasie do obliczania wartości wiarygodności.

Analiza wiarygodności opinii
Każda dodana opinia analizowana jest pod kątem jej wiarygodności. Analiza odbywa się na podstawie szeregu testów, z których każdy wprowadza określony modyfikator dla wartości wiarygodności. Testy obejmują zarówno elementy techniczne (takie jak np. miejsce czy czas dodania opinii), statystyczne (takie jak np. wartość opinii względem innych opinii) jak i psychologiczne (takie jak np. sposób wypełnienia opinii). W wyniku przeprowadzenia tych testów system wylicza wartość wiarygodności opinii, a następnie normalizuje ją względem innych wiarygodności dodanych w systemie.
Proces analizy i wyliczania wiarygodności opinii jest dwuetapowy – w pierwszej kolejności analizowana jest aktualnie dodana opinia, następnie, raz na dobę sprawdzane są opinie powiązane. Oznacza to, że dodana opinia wpływa nie tylko na wiarygodność jej samej, ale może automatycznie zmienić wartość wiarygodności innych opinii w portalu.

Ręczna moderacja opinii
Oprogramowanie oprócz testów wyliczających wiarygodność opinii posiada również wbudowane mechanizmy kwalifikujące opinię do moderatora. Takie opinie nie są publikowane w portalu od razu., a są przekazywane do moderacji przez administratora systemu. Mechanizmy te opierają się na analogicznych testach jak w przypadku analizy wiarygodności, uwzględniając dodatkowo „black-listy” słów kluczowych (np. stosowanie zwrotów obelżywych) czy też „black-listy” adresów e-mail.

Wartość opinii o firmie
Wartość opinii o firmie (ogólnej opinii) to w praktyce średnia ważona wartości wszystkich opinii dodanych do firmy, gdzie wagą opinii jest jej wiarygodność. Dodatkowo kolejność prezentowania opinii bezpośrednio w profilu firmy zależna jest właśnie od wiarygodności opinii, a nie daty ich dodania (jak to w większości portali działa).

Mechanizmy oceny i analizy wiarygodność w praktyce – przykłady
Jednym z najlepszych przykładów efektywnego działania mechanizmów analizy wiarygodności opinii jes firma La Beaute Clinique - profil firmy dostępny pod adresem
http://www.twoje-zdanie.pl/szczegoly_firmy/la,beaute,clinique
Firma posiada 60 (!) opinii w przedziale pomiędzy 0 a 140 – przy czym opinii o wiarygodności większej niż 100 punktów jest zaledwie 18. Jednocześnie opinii o wiarygodności 50 i mniej jest 25. Stąd wynika fakt, że pomimo wielu pozytywnych opinii (które nawet „gołym okiem” widać, że są próbami manipulacji) firma ma ocenę o wartości zaledwie 0.21.

Innymi ciekawymi przykładami firm o dużej ilości opinii „manipulowanych” mogą być firmy pod adresami:
http://www.twoje-zdanie.pl/szczegoly_firmy/centrum,stomatologiczne,zakopianka
http://www.twoje-zdanie.pl/szczegoly_firmy/dwor,debowiec
http://www.twoje-zdanie.pl/szczegoly_firmy/face,star,and,design,lashes
http://www.twoje-zdanie.pl/szczegoly_firmy/photobox.pl
http://www.twoje-zdanie.pl/szczegoly_firmy/salon,urody,olivia,sun



Statystyki

W portalu na obecną chwilę prezentowanych jest ponad 6700 firm z różnych branż/rodzajów/województw. Wszystkie firmy są wprowadzone ręcznie – nie stosowano ładowań z baz zewnętrznych. Większość firm występujących w portalu to firmy wprowadzone na podstawie ofert zakupów grupowych – zauważono, że w przypadku tego rodzaju firmy można zanotować najwięcej opinii.

Od strony branżowej – najwięcej (ponad 1400) firm mamy w portalu z branży „kosmetyki/uroda”. Dalsze to „ubrania” (ponad 700 firm), branża „budowlana” (prawie 700 firm), branża „rozrywkowa” (ponad 430 firm).

Od strony rodzajów firm – najwięcej (ponad 3100) firm mamy o rodzaju „usługodawca”. Dalsze to „restauracja/kawiarnia” (550 firm), „sklep tradycyjny” (543 firmy).

Od strony lokalizacji – najwięcej firm (ponad 1200) mamy z województwa mazowieckiego. Dalsze to śląskie (ponad 740 firm), łódzkie (prawie 700 firm), małopolskie (ponad 570 firm).

Opinie
Obecnie portal przechowuje ponad 1300 opinii o firmach.

Zdecydowanie najwięcej opinii w portalu (ponad 570) występuje dla usługodawców z branży kosmetyki / uroda – w praktyce są to gabinety kosmetyczne, day-spa, gabinety fryzjerskie.

Następnymi co do ilości najczęściej opiniowanymi w portalu firmami są restauracje/kawiarnie – ponad 140 opinii; usługodawcy z branży budowlanej – 52 opinie; usługodawcy z branży zdrowie / medykamenty – 50 opinii.

Jak widać z powyższego od strony samych rodzajów najwięcej opinii mamy dla usługodawców (łącznie 817 opinii) natomiast jeśli chodzi o branżę – kosmetyki / uroda z 585 opiniami.

Generator statystyk
Na poziomie panelu administracyjnego dostępna jest funkcjonalność pozwalająca na eksport wszystkich danych z portalu do pliku XLS w celu dalszej obróbki czy analizy. Plik dostarczany jest w formie 3 arkuszy obejmujących: wszystkie Firmy, wszystkie Opinie, wszystkie Komentarze. Forma tabel w poszczególnych arkuszach została dostosowana w sposób taki, aby była możliwość efektywnej analizy danych zgromadzonych w portalu wykorzystując wykresy czy też tablice przestawne.



Zakres oferty

W ramach oferty proponowana jest sprzedaż następujących elementów portalu:
1. Licencje na oprogramowanie Platforma COBAEX oraz oprogramowanie COBAEX CMS stanowiące podstawę dla portalu – w wersjach na której został zbudowany portal – nie są to najnowsze wersje, jednocześnie oprogramowanie jest już poza okresem gwarancyjnym i nie było aktualizowane do najnowszych wersji
2. Pełne prawa autorskie do rozwiązań dedykowanych zastosowanych w portalu – w tym również prawa autorskie do tekstów w portalu, prawa autorskie do mechanizmów badania wiarygodności, prawa autorskie do przygotowanych ankiet itp.
3. Domena www.twoje-zdanie.pl
4. Prawa autorskie do wszystkich zastosowanych w portalu znaków graficznych związanych z portalem, w szczególności logotypu i szaty graficznej
5. Stronę typu Fanpage na portalu Facebook – dostępną pod adresem http://www.facebook.com/twojezdanie
6. Dostęp do danych statystycznych w Google Analytics / Google Webmaster Tools

Prawa własności i proces sprzedaży
Wyłącznym właścicielem i operatorem serwisu jest firma INPERITIA M. Zielińska. Forma sprzedaży portalu to umowa sprzedaży i faktura VAT. Ceny podane w ramach aukcji to ceny brutto uwzględniające podatek VAT w wysokości 23%.

Ograniczenia w sprzedaży
Sprzedawjący w związku z prowadzeniem procesu sprzedaży również za pośrednictwem innych mediów rezerwuje sobie prawo do wycofania portalu ze sprzedaży w ramach portalu Allegro.
Wszelkie pytania lub komentarze do niniejszej oferty prosimy zgłaszać pod adresem e-mail [zasłonięte]@twoje-zdanie.pl.