|
|
Księgarnia
PIM, Tychy, ul. Jana Pawła II 24
tel. 501 [zasłonięte] 370
Księgarnia
stacjonarna: 519 [zasłonięte] 288
504 029
187 [zasłonięte]@tlen.pl |
|
|
|
Książkę wysyłamy listem poleconym lub paczką w ciągu 1-3
dni roboczych po otrzymaniu wpłaty na konto.
Na prośbę kupującego wystawiamy fakturę
VAT.
W tytule
przelewu proszę podać Nick z Allegro lub numer aukcji.
Odbiór osobisty:
Księgarnia PIM,
Tychy
ul. Jana Pawła II 24
pon-pt 10-19; sob
10-16.
tel. 519 [zasłonięte] 288
Przy odbiorze osobistym
proszę o kontakt z księgarnią w godzinach pracy księgarni.
|
|
|
|
Wpłata na konto:
Alior Bank
21 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 798709
|
|
|
|
Bez względu na ilość zakupionych książek koszt przesyłki
doliczamy tylko raz i wynosi on maksymalnie 10 zł. |
| |
Porta Latina NOVA Podręcznik do
języka łacińskiego i kultury antycznej Wilczyński Stanisław,
Pobiedzińska Ewa, Jaworska Anna
Wydawnictwo: Wydawnictwo
Szkolne PWN ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1360-1 Liczba stron:
192 Oprawa: Miękka Wydanie: 2012 r.
Opis: Podręcznik składa
się z 35 jednostek metodycznych – Lectiones. W zakres każdej
jednostki wchodzą:
A. Varia – część podstawowa. Jest
to nowy materiał gramatyczny i leksykalny podany w jak najprostszej
formie i nieskomplikowanych luźnych zdaniach. Zdania te należy
przeanalizować na lekcji, korzystając również z komentarza
gramatycznego i przykładów umieszczonych w II części podręcznika –
Preparacje i komentarze. Wprowadzony materiał trzeba utrwalić przy
pomocy zadań z Zeszytu ćwiczeń.
B. Tekst ciągły – część
wprowadzająca treści kulturowe (różnie tytułowana). Część B jest
tekstem zwartym, o określonym temacie, który zawiera nowe
słownictwo, utrwala materiał gramatyczny danej jednostki, powtarza
jednocześnie materiał już do tej pory poznany. Treści tekstów części
B są ważne dla rozwoju umysłowego i duchowego ucznia. Jeżeli
szczupłość czasu przeznaczona na naukę języka łacińskiego nie
pozwala na rozszerzanie i pogłębianie danego tematu, to można tę
część opuścić, zdając sobie sprawę z dużego uszczerbku dla wiedzy o
kulturze antycznej.
C. Komentarz rzeczowy – to
materiał do przeczytania przez ucznia. Lektura tekstu C może być
inspiracją do sięgnięcia po interesujący fragment z podanej
literatury, a tym samym może zachęcić ucznia do poszerzenia
zdobytych wiadomości. Na końcu komentarza podajemy zawsze literaturę
tematycznie powiązaną z omawianą treścią. Dla ucznia jest to dobry
sposób poznawania autorów i ich dzieł z podręcznikowej
"biblioteczki".
D. Dicta, proverbia, sententiae
(zwroty, przysłowia, sentencje) – ta część zawiera oryginalne teksty
(zdania). Spełniają one ważną rolę kształcącą i wychowawczą, bo
uczą, bawią i poruszają serca i umysły. Są to w większości sentencje
antyczne, które rozpowszechniły się w literaturze europejskiej. W
wielu wypadkach podaliśmy autorów tych powiedzeń, które były w
użyciu mieszkańców Europy nieprzerwanie od starożytności po wiek XX
i dzisiaj również mogą stanowić wyposażenie kulturowe współczesnego
Polaka i Europejczyka.
E. Ars poetica aut quod libet
(sztuka poetycka albo co kto lubi) – wiersze (lub ich fragmenty)
poetów starożytnych i średniowiecznych, inskrypcje i
zagadki.
|
|