Witam wszystkich na mojej aukcji. Mam do zaoferowania kolekcjonerskie Porsche 944 w bardzo rzadkiej już wersji S(wyprodukowano tylko 10 000 sztuk). Wersja S od standardowej różni się między innymi dużo nowocześniejszym silnikiem 16 zaworowym na podwójnym wałku o mocy 190 koni mechanicznych z pojemności 2.5 litra. Auto jest prawdopodobnie jedynym egzemplarzem w Polsce w takiej wersji i tak niskim przebiegu oraz tak dobrym stanie. Samochód w roku 2008 był prezentowany w programie telewizyjnym TVN Turbo "Zakup kontrolowany", co również świadczy pozytywie o jego stanie technicznym. Posiadam wszystkie dokumenty do pojazdu poświadczające jego oryginalny przebieg (oryginalna książka serwisowa) oraz dużą ilość rachunków na części, które wymieniłem oraz zdjęć części, które były wymieniane. Auto zostało wyprodukowane na rynek Szwajcarski i pierwszy właściciel, Pan Thomas, dokupił do niego następujące opcje:
M164 Tyres 215/60 VR 15 instead of 195/65 VR 15
M298 Preparation for unleaded fuel manual transmission
M341 Central locking system
M418 Side protection moldings
M423 Holder for cassettes and coins
M425 Rear window wiper
M441 Radio preparation
M650 Detachable roof, electrical
M651 Electric window opener
M657 Power assisted steering
Co ciekawe wszystkie opcje nadal są w aucie
Historia auta: Auto wyjechało z fabryki 22 maja roku 1987 i trafiło w ręce Pana Thomasa. Auto w Szwajcarii miało jeszcze dwóch właścicieli i ogółem po szwajcarskich drogach zrobiło do dnia 09.06.04 [zasłonięte]263 km (ostatni wpis w książce). W roku 2005 auto zostało sprowadzone do Polski przez Pana Krystiana, który po jakimś czasie starał się go sprzedać w programie "Zakup kontrolowany" produkcji TVN turbo (płytkę z programem posiadam) Główny bohater programu nie skusił się na porsche ale po wyemitowaniu programu nie zastanawiając się długo zakupił go Pan Patryk z Poznania. Jednakże było to jego czwarte auto w rodzinie i częściej stało w garażu niż jeździło, więc postanowił je sprzedać. Dzięki temu w 2010 r. zostałem jego szczęśliwym posiadaczem.
Historia napraw: Auto zostało sprowadzone do Polski z uszkodzonym lewym przednim błotnikiem. Część ta została profesjonalnie naprawiona. W Szwajcari auto zostało przerysowane w okolicach prawego tylnego błotnika i było to również naprawione profesjonalnie na miejscu. Po imporcie do Polski został zrobiony rozrząd, pompa wody, rozrusznik, maglownica, alternator. Niestety naprawy te zostały przeprowadzone w pewnym warszawskim warsztacie o którym swego czasu było dość głośno i po zakupie tego auta musiałem praktycznie wszystkie z tych napraw przeprowadzić ponownie. Auto ma założone praktycznie nowe letnie opony continental conti premium contact 2 o wartości ponad 2 tys. zł.
Naprawy przeprowadzone u mnie:
rozrząd + ślizgi napinające łańcuszek
nowa pompa wody
regeneracja maglownicy
regeneracja rozrusznika
nowa pompa paliwowa
uszczelka pod głowicą
świece
klocki hamulcowe
nowe podnośniki maski
Po takiej naprawie auto jednak nie jeździło jak należy dlatego postanowiłem oddać go w ręce profesjonalisty a mianowicie do Pana Zbyszka ze Szczecina (prawdopodobnie najlepszy mechanik Porsche w Polsce), który dokończył dzieła:
uszczelka pod pokrywę zaworów
nowe poduszki pod silnikiem
regulacja sprzęgła I ogólna regulacja tego co było niewyregulowane.
Od chwili wizyty u Zbyszka auto narodziło się na nowo, stało się całkiem innym porschakiem niż było do tej pory. Dużo lepiej wkręca się na obroty, lepiej przyśpiesza, jest bardziej elastyczny. Można powiedzieć, że jeździ jak nowy.
Spalanie cykl mieszany 12l/100km trasa 9l/100km
Stan obecny auta Stan auta można opisać jako kolekcjonerski. Wszystko w nim jest oryginalne (brak jedynie radia) i najlepiej jak takie pozostanie. Powłoka lakiernicza jest w stanie dobrym ale przyda jej się jakaś profesjonalna polerka. Spód auta jest w stanie wzorowym. Auto nigdy nie widziało śniegu, soli i tym podobnych, dlatego stan podwozia można porównać do stanu 2 letniego auta. W tej chwili auto jest na ukończeniu. Pozostaje tylko wymienić gumy stabilizatora z przodu oraz zająć się odświeżeniem wnętrza, bo jasna tapicerka trochę się już wybrudziła i przetarła na fotelu kierowcy. Uwaga!!! deska rozdzielcza jest niepopękana. To prawdziwy ewenement w tym modelu potwierdzający świetny stan tego auta. Ja osobiście nie widziałem jeszcze 944 które by nie miało popękanej skóry na desce rozdzielczej (znawcy tematu wiedzą o co chodzi). Do pełni szczęścia przydałoby się również zszyć małe rozdarcie w dywaniku bagażnika. Samochód posiada również drobne zarysowanie na lewym przednim błotniku.
Uwaga!!! Z auta został skradziony oryginalny znaczek porsche i zerwany napis 944S (niektóre elementy znalazłem na parkingu pod samochodem).
Wszystkich zainteresowanych zapraszam na jazdę próbną do Szczecina
Pozdrawiam Piotr
Kontakt: 668 [zasłonięte] 349
Link do tematu na forum dotyczącego tego samochodu: http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=3914