Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PORADNIK PRAKT.DLA PRAC.KOLEJOWYCH NR 1/2 1935

10-04-2015, 20:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł      Aktualna cena: 14.99 zł     
Użytkownik dicentium
numer aukcji: 5217529256
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 10-04-2015 19:50:00

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 1935
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 0.20 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

TREŚĆ NR 1



Słowo wstępne......, , , , str. ],
O czem kierownik pociqgu powinien pamiętać w razie wypadku kolejowego na szlaku ....., . . str. 3
Jak zapobiegać rozrywaniu pociggów . str. ó § 13 Przepisów ruchu [R. Nr. 1) .... str. 13 .Wiadomości, dotyczące komunikacji
pasażerskiej , a s ...,,,. str. 14


Słowo wstępne


Przepisy kolejowe. Jako przepisy prawne, nie mogą być wydawane w postaci podręcznika pouczającego; stanowią one zbiór zasad, ujętych w formę zwięzłą. Dopiero drogą doświadczenia uzyskuje się pojęcie o wJaściwem stosowaniu tych zasad, przyczem zwłaszcza nowowstępujący pracownicy kolejowi muszą dużo czasu poświęcić na to, aby ducha przepisów dobrze zrozumieć.
Wykonawcza służba kolejowa jest — spowodu swej zawiłości— jedną z najtrudniejszych. Niema prawie pracownika służby wykonawczej, którego czynności i odpowiedzialność ograniczałyby się do pewnej jednej specjalności, Kogokolwiek weźmiemy za przykład, czy zawiadowcę stacji, czy dyżurnego ruchu, maszynistę, konduktora, czy pracownika, zajętego w służbie drogowej i t. d., każdy z nich, pełniąc służbę, musi — obok swej specjalności
— pamiętać o przepisach z rozlicznych innych działów: o porządku na kolejach, o bezpieczeństwie osobistem, o bezpieczeństwie ruchu, o rozmaitych dokumentach, związanych z ruchem pociągów i z przewozem osób i towarów, o przepisach taryfowo-przewozowych, o obowiązku i sposobach oświetlania i ogrzewania pociągów, o konstrukcji i używaniu hamulców, o postępowaniu w razie wypadku i t. d. i t. d. Już samo bezpieczeństwo ruchu jest oparte na rozmaitych przepisach szczegółowych: na przepisach sygnalizacji, na przepisach o właściwem ładowaniu wagonów, o włączaniu wagonów do pociągu w miejscu wtaściwem w zależności od rozmaitych powodów, o zdolności taboru do jazdy, o postępowaniu w razie niemożności porozumienia się telegraficznie ani telefonicznie i t. d. i t. d. Wszystkie powyższe postanowienia są zawarte w przepisach, są jednak porozrzucane w rozmaitych instrukcjach i paragrafach, często z odsyłaniem z jednego paragrafu do drugiego. Są wprawdzie instrukcje, w których zebrano postanowienia, odnoszące się do pewnego działu służby, jednak pracownik musi w każdym oddzielnym przypadku przebiegać w myśli wszystkie ich postanowienia, żeby zastosować w tym razie właściwe; łatwo więc może zapomnieć o najważniejszem. Zdarzyć się to może tem łatwiej, że często zachodzi potrzeba natychmiastowej decyzji, powodująca pośpiech w wykonaniu i pewne zdenerwowanie, np. w razie poważnego wypadku lub nieoczekiwanego pogmatwania sytuacji ruchowej.
Zarząd Główny KPW-, chcąc przyjść z pomocą pracownikom kolejowym w pełnieniu ich tak odpowiedzialnej służby, postanowił — przy poparciu Pana Ministra Komunikacji — dołączać do miesięcznika KPW. bezpłatny dodatek pod tytułem: „Poradnik Praktyczny dla Pracowników Kolejowych".
„Poradnik" będzie drukowany w takiej formie, że każdy dodatek będzie można złożyć w zeszyt, a zeszyty w książkę.
„Poradnik" będzie podręcznikiem wyjaśniającym przepisy, podręcznikiem ścisłe fachowym, nie teoretycznie naukowym lecz, jak sama nazwa wskazuje, praktycznie pouczającym.
Każdy pracownik kolejowy może się zwrócić do Redakcji
0 przystępne wyjaśnienie postanowień przepisów, nastręczających mu wątpliwości. Redakcja będzie również udzielała odpowiedzi
1 na inne zapytania z dziedziny eksploatacji i komunikacji. Odpowiedzi te będą zamieszczane w jednym z najbliższych numerów, zależnie od wolnego miejsca. Zapytania należy adresować: Do Redakcji Kolejowego Przysposobienia Wojskowego „Poradnik Praktyczny dla Pracowników Kolejowych", Warszawa, ul. Piera-
ckieL0 17- Zarząd Główny
Kolejowego Przysposobienia Wojskowego



TREŚĆ NR 2



O przygotowaniu personelu, obsługu-
jqcego urządzenia bezpieczeństwa str. 1
Co to jest tranzyt uprzywilejowany . str. 5
Dalsze uwagi o zapobieganiu rozerwa-niom pociągów....... str. 8
Niewłaściwość powoływania się przy przejazdach ulgowych na starq taryfę .....,....... str. 9
Przesyłki za listami przewazowemi „na okaziciela"......... str. 12
Wiodomości, dotyczące komunikacji pasażerskiej . ,.......str. 14



WIELKOŚĆ 18,5X14CM,NR 1 - 16 STR,NR 2 - 16 STR.

STAN ZGODNY ZE SKANAMI .

KOSZT WYSYŁKI WYNOSI 10 ZŁ - PŁATNE PRZELEWEM / KOSZT ZRYCZAŁTOWANY NA TERENIE POLSKI,BEZ WZGLĘDU NA WAGĘ,ROZMIAR I ILOŚĆ KSIĄŻEK - PRZESYŁKA POLECONA EKONOMICZNA + KOPERTA BĄBELKOWA.W PRZYPADKU PRZESYŁKI POLECONEJ PRIORYTETOWEJ PROSZĘ O DOPŁATĘ W WYSOKOŚCI 3ZŁ.KOSZT PRZESYŁKI ZAGRANICZNEJ ZGODNY Z CENNIKIEM POCZTY POLSKIEJ / .


WYDAWNICTWO KOLEJOWE PRZYSPOSOBIENIE WOJSKOWE 1935.

INFORMACJE DOTYCZĄCE REALIZACJI AUKCJI,NR KONTA BANKOWEGO ITP.ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE "O MNIE" ORAZ DOŁĄCZONE SĄ DO POWIADOMIENIA O WYGRANIU AUKCJI.

PRZED ZŁOŻENIEM OFERTY KUPNA PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z WARUNKAMI SPRZEDAŻY PRZEDSTAWIONYMI NA STRONIE "O MNIE"

NIE ODWOŁUJĘ OFERT KUPNA!!!

ZOBACZ INNE MOJE AUKCJE

ZOBACZ STRONĘ O MNIE