Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Poradnik instruktora praktycznej nauki zawodu

22-06-2015, 21:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36.60 zł     
Użytkownik infoksiazka
numer aukcji: 5385710881
Miejscowość Bytom
Wyświetleń: 1   
Koniec: 22-06-2015 21:14:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
Forma: poradnik
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Informacje


UWAGA!
Odpowiadamy w dni robocze w godzinach
8:00 - 16:00

Telefon:
32[zasłonięte]750-02

napisz do nas

67 1090 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0110001 [zasłonięte] 036112


Poradnik instruktora praktycznej nauki zawodu
Poradnik instruktora praktycznej nauki zawodu
Ryszard Tuchliński
wydawnictwo: KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]27602
data wydania: 2013
stron: 229
format: A5, oprawa miękka foliowana
36,6
*cena z VAT

Podstawy psychologii, pedagogiki, metodyka praktycznego szkolenia, a także wybrane zagadnienia organizacyjno-prawne dotyczące praktycznej nauki zawodu przedstawione w sposób zwięzły i przystępny stanowią treść niniejszej publikacji. Adresatami tej książki są osoby przygotowujące się do pełnienia funkcji instruktora praktycznej nauki zawodu. Może ona też być cenną pomocą dla osób wykonujących już ten rodzaj pracy.

Spis treści

1. Podstawy psychologii

1.1. Podstawowe wiadomości o psychologii
1.2. Procesy poznawcze
1.3. Percepcja i uwaga w nauce zawodu
1.4. Pamięć i kontrola poznawcza w praktycznej nauce zawodu
1.5. Myślenie w nauce zawodu
1.6. Inteligencja i uzdolnienia
1.7. Świadomość i osobowość
1.7.1. Tożsamość
1.7.2. Mentalność
1.7.3. Potrzeby
1.8. Temperament jako cecha osobowości człowieka
1.9. Zaspokajanie potrzeb a motywacja
1.10. Procesy emocjonalne
1.11. Stres
1.12. Sprawdzian testowy z podstaw psychologii

2. Podstawy pedagogiki

2.1. Podstawowe wiadomości o pedagogice
2.2. Podstawowe pojęcia pedagogiki w odniesieniu do praktycznej nauki zawodu
2.3. Proces nauczania w praktycznej nauce zawodu
2.4. Proces wychowania w praktycznej nauce zawodu
2.5. Opieka w praktycznej nauce zawodu
2.6. Proces dydaktyczny
2.7. Ogniwa procesu dydaktycznego
2.8. Jednostka dydaktyczna i jednostka metodyczna
2.9. Treści i cele kształcenia
2.10. Środki dydaktyczne
2.11. Podstawowe pojęcia komunikacji interpersonalnej
2.12. Formy kształcenia w odniesieniu do praktycznej nauki zawodu
2.13. Organizator praktycznej nauki zawodu
2.14. Sprawdzian testowy z podstaw pedagogiki

3. Metodyka szkolenia praktycznego

3.1. Zasady dydaktyczne
3.2. Pojęcie toku pracy dydaktycznej w praktycznej nauce zawodu
3.3. Korelacje dydaktyczne
3.4. Rola celów dydaktycznych w metodyce
3.5. Charakterystyka celów dydaktycznych w podziale klasycznym

3.6. Charakterystyka celów dydaktycznych wg kategorii taksonomicznych
3.7. Pojęcie metody nauczania
3.8. Metody dydaktyczne oparte na słowie
3.9. Metody oparte na działalności praktycznej
3.10. Podstawa programowa i program nauczania
3.11. Scenariusz zajęć dydaktycznych - konspekt
3.12. Opracowanie wzorcowych konspektów do przeprowadzenia zajęć z praktycznej nauki zawodu
3.12.1. Przykładowy konspekt do przeprowadzenia zajęć teoretycznych
3.12.2. Przykładowy konspekt do przeprowadzenia zajęć praktycznych
3.12.3. Przykładowy konspekt do przeprowadzenia zajęć praktycznych w formie kursu nauki jazdy
3.13. Testowy sprawdzian wiadomości z metodyki kształcenia praktycznego

4. Wybrane zagadnienia organizacyjno-prawne praktycznej nauki zawodu

4.1. Podstawowe akty prawne dotyczące praktycznej nauki zawodu w strukturach pozaszkolnych
4.2. Wymagania formalne wobec instruktora praktycznej nauki zawodu prowadzonej w strukturach pozaszkolnych
4.3. Zawieranie umów o praktyczną naukę zawodu dla uczniów i młodocianych
4.4. Czas pracy uczniów
4.5. Czas pracy pracowników młodocianych
4.6. Obowiązki szkoły i pracodawcy względem uczniów i młodocianych odbywających praktyczną naukę zawodu
4.7. Ewaluacja w praktycznej nauce zawodu
4.8. Przykładowe opracowanie dokumentacji badania ewaluacyjnego skuteczności nauczania zagadnień bhp
4.8.1. Określenie tematu ewaluacji
4.8.2. Postawienie pytań kluczowych
4.8.3. Określenie kryteriów i źródeł ewaluacji oraz próby badawczej
4.8.4. Wybór metod i narzędzi badawczych
4.8.5. Przygotowanie harmonogramu ewaluacji
4.8.6. Przeprowadzenie badań wg harmonogramu i udokumentowanie wyników badań
4.8.7. Sporządzenie wniosków i analiz
4.9. Test z podstaw organizacyjno-prawnych praktycznej nauki zawodu

Literatura