Książka pomocnicza dla nauczycieli matematyki w zasadniczej szkole zawodowej jest niezależna od przyjętego przez nauczyciela programu nauczania i podręcznika. Zawiera Podstawę programową, analizę celów nauczania w oparciu o taksonomię celów nauczania matematyki i propozycje rozkładów materiału nauczania w cyklu 2- i 3-letnim. W poradniku przedstawiono analizę standardów wymagań na egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe w aspekcie nauczania matematyki, co niewątpliwie ułatwi przygotowanie uczniów do egzaminu. Uwagi na temat planowania kierunkowego i wynikowego pomogą nauczycielowi planować i realizować pracę dydaktyczną oraz konstruować przedmiotowy i wewnątrzszkolny system oceniania. Wprawdzie poradnik może być stosowany przez nauczycieli niezależnie od przyjętego programu i podręcznika, nie mniej jednak uwagi metodyczne związane są z realizacją programu i podręcznika Matematyka bliżej nas. Zwłaszcza w zamieszczonych scenariuszach lekcji autorzy odwołują się do tego właśnie podręcznika. Specjalny rozdział poświęcony jest pracom projektowym, które, jak wskazuje praktyka, cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów, zwłaszcza jeśli są powiązane z kształceniem zawodowym. Uzupełnieniem poradnika są propozycje sprawdzianów - kartkówek z kartotekami sprawdzanych umiejętności oraz odpowiedzi wzorcowe do Testów z matematyki dla zasadniczej szkoły zawodowej. Tu znajdują się również propozycje dotyczące zakresu wykorzystania testów, zasady punktowania zadań i oceniania oraz sposoby prowadzenia analizy wyników testowania z opisem możliwości interpretacji osiągnięć ucznia. Napisz pierwszą recenzję