|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
|
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
|
|
|
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
|
|
|
|
| |
|
Edukacyjno-zawodowe wybory młodzieży gimnazjalnej
Mandrzejewska-Smól Iwona
wydanie 2010 r. Format: 16,5x24,0 cm Ilość stron: 291 Oprawa: Miękka
Opis książki
Książka porusza ważny problem wyborów edukacyjno-zawodowych młodzieży. Zaprezentowane cenne badania mogą stanowić pomoc dla prowadzonej działalności zawodoznawczej w szkołach gimnazjalnych. Monografia adresowana jest do szerokiego grona odbiorców: pedagogów, psychologów, nauczycieli gimnazjum, socjologów i doradców zawodu.
SPIS TREŚCI
Wstęp.................................................... 9
Rozdział 1. Kierunki i zakres badań w poradnictwie ....................... 13 1.1. Istota i znaczenie badań nad poradnictwem .......................... 13 1.1.1. Główne paradygmaty badań w naukach społecznych ............... 13 1.1.2. Istota, znaczenie oraz zakres badań w poradnictwie zawodowym .... 21 1.2. Koncepcje wyboru zawodu i rozwoju zawodowego .................... 25
Rozdział 2. Edukacyjno-zawodowe wybory młodzieży gimnazjalnej w ujęciu neopozytywistycznym ................................ 49 2.1. Działalność zawodoznawcza w kontekście teorii zawodoznawstwa ...... 50 2.1.1. Problemy naukowego języka pedagogiki - niejasność i niejednoznaczność definiowania pojęć .......................... 50 2.1.2. Istota, zakres i cele zawodoznawstwa ............................. 55 2.1.3. Istota działalności zawodoznawczej i jej główne przejawy ........... 62 2.1.4. Podstawowe formy, metody i środki działalności zawodoznawczej ... 69 2.1.5. Znaczenie szkoły ogólnokształcącej w obszarze działań zawodoznawczych ............................................. 74 2.2. Orientacja i poradnictwo szkolne oraz zawodowe jako główny przejaw działalności zawodoznawczej ................................ 83 2.2.1. Różnorodność pojęć i nazw związanych z obszarem orientacji, poradnictwa i doradztwa zawodowego ........................... 83 2.2.2. Orientacja szkolna i zawodowa w strukturze działań zawodoznawczych .............. 85 2.2.3. Poradnictwo zawodowe jako teoretyczny układ odniesienia dla działań zawodoznawczych.............. 90 2.2.4. Istota i wymiary doradztwa zawodowego ......................... 94 2.3. Działalność zawodoznawcza doradcy zawodu wśród młodzieży szkolnej.................................. 99 2.3.1. Działalność doradcy zawodowego w placówkach oświatowych ...... 99 2.3.2. Rola i zadania szkolnego doradcy zawodowego .................... 107 2.3.3. Znaczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w upowszechnianiu działań zawodoznawczych wśród młodzieży szkolnej ............... 115 2.4. Dalsza droga edukacyjna absolwentów gimnazjum w świetle wyników badań empirycznych ............................................... 121 2.4.1. Charakterystyka ogólna badanych osób i terenu badań ............. 121 2.4.2. Wybór dalszej drogi edukacyjnej przez absolwentów gimnazjum..... 126 2.4.3. Motywy podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowej przez gimnazjalistów .......................................... 134 2.4.4. Znaczenie umiejętności samooceny ucznia przy wyborze dalszego kierunku kształcenia 156 2.4.4.1. Wpływ uzdolnień i zainteresowań uczniów na wybór szkoły ........................................ 157 2.4.4.2. Związek między wynikami w nauce a wyborem szkoły przez gimnazjalistów .................................... 169 2.5. Rola i znaczenie działalności zawodoznawczej prowadzonej w szkołach gimnazjalnych .......................................... 176 2.5.1. Rola szkoły w dokonywaniu przez uczniów wyborów edukacyjno--zawodowych ................................................. 176 2.5.1.1. Wpływ nauczycieli na decyzje zawodowe uczniów........... 176 2.5.1.2. Rola i zadania nauczycieli szkół gimnazjalnych w zakresie prowadzenia działalności zawodoznawczej ................. 181 2.5.1.3. Formy, metody i środki stosowane przez nauczycieli gimnazjum w zakresie działalności zawodoznawczej ......... 185 2.5.1.4. Jakość i rodzaj powiązań szkoły z instytucjami realizującymi zadania w zakresie działań w obszarze przygotowania uczniów do wyboru dalszej drogi zawodowo-edukacyjnej .... 188 2.5.2. Ranga działalności zawodoznawczej prowadzonej w szkołach gimnazjalnych w ocenie uczniów oraz w świetle dokumentacji ................................................. 192 2.5.2.1. Opinie uczniów i pracowników szkoły na temat działalności zawodoznawczej prowadzonej w gimnazjum ....... 192 2.5.2.2. Stan działań zawodoznawczych w gimnazjum w świetle dokumentacji .......... 201 2.6. Poziom przygotowania ucznia szkoły gimnazjalnej do wyboru drogi edukacyjno-zawodowej jako wynik działalności zawodoznawczej ............................. 220 2.6.1. Przygotowanie uczniów szkół gimnazjalnych do wyboru przyszłej szkoły ............................................... 220 2.6.1.1. Źródła informacji na temat przyszłej szkoły ................ 220 2.6.1.2. Poziom wiedzy uczniów na temat wybranej przez siebie szkoły ponadgimnazjalnej ............................... 222 2.6.2. Przygotowanie gimnazjalistów do wyboru przyszłego zawodu ....... 225 2.6.2.1. Źródła informacji na temat wybranego zawodu ............. 225 2.6.2.2. Poziom wiedzy uczniów na temat wybranego przez siebie zawodu ............................................... 227 2.6.2.3. Poziom wiedzy uczniów na temat lokalnego rynku pracy..... 230 2.6.3. Podsumowanie badań ................... 233 7 Rozdział 3. Edukacyjno-zawodowe wybory gimnazjalistów - ku humanistycznej analizie uzyskanych wyników badań ......... 239 3.1. Sytuacja młodego pokolenia w kontekście przemian cywilizacyjnych i społecznych ...................................................... 239 3.2. Refleksja gimnazjalistów nad swoją przyszłością zawodową ............ 248 3.3. Emancypacja w poradnictwie - rola i znaczenie w wyborach edukacyjno-zawodowych młodzieży ................................. 260 3.3.1. Istota i założenia oraz główne wymiary teorii emancypacji .......... 261 3.3.2. Droga edukacyjno-zawodowa młodzieży gimnazjalnej w perspektywie teorii emancypacji.............. 268 3.4. Podsumowanie ............................. 275 Zakończenie................................. 277 Bibliografia .................................... 281 Spis tabel, wykresów, rysunków i schematów.............................. 289
|
|