Opis produktu
Wydawnictwo: AWF Kraków
ISBN: [zasłonięte]978-83121-25-8
Kraków 2012, wydanie 1, format 165 x 230,
objętość 202 str., oprawa miękka
W wyniku licznych przeobrażeń w
Polsce zarówno w sferze społeczno-gospodarczej, jak i w świadomości naszego
społeczeństwa, znacznie szerzej zaczynamy rozumieć potrzebę wypoczynku i coraz
bardziej zmieniają się nasze oczekiwania w tym względzie. Nieskrępowana
możliwość wyjazdów zagranicznych spowodowała, że nasze społeczeństwo zaczęło
naśladować zachodni styl życia i w specyficzny sposób kształtuje nowy, bardziej
komfortowy model spędzania czasu wolnego. Szczególnie aktywnym przekaźnikiem
tych wzorców są media, które kreują to, co obecnie jest najmodniejsze również w
sporcie i rekreacji. Coraz częściej oglądamy transmisje z zawodów sportowych w
dyscyplinach stosunkowo mało znanych w Polsce, a budzących nasze powszechne
zainteresowanie.
Wobec tej ogólnej mody na sport i rekreację
postanowiliśmy przekazać czytelnikom wiedzę o niektórych grach rekreacyjnych,
zarówno tych wywodzących się z naszego kręgu kulturowego, jak i uprawianych w
społeczeństwach zachodnich. Wychodzimy bowiem z założenia, że wcześniej czy
później - również w naszym społeczeństwie zapanuje moda na podejmowanie
aktywności fizycznej, w tym również uprawianie nowych gier. Obecnie obserwujemy
coraz większe zainteresowanie np. golfem, baseballem, squashem, czy też takimi
grami, jak kręgle i bilard. W skrypcie zamieszczamy szereg naszych rodzimych
gier, może jeszcze mało popularnych, ale bardzo wartościowych i
prostych.
Niniejszy skrypt adresujemy do studentów akademii wychowania
fizycznego, nauczycieli i instruktorów rekreacji. Sądzimy, że zawarte w nim
informacje pomogą zrozumieć podstawowe zasady tych gier i przyczynią się do ich
upowszechnienia w naszym społeczeństwie.
Mamy świadomość, że skrótowo
przedstawiliśmy problematykę gier rekreacyjnych, ale zamieszczenie pełnych
przepisów wraz z komentarzem znacznie przekroczyłoby ramy tego opracowania.
Staraliśmy się przekazać wiadomości, które - wg nas - powinny ułatwić
zrozumienie ogólnych zasad danej gry. W celu usprawnienia procesu dydaktycznego
zamieściliśmy również podstawowe informacje z zakresu metodyki nauczania gier i
wskazaliśmy możliwości zastosowania różnych systemów rozgrywek.