Wydawnictwo: Pol-Druk
Okładka: miękka
Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń terapeutycznych, przeznaczonych dla uczniów doznających niepowodzeń w nauce czytania i pisania. Dla uczniów, którzy radzą sobie z opanowaniem tych umiejętności znacznie gorzej, niż można byłoby oczekiwać, biorąc pod uwagę poziom ich rozwoju intelektualnego. Zbiór zawiera ćwiczenia dla uczniów klas starszych szkół podstawowych, gimnazjów, liceów i techników, którym nie udało się przezwyciężyć doświadczanych trudności na szczeblu nauczania początkowego.Tym większe znaczenie ma opublikowany zbiór, nie tylko jako pomoc dla uczniów, lecz także jako swego rodzaju inspiracja dla innych osób, zajmujących się teorią i praktyką udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przypadkach niepowodzeń w nauce.Książka zawiera 180 ćwiczeń, celem których jest trening umiejętności uczenia się poprzez:
Publikacja przeznaczona jest dla rodziców młodzieży o utrzymujących się niepowodzeniach w nauce czytania i pisania, którzy czują się często bezradni, poszukując skutecznych form pomocy dla swoich dzieci oraz pełniąc funkcję ich obrońców w kontaktach z nauczycielami. Odbiorcami tej publikacji będą też z pewnością nauczyciele, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, psycholodzy, pedagodzy szkolni i studenci, którzy znajdą w tym zbiorze bogaty i różnorodny materiał, nadający się do wykorzystania w procesie nauczania i w pracy terapeutycznej